AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Har et par kollegaer som skal mene så mye. Mitt barn er over 18 og bor på hybel i nabo byen og studerer. Her ei natt måtte jeg hente henne på hybelen midt på natta, da hun lå med høy feber. dagen etter hadde hun 41 i temp og sto ikke på beina. Helt avhengig av hjelp rundt seg. Selv jeg som voksen hadde ikke ønsket å ligge alene i en storby på en hybel med høy feber. Mine kollegaer sier ting som, herregud hun er jo voksen og må jo tåle å ha litt feber. Det er slik voksenlivet er.. og at jeg syr puter som henter henne på natta. Selv er de typen mødre som ikke har ofret seg selv overfor barna. Fest og morro og barna klarer seg sjæl mentalitet. Så det at de kommenterer på meg er nok en forsvarsmekanisme for det de selv ikke gjorde for sine. Jeg tok ut feriedag i dag og i morgen for å være hjemme med henne. Sjefen forstår Anonymkode: 54c7b...7c2 2 16 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 Dette velger du helt selv. Ikke noe å bry seg om hva de andre sier. Men neste gang kan du ta ut ferie uten å oppgi årsak ☺️ Synes det er helt innenfor å hjelpe barna sine, uansett alder. Anonymkode: 840cc...e6c 11 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 De dømmer deg, du dømmer dem. Dere høres ut som en tolerant og sjarmerende gjeng med godt arbeidsmiljø... Anonymkode: 9cb74...b12 20 6
Carrot Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 Jeg ville gjort det samme ts ❤️ drit i de, jeg er sikker på datteren din setter pris på dette! Min mor kom for å hjelpenår jeg var ung voksen også - det er det normale foreldre gjør tenker jeg - stiller opp for barna sine uansett alder når de kan.. JEg har tatt ferie for å være hjemme med sykt barnebarn også jeg - og med god samvittighet bare så det er sagt. 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har et par kollegaer som skal mene så mye. Mitt barn er over 18 og bor på hybel i nabo byen og studerer. Her ei natt måtte jeg hente henne på hybelen midt på natta, da hun lå med høy feber. dagen etter hadde hun 41 i temp og sto ikke på beina. Helt avhengig av hjelp rundt seg. Selv jeg som voksen hadde ikke ønsket å ligge alene i en storby på en hybel med høy feber. Mine kollegaer sier ting som, herregud hun er jo voksen og må jo tåle å ha litt feber. Det er slik voksenlivet er.. og at jeg syr puter som henter henne på natta. Selv er de typen mødre som ikke har ofret seg selv overfor barna. Fest og morro og barna klarer seg sjæl mentalitet. Så det at de kommenterer på meg er nok en forsvarsmekanisme for det de selv ikke gjorde for sine. Jeg tok ut feriedag i dag og i morgen for å være hjemme med henne. Sjefen forstår Anonymkode: 54c7b...7c2 Du velger selv. Jeg syns personlig det er rart å ta feriedag for å pleie et barn på 18 år; hvis hun er så dårlig bør hun få legehjelp, ikke mammakos. Og jeg syns jeg det er spesielt du har så mange meninger om dine kollegaer, når du er her for å klage på deres meninger. Anonymkode: 38283...491 14 3
Havbris Skrevet 25. januar 2024 #6 Skrevet 25. januar 2024 Gi blaffen i kollegene. Du har ikke bedt de om råd. 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Skrevet 25. januar 2024 Jeg er 31 og jeg måtte ha hjelp av mamma da jeg fikk influensa i desember. Jeg orket ikke få telefonen på lading en gang så hun kom innom for se hva som var greia. Voksne kan også bli skikkelig dårlige. Anonymkode: 28a69...c06 9 3
Sinsiew Skrevet 25. januar 2024 #9 Skrevet 25. januar 2024 Carrot skrev (3 minutter siden): Jeg ville gjort det samme ts ❤️ drit i de, jeg er sikker på datteren din setter pris på dette! Min mor kom for å hjelpenår jeg var ung voksen også - det er det normale foreldre gjør tenker jeg - stiller opp for barna sine uansett alder når de kan.. JEg har tatt ferie for å være hjemme med sykt barnebarn også jeg - og med god samvittighet bare så det er sagt. Du tok feriedag for å hjemme med ditt voksne, syke barnebarn? Jeg hadde selv hentet ungen hjem til meg. Men hmjeg hadde nok ikke tatt ut feriedager for å være hjemme med en syk voksen. Derimot kunne jeg sagt at "ring hvis du føler deg dårligere, så kommer jeg". Men to feriedager for å være hjemme med syk 18 åring er litt merkelig. 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du velger selv. Jeg syns personlig det er rart å ta feriedag for å pleie et barn på 18 år; hvis hun er så dårlig bør hun få legehjelp, ikke mammakos. Og jeg syns jeg det er spesielt du har så mange meninger om dine kollegaer, når du er her for å klage på deres meninger. Anonymkode: 38283...491 Leger hjelper ikke med å hente vann, kjøpe paracet osv. Handler ikke om kos, for ingen orker kos ved så høy feber. Anonymkode: 28a69...c06 10 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #11 Skrevet 25. januar 2024 Skjønner deg godt TS. Det er ikke enkelt å være veldig syk når man bor alene. Jeg hadde nok også gjort det samme som deg. Vi er alle i behov av litt omsorg når vi ikke klarer å ta vare på oss selv. Anonymkode: 2ab6b...9c9 6 2 1
