Gå til innhold

Hva kan man gjøre med folk som har munn-diare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis de for eksempel surfer på vær-tjenester som forteller hvordan været og temperaturer er på forskjellige steder. Så gnåler de hele tiden om hvordan været er alle mulige steder. Selv om steder ligger på en helt annen kant av landet, og ikke betyr noe som helst for noen av oss. Eller hvis de leser en eller annen artikkel, selv om ingen andre bryr seg en dritt om det som står der, så klarer ikke folk å klappe igjen smella deres og heller lese historien stille for seg selv - sånn som alle andre klarer.      

Anonymkode: bd503...823

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du det?

• Liker 2
Skrevet

Noen liker å prate, andre ikke. Er vel bare å unngå de som er glad i å prate om du ikke liker det selv?

Anonymkode: 8b09c...5f0

• Liker 2
Skrevet

Imodium kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Si «les inni deg» med et smil.

Anonymkode: 08c55...152

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis de for eksempel surfer på vær-tjenester som forteller hvordan været og temperaturer er på forskjellige steder. Så gnåler de hele tiden om hvordan været er alle mulige steder. Selv om steder ligger på en helt annen kant av landet, og ikke betyr noe som helst for noen av oss. Eller hvis de leser en eller annen artikkel, selv om ingen andre bryr seg en dritt om det som står der, så klarer ikke folk å klappe igjen smella deres og heller lese historien stille for seg selv - sånn som alle andre klarer.      

Sende de til Bergen der de hører hjemme

Anonymkode: 1cea4...3c4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jævlig slitsomt. Min søster har kronisk munndiaré og null selvinnsikt og blir sur hvis jeg ber henne ha en indre dialog.

Anonymkode: 0e27c...9bd

Skrevet

Kjenner ei som er slik. Prater om alt som  er så uinteressant at man får problemer med tålmodigheten. Jeg sier fra. 
Flere ganger at jeg har hintet om «temaet» men tar det ikke. Når jeg er stresset eller har mye i hodet sier jeg fra at sorry, jeg klarer ikke ta inn alt dette nå. At søsteren til din oldemor likte så godt det og det, sorry men det er helt uinteressant. 

Anonymkode: bcf86...833

• Liker 1
Skrevet

BARE SI DE MÅ BRUKE STILLESTEMMEN!!!

Anonymkode: 66ee8...8e9

• Liker 1
Skrevet

Både svigemor og svigerfar er sånn. Det er som om de skal si alt de tenker høyt. Svigermor snkler mye om såpeserier hun ser på (som ingen andre ser på), og generelt bygdesladder. Alle blir lei etter 5 min. og går på andre rom/snakker med hverandre/sitter på mobilen. I det siste har hun begynt å klage på at folk er så fraværende 😂

Svigerfar kjører full monolog om samme gamle historier for 100. gang, og snakker om ting han interesserer seg for uten å la andre slippe til. Slipper andre til så hører han ikke hva de sier uansett, for han orker ikke å bruke høreapparatet sitt. 

De er i tidlig 60-årene.

Er det bare sånn mange blir med årene? Hva har hendt med å føre en samtale med andre, om felles interesser, eller høre hvordan det går med andre? Slik de holder på er monolog, ikke rart at vi alle faller ut av samtalen etter noen minutter. 

Anonymkode: 77854...ab3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Noen ganger skjønner jeg godt de som trenger å prate når man sammenligner nordmenn med utlendinger. Vi er et traust folk , lite skal det prates. Prøv å dra en tur tel Asia, Middelhavet eller sør Amerika. Dær går kjeften i ett fra morgen til kveld med høye ordlag.

Anonymkode: 8b09c...5f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har jeg sittet en hel uke alene så kan jeg lett få munn diare når jeg treffer folk :ler:

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Skrevet

Huff, kjenner noen med munndiare delux. Personen er veldig snill, men føles som en parasitt samtidig, eneste man kan gjøre er å komme seg bort. 😪  

Anonymkode: 0243e...34e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 1.13):

BARE SI DE MÅ BRUKE STILLESTEMMEN!!!

Anonymkode: 66ee8...8e9

Man blir enten fullstendig ignorert. Eller de bare flirer litt av at noen ber dem klappe igjen smella deres. 

0g så forsetter de selvfølgelig som før. De driter jo selvfølgelig en lang marsj i om noen andre faktisk er interesserte i all tullpraten deres, eller ikke.                  

Skrevet

Det beste er å unngå dem. Jeg har ei venninne i den kategorien og da passer jeg på å møte henne i situasjoner som er naturlige å avslutte etter en liten time.

Å be henne hjem for en å dele en flaske vin er det samme som å be om å få høre en flere timer lang monolog om en reality TV serie jeg verken har sett eller har interesse av.

Jeg har få venner derfor holder jeg kontakten.

Anonymkode: 667e7...66c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 10.55):

Foreslår en ADHD utredning.

Anonymkode: bdd1b...13b

Skrevet

Gi de mat ;)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Foreslår en ADHD utredning.

Anonymkode: bdd1b...13b

Hvorfor det? Jeg er introvert, og har adhd. Jeg er til og med bergenser!😆🤷‍♀️ Det skal sies at jeg til tider kan få "tytekick", men det er helst til mann og barn. Da kan jeg innimellom få høre at jeg tyderligvis har mye på hjertet, men ellers er det ingen som får høre meg mase.

Anonymkode: e72ac...3c1

Skrevet

Foretrukket strategi andre har når jeg har oppheng i noe, prater for mye og lenge er å bare gå sin vei. Jeg tar ikke hint, da de ikke dekodes på noen effektiv måte. Direkte tale derimot funker.

Jeg synes det er relativt underholdende det med at det trekkes fram at det er uinteressante tema som det prates om. Fra innsiden av mitt liv kan jeg med handa på hjertet si at jeg aldri prater om noe jeg synes er uinteressant. 

Anonymkode: 14746...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...