Gå til innhold

Kan barnehagen reagere på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært litt misfornøyde med barnehagen vår i det siste og har bestemt oss for å flytte, fant drømmehuset og vi ønsker å flytte innen 1-2 måneder, jeg må si opp barnehagen som er 1 måneds oppsigelsestid. Etter det jeg lest her på KG er jeg litt redd at barnehagen skal bli "sur" for at vi tar ut 2 barn samtidig på så kort varsel? Eller er det ikke deres sak? 

Anonymkode: 221cd...73e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en ikke-sak.

Anonymkode: 51c07...5ee

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet

Hæ? Hvis oppsigelsestiden er en mnd, så er jo en mnd greit? Du overtenker

Anonymkode: fb010...e06

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle de bli sure? 

Anonymkode: 21aee...305

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden skulle de bli sure? 

For kanskje vi ikke har gitt noe forvarsel?

Skrevet

Ingen grunn til å bli sure? Og hvis de skulle bli det så… er det ikke deres problem? 

Men husk å være sikret ny plass på nytt sted da, så dere ikke driter dere ut og må være hjemme til neste opptak😅

Anonymkode: c9293...62b

• Liker 2
Skrevet

Du skal drite 20-0 i hva barnehagen mener. Du er i din fulle rett til å si opp plassene, og du kan nå finne noe viktig å bruke tankene dine på.

• Liker 2
Skrevet

Dere har plass i ny barnehage?

Når barnehagen vet at barnet ikke skal gå der lenger går de bare på lista og finner neste barn som tar dens plass

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er oppsigelsestid dere følger? Dette er en ikke-sak. Hva så om de blir sure? Hva har det å si for deg?

Anonymkode: 6a480...b28

• Liker 1
Skrevet

Jeezes! 🤣🤣🤣🤦🏻‍♀️

Anonymkode: bf5b8...c33

• Liker 1
Skrevet

Folk flytter på seg. Helt normalt og noe barnehager er vant til.

Anonymkode: 674dd...f13

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvorfor skulle dere gitt forvarsel? For barnehagen spiller det da ingen rolle om dere flytter. Folk flytter på seg, det er normalt. Dere må betale ut oppsigelsestiden, men kan ta barnet ut av barnehagen akkurat når dere vil om dere flytter før. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vært litt misfornøyde med barnehagen vår i det siste og har bestemt oss for å flytte, fant drømmehuset og vi ønsker å flytte innen 1-2 måneder, jeg må si opp barnehagen som er 1 måneds oppsigelsestid. Etter det jeg lest her på KG er jeg litt redd at barnehagen skal bli "sur" for at vi tar ut 2 barn samtidig på så kort varsel? Eller er det ikke deres sak? 

Kan ikke snakke for andre barnehager, men vi hadde ikke blitt sur😅

Anonymkode: edfab...591

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke kort varsel så lenge dere holder oppsigelsesfristen. Da har jo barnehagen selv bestemt at det er en måneds varsel de trenger!

Og de blir jo ikke fornærmet over at barn slutter pga at de skal flytte. Eneste grunnen til at de skulle bli fornærmet er hvis dere slutter pga at dere ikke liker barnehagen og de ansatte.

Anonymkode: dc0ea...5a0

Skrevet

Hvis de har satt 1 mnd oppsigelsestid så er det så klart helt greit. Hvis de blir sure, så er det da deres feil. 

Anonymkode: bf5ff...638

Skrevet

Jeg hadde også tenkt sånn, men du gjør jo ikke noe galt 😊 De kan ikke bli sure, men forstår deg, har for mye samvittighet hehe

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 9.48):

Etter det jeg lest her på KG er jeg litt redd at barnehagen skal bli "sur" for at vi tar ut 2 barn samtidig på så kort varsel?

Hva er alternativet da, tenkte du? Å ta den ene ut om 1 måneder, og den andre 1 måned senere?

Har aldri hørt om barnehager som reagerer på at man bytter barnehage ved flytting. De forstår jo at man ikke kan kjøre mangfoldige timer hver dag for å være grei med den gamle barnehagen 😀

Anonymkode: dc0ea...5a0

• Liker 1
Skrevet

Du er heldig med at bhg bare har 1 mnd oppsigelsestid, de fleste har dobbelt så lang. Men når de har bare 1 mnd og du betaler for hele den måneden, har de ingen ting å klage på.

• Liker 1
Skrevet

Føler det er noe som skurrer her.. dere flytter fordi dere er misfornøyd med barnehagen? Har dere en konflikt med barnehagen eller har de kikket på noe med dere? 

Anonymkode: 7d4ca...0ab

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Føler det er noe som skurrer her.. dere flytter fordi dere er misfornøyd med barnehagen? Har dere en konflikt med barnehagen eller har de kikket på noe med dere? 

Anonymkode: 7d4ca...0ab

Hva mener du?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...