Carrot Skrevet 25. januar 2024 #12 Skrevet 25. januar 2024 Sinsiew skrev (4 minutter siden): Du tok feriedag for å hjemme med ditt voksne, syke barnebarn? Jeg hadde selv hentet ungen hjem til meg. Men hmjeg hadde nok ikke tatt ut feriedager for å være hjemme med en syk voksen. Derimot kunne jeg sagt at "ring hvis du føler deg dårligere, så kommer jeg". Men to feriedager for å være hjemme med syk 18 åring er litt merkelig. hehehe, nei - jeg tok feriedag for å være hjemme med mitt syke barnebarn fordi mitt voksne barn/svigerbarn ikke hadde mulighet men jeg har også tatt feriedag for å hjelpe sykt voksen barn, for eksempel med å kjøre til legevakt/Sykehus.. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #13 Skrevet 25. januar 2024 Sinsiew skrev (3 minutter siden): Du tok feriedag for å hjemme med ditt voksne, syke barnebarn? Jeg hadde selv hentet ungen hjem til meg. Men hmjeg hadde nok ikke tatt ut feriedager for å være hjemme med en syk voksen. Derimot kunne jeg sagt at "ring hvis du føler deg dårligere, så kommer jeg". Men to feriedager for å være hjemme med syk 18 åring er litt merkelig. 41 i feber kan være farlig og gi febertåke/hallusinasjoner, så ikke gitt at datteren hadde vært istand til å ringe. Har opplevd selv å ha feberkramper slik at jeg snakket uforståelig for legen som var i andre enden av røret. Ts gjorde rett her. Anonymkode: 840cd...81f 15 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #14 Skrevet 25. januar 2024 Sinsiew skrev (7 minutter siden): Du tok feriedag for å hjemme med ditt voksne, syke barnebarn? Jeg hadde selv hentet ungen hjem til meg. Men hmjeg hadde nok ikke tatt ut feriedager for å være hjemme med en syk voksen. Derimot kunne jeg sagt at "ring hvis du føler deg dårligere, så kommer jeg". Men to feriedager for å være hjemme med syk 18 åring er litt merkelig. Merkelig? Det er feriedager.. ikke permisjon med lønn. Anonymkode: 54c7b...7c2 7 1
Sinsiew Skrevet 25. januar 2024 #15 Skrevet 25. januar 2024 Carrot skrev (3 minutter siden): hehehe, nei - jeg tok feriedag for å være hjemme med mitt syke barnebarn fordi mitt voksne barn/svigerbarn ikke hadde mulighet men jeg har også tatt feriedag for å hjelpe sykt voksen barn, for eksempel med å kjøre til legevakt/Sykehus.. Da forstår jeg. Ja, men det er noe litt annet enn å ta feriedager for å være hjemme. Jeg hadde også selvfølgelig hjulpet til med å kjøre til sykehus osv 😊
Sinsiew Skrevet 25. januar 2024 #16 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Merkelig? Det er feriedager.. ikke permisjon med lønn. Anonymkode: 54c7b...7c2 Nei, men plutselige feriedager pleier på mange arbeidsplasser å gå ut over kollegaer som får merarbeid. 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #17 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De dømmer deg, du dømmer dem. Dere høres ut som en tolerant og sjarmerende gjeng med godt arbeidsmiljø... Anonymkode: 9cb74...b12 Hvordan dømmer jeg de? Jeg bryr meg lite om de.. men når de kommer med stikk og meninger jeg ikke har bedt om blir jeg irritert. De har ingenting med hvordan jeg løser «sykt ung voksen på hybel med høy feber» Anonymkode: 54c7b...7c2 1
Leeloo Skrevet 25. januar 2024 #18 Skrevet 25. januar 2024 Jeg er heldig og kan ha hjemmekontor, selvfølgelig hadde jeg tatt meg av ungene om de bodde alene og ble skikkelig dårlige, selv når de blir voksne. Jeg har selv vært så dårlig at jeg knapt sto på beina (svineinfluensa), det hadde vært kjipt å være alene da, selv om jeg vanligvis klarer meg selv og helst vil være i fred når jeg er syk. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #19 Skrevet 25. januar 2024 Sinsiew skrev (2 minutter siden): Da forstår jeg. Ja, men det er noe litt annet enn å ta feriedager for å være hjemme. Jeg hadde også selvfølgelig hjulpet til med å kjøre til sykehus osv 😊 Hva man gjør på feriedager er jo ikke noen andre sin sak. Om man vil reise bort, sove ut eller hva det er Anonymkode: 54c7b...7c2 1 1
Sinsiew Skrevet 25. januar 2024 #20 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva man gjør på feriedager er jo ikke noen andre sin sak. Om man vil reise bort, sove ut eller hva det er Anonymkode: 54c7b...7c2 Men feriedager pleier å være planlagte, nettopp fordi det er en kabal på arbeidsplassen som skal gå opp. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå