AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Hvordan fungerer denne ordningen? Er det som med sykemelding av man får for en kortere periode om gangen, eller som foreldrepermisjon hvor man får permisjon for flere mnd om gangen? Anonymkode: 62c89...086
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 https://www.nav.no/pleiepenger-barn Quote Når du søker om pleiepenger, skal legen gi informasjon i en legeerklæring om hvor lenge barnet forventes å trenge kontinuerlig tilsyn og pleie. Du kan sortere på hva som er riktig for din situasjon for å se riktig informasjon. Anonymkode: 6dc8c...0e2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): https://www.nav.no/pleiepenger-barn Du kan sortere på hva som er riktig for din situasjon for å se riktig informasjon. Anonymkode: 6dc8c...0e2 Takk 😊 Anonymkode: 62c89...086
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 Pleiepenger kan man få perioder av gangen. Det går ikke utover din sykmelding opptjening. helst skal det være spesialisthelsetjenesten som søker om pleiepenger, men fastlege kan også gjøre det Anonymkode: 14ca1...bbd
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan fungerer denne ordningen? Er det som med sykemelding av man får for en kortere periode om gangen, eller som foreldrepermisjon hvor man får permisjon for flere mnd om gangen? Anonymkode: 62c89...086 Jeg hadde en datter på sykehuset, og der måtte jeg være med henne i mange måneder. Da fikk jeg pleiepenger, og da hun skulle hjem, så fikk jeg forlengelse fordi hun måtte være hjemme og ha tilsyn og hjelp. Jeg fikk som regel for 2 måneder av gangen, så måtte jeg få en forlengelse. Av og til fikk jeg bare en måned. Men sammenhengende hadde jeg da 2 år med pleiepenger. Pleiepenger gir rett til sykepenger. Har du gått på pleiepenger ett år, så kan du likevel ha full rett til sykepenger etterpå. Så vil jeg tro at det er veldig ulike hvor kort -eventuelt lang periode, alt etter sykdom på barnet. Pleiepenger er maks 6-7G, dvs at hvis du tjener over en viss sum, jeg tror det er 600 000 something, så får du ikke for de siste der. Jeg gikk ned 200 000 i lønn disse årene på en måte, men det er jo en veldig bra ordning da. Anonymkode: 09b75...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå