Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #1 Skrevet 29. januar 2006 Jeg har noe jeg lurer på når det gjelder å jogge nå i denne kalde vinterstid, med vind og all slags vær. Hvilke klær skal en bruke når en velger å løpe ute på denne årstiden? Jeg hadde kun tenkt å jogge litt som variasjon til annen trening. Tenkte selv litt på om superundertøy kunne være lurt å bruke, under joggebukse og så vet jeg ikke helt hva som skulle passe som overdel...trenger en jakke eller hvilke klær er bra å bruke? Gode sko er jo et must året rundt, men resten er jeg litt mer usikker på så jeg håper noen har noen gode råd om hva som er best å bruke nå.
Gjest Leya Skrevet 29. januar 2006 #2 Skrevet 29. januar 2006 I de dager(for hundre år siden) jeg jogget, så hadde jeg på meg superundertøy, vindtett overtrekksdress, lue og tynne vanter.
Gjest Chamomille Skrevet 30. januar 2006 #4 Skrevet 30. januar 2006 Jeg pleier å bruke en vanlig joggebukse,en topp i bomull og en litt tykkere genser over der igjen. Er det skikkelig kalt kan det hende jeg bruker en longs under joggebuksa. Også refleksvest så klart.
Sillcat Skrevet 30. januar 2006 #5 Skrevet 30. januar 2006 Hva om det er glatt ute da? Går det an å få kjøpt noe pigger eller noe som gjør at man ikke sklir? Hilsen sillcat som føler seg som gammel dame ute når det er snø ig is
Gjest Leya Skrevet 30. januar 2006 #6 Skrevet 30. januar 2006 Jeg har sånne "såler" du fester under skoen. det er ikke pigger, men metalltråd som er surret rundt en såle av gummi. Mye bedre enn pigger!
Gjest Leya Skrevet 30. januar 2006 #7 Skrevet 30. januar 2006 Fås kjøpt på sportsforetninger foresten.
Gjest camillo Skrevet 30. januar 2006 #8 Skrevet 30. januar 2006 Jeg bruker superundertøy innerst og et vindtett lag ytterst. Pluss votter/varme hansker og lue. De sålene høres geniale ut Leya - hvor mye koster de, sånn cirka?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #9 Skrevet 30. januar 2006 Jeg jogger med overtrekksdressen jeg og bruker da jeg går på ski. Kjekt å ha noe vindtett. En tight bukse er bedre enn en stor vid en. Bruker alltid superundertøy under. Bavac er bare helt nydelig. Lue, hansker, og en buff i halsen om det er ekstra surt. Pluss refleksvest om kvelden seff. Ullsokker, og gode joggesko, mine er gore tex så jeg holder meg tørr og varm.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #10 Skrevet 30. januar 2006 Nå kommer det jo an på hvor kaldt det er der du bor. Selv bor jeg innenfor ring 2 i Oslo, og her er det ikke like kaldt og surt som ute i marka. jeg bruker iallefall vanlig treningsbukse, høyhalset genser, en collegegenser og et pannebånd. Man blir jo tross alt varm av å bevege på seg. Når man jogger i kaldt vær på hardt underlag bør man være obs på at det er veldig belastende for leggene/beinhinnen, så mange anbefaler å bruke leggvarmere. Synes ikke det er så stor forskjell å jogge på vinteren. Det verste er når det er slaps, da er det guffent. Eller når snøen er altfor høy og det ikke er brøyta enda når man er ute på morgenturen.
Gjest Leya Skrevet 30. januar 2006 #11 Skrevet 30. januar 2006 Jeg bruker superundertøy innerst og et vindtett lag ytterst. Pluss votter/varme hansker og lue. De sålene høres geniale ut Leya - hvor mye koster de, sånn cirka? ← husker ikke helt, men i underkant av tohundre kanskje? Og ja de er helt geniale!
Gjest camillo Skrevet 30. januar 2006 #12 Skrevet 30. januar 2006 husker ikke helt, men i underkant av tohundre kanskje? Og ja de er helt geniale! ← Ok, det var overkommelig. Juhu, da blir det snart jogging uansett føre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå