Gå til innhold

Irritert på far til barnet som ikke gidder å fikse rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg kjenner jeg sitter her å koker litt. Jeg og far er separert, og jeg har en leilighet. Far leier et stort hus. Far tjener veldig godt og er en mann med masse ressurser og kreativitet. Bare ikke når det gjelder for bosituasjonen til sin sønn. 

Barnet mitt forlate gråtende til meg i helgen at far kommer inn på rommet, slår på lyset og kler på seg. Barnet gråt og var veldig lei seg over det. Jeg sa jeg skulle snakke med far, og da sa barnet at det er ikke vits i, for far gidder ikke forandre på noe. Jeg kjenner igjen den oppgittheten. Noen sier kanskje også at men det er ikke så Big deal å se at noen kommer inn å kler på seg på ditt rom når du våkner, men det er HVER DAG da, at din nesten nakne far kommer inn for å kle på seg. Er ikke det litt mye? 😰 

Og så nå, når barnet sier ifra at det er mye, så reagerer far med ja ja men nå skal vi jo ordne rommet da...Banret er 11 og det har vært sånn i 4 år, siden vi separerte oss. inn til barnet på morgenen for å kle på seg. Jeg sier kan du ikke forberede klær i forkant da? Jeg har jo på meg tøy eller i det minste nattkjole, om jeg går inn til barnet. 🤪 ja det måtte han tenke på. 🙈

Jee har jo delt rom med barnet jeg og, men da hentet jeg jo klær og kledde på meg et annet sted. Jeg husker godt når jeg var lita at min mor gikk tidvis i BH og truse, og man gjør jo ofte det om sommeren. Men BH og truse var litt "eklere" husker jeg.🙈

Barnet har også skikkelig angst for kropp og lurer på om det har noe med det her å gjøre. Altså at pappa går inn og kler på seg der.

Anonymkode: 03bf2...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at nakenhet ikke er problemet, men at det har noe med usikkerheten rundt ikke å ha sitt eget? Vi er nakne noen ganger uten at barnet bryr seg, men selvsagt i naturlige situasjoner som påkledning, garderobe i svømmehallen osv.

Anonymkode: ec987...d9a

• Liker 3
Skrevet

Ja jo, men se for deg at din far eller mor alltid kom inn i undertøyet om morgenen, der du sov, for å kle på seg? Jeg var nok et følsomt barn som liten, og det er mitt barn og. 

Jeg blir så irritert fordi far har masse penger og ressurser til å lage et flott rom til barnet. Men der har han stappa inn en stor sofa og TV så det er ikke plass til seng. 

Skrevet

Altså hva er greia? 

Faren har ikke garderobeskap på soverommet sitt?

Anonymkode: 0e7c8...7c3

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Man kan ikke endre andre enn seg selv og å endre en eks er håpløst. Mitt barn endte opp med å ikke være hos faren til slutt. Han hadde ikke eget rom, seng med elendig madrass, og far viste null interesse for å gjøre ting hyggelig. Mannen har fulle ræva med penger, så det var ikke det det stod på. 

Anonymkode: c2f54...ad8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jo, men se for deg at din far eller mor alltid kom inn i undertøyet om morgenen, der du sov, for å kle på seg? Jeg var nok et følsomt barn som liten, og det er mitt barn og. 

Jeg blir så irritert fordi far har masse penger og ressurser til å lage et flott rom til barnet. Men der har han stappa inn en stor sofa og TV så det er ikke plass til seng. 

Ja, og da blir det problematisk fordi han føler han ikke har noe eget. Jeg ville snakket med far. Ikke bland inn barnet, men si at barnet må få et ordentlig rom med sin private sfære siden barnet har ønsket det en stund og trenger det nå som han har blitt så stor. 

Anonymkode: ec987...d9a

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner absolutt ikke problemet med at barnet ser faren sin i undertøy hver dag. Men jeg er helt enig med deg i at barnet burde ha et rom som bare er sitt og å slippe å bli vekket av fars morgenrutiner. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså hva er greia? 

Faren har ikke garderobeskap på soverommet sitt?

Anonymkode: 0e7c8...7c3

Jeg forstår det slik at far og barn deler rom fordi far ikke har satt i stand et eget rom til barnet.

Anonymkode: b142c...590

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

din nesten nakne far

Nesten naken? 

Altså han er ikke naken. Men kan han ikke bare ta ut klærne fra rommet til ungen sin og kle på seg på badet? 

Anonymkode: 70b47...81b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ananas. skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner absolutt ikke problemet med at barnet ser faren sin i undertøy hver dag. Men jeg er helt enig med deg i at barnet burde ha et rom som bare er sitt og å slippe å bli vekket av fars morgenrutiner. 

Når barnet gir stort uttrykk for å synes det er ubehagelig, tenker jeg det skal slippe å se pappa i bokser/naken mens han skifter inne på rommet til barnet. Mine barn ser meg i undertøy titt og ofte, men dersom de hadde gitt uttrykk for at det var ubehagelig hadde jeg såklart gjort slik at de kunne slippe. Ingen skal bli påtvingt andres nakenhet, noe dette absolutt barnet blir da far insisterer å skifte inne på barnet sitt rom før det har stått opp. 

Anonymkode: d1a95...bb7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nesten naken? 

Altså han er ikke naken. Men kan han ikke bare ta ut klærne fra rommet til ungen sin og kle på seg på badet? 

Anonymkode: 70b47...81b

Han skifter vel truse han også, som alle andre

• Liker 2
Skrevet

Hæ?

ro ro ro din båt du har mistet meg

Anonymkode: 440da...ed4

Skrevet

Sart barn og lat far. Har sannelig ikke råd å komme med. Det er naturlig at foreldre prøver å gjøre det hyggelig for barna sine. Det enkleste må jo være å fikse et rom. En pretenåring ønsker jo også litt privatliv, et eget rom, trenger ikke være verken stort eller fancy, trenger bare en følelse av at dette er "mitt"

Anonymkode: 6a594...81b

• Liker 2
Skrevet

Synes barnet overreagerer noe enormt. Kanskje far går inn for å vekke barnet når det er vanskelig å få det opp? 

Anonymkode: 8730a...d09

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Synes barnet overreagerer noe enormt. Kanskje far går inn for å vekke barnet når det er vanskelig å få det opp? 

Hvis eneste måten far klarer å vekke barnet sitt på er å gå inn på rommet til barnet og skifte, så har far enda større problemer. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Barnet har også skikkelig angst for kropp og lurer på om det har noe med det her å gjøre. Altså at pappa går inn og kler på seg der.

Barnet utvikler da ikke angst av å se sin far kle på seg. 

Du må bare trygge barnet i at kropp er naturlig på din side.

• Liker 4
Skrevet

Hva er problemet med å kle på seg på badet? Jeg deler selv garderobeskap med sønnen, men jeg tar ofte ut det vi skal ha på oss kvelden i forveien og legger det på badet. Jeg går sjeldent naken foran sønnen min fordi jeg er frysepinne, men om jeg gjør det er det ofte etter dusj for å hente undertøy eller lignende.

Anonymkode: 7f2e1...192

• Liker 2
Skrevet

Du pakker jo barnet inn i bomull... Ikke la din bitterhet over far påvirke barnet og barnets relasjon med sin far.

Anonymkode: 5ec52...44c

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker en gutt på 11 må tåle å skifte sammen med far/se far i undertøy og at du kanskje bør jobbe litt med holdning til kropp og at det er naturlig? Hva med garderobesituasjoner/svømmehall/gym osv? Men jeg synes uannsett det er dumt av far å drive å gå inn på sønnens rom hver morgen fordi han ikke orker å organisere huset bedre eller ta frem klær på kvelden.

Har man plass til det synes jeg en på 11 bør få eget rom som ikke foreldrene bare går inn på i tide og utide uten å banke på, altså man må få lov å begynne å ha litt privatliv (innenfor rimelighetens grenser såklart)

Jeg vokste opp med liten plass og moren min hadde et klesskap på mitt rom fordi jeg fikk det største rommet og det ikke var nok plass på foreldrene mine sitt rom. Men aldri gikk hun inn mens jeg sov og vekket meg for å drive å skifte. Hun hentet alltid klær mens jeg var våken (eller så må hun ha sneket seg uten å vekke meg) og skiftet vanligvis på badet eller eget soverom. Ikke at jeg syntes det var ubehagelig å skifte sammen med familie men det var vel for å respektere at det faktisk var mitt rom selv om jeg var barn og ungdom. 

Anonymkode: 6a513...c20

• Hjerte 1
Skrevet
Ananas. skrev (4 timer siden):

Altså jeg blir veldig glad for at du tenker sånn og at du har 7 plusser. Jeg tenker også at det ikke burde være så ille. Men så er det min sønn som har det sånn, og som gråt veldig over dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...