AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Skrevet 25. januar 2024 Babyen min ble født to uker over termin og veide 4.2 kg. Svigermor omtaler babyen som «colababy» og forteller alle som vil høre at grunnen til at babyen er så stor er at jeg spiste så usunt i svangerskapet (det gjorde jeg ikke, hadde også hyperemesis nesten hele tiden). Svigermor bor forøvrig seks timer unna og har null kjennskap til mine levevaner utenom vekten til babyen. Hadde du blitt lei deg? Det blir jeg, men mannen min mener jeg overdriver og må ta meg sammen. Anonymkode: 0a01a...748 2 15
Millinea Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 Ja. + sint, og ho hadde nok fått hørt det. 14 5
BobbySocks Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Ikke veldig lei meg, mer sint. Og jeg hadde sagt i fra at hun som ikke har peiling rett og slett kan klappe truten igjen. Og jeg hadde sagt til mannen at dette er uakseptabelt at han støttet sin mor. 12 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 Jeg hadde tatt ddt opp med henne jeg, om hun sa det direkte til meg ller at jeg fikk vel mange tilbakemeldinger. Og sagt at jeg får slike tilbakemeldinger og ddt er hun som sier det og at det er sårt når det ikke er sant, så fint om du slutter å sette ut slike rykter. Og gitt heller riktig forklaring Anonymkode: 099a2...f03 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 Ja både lei meg og sint faktisk. Anonymkode: 77247...97b 8 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Skrevet 25. januar 2024 Ja, og jeg ville snakket med mannen om hvorfor det er greit for han at svigermor snakker deg ned. Det er viktig at du har hans støtte om hun fortsetter å komme med stikk til hvordan du er som mor. Hvis dere vil ha grenser for barnet svigermor ikke er enig i, kan han ikke kaste deg under bussen ved å la deg ta kampene. Han må være den som håndhever grenser overfor sin mor, for deg har hun ingen respekt for. Holdningen hennes blir ikke et større problem enn det mannen tillater. Anonymkode: b986a...261 11 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Skrevet 25. januar 2024 Jeg fødte en baby på 5 kg. Jeg sa selv at babyen nok hadde svømt i sukkervann da jeg hadde fullstendig dilla på rødbrus under svangerskapet😀 dette er over 20 år siden men vi snakker fremdeles om det i familien å vi synes det er morsomt. Anonymkode: 8741b...944 2 2
solsolsol Skrevet 25. januar 2024 #8 Skrevet 25. januar 2024 Utrolig frekt! Hadde blitt kjempeirritert og sagt i fra. 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #9 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fødte en baby på 5 kg. Jeg sa selv at babyen nok hadde svømt i sukkervann da jeg hadde fullstendig dilla på rødbrus under svangerskapet😀 dette er over 20 år siden men vi snakker fremdeles om det i familien å vi synes det er morsomt. Anonymkode: 8741b...944 Og hva er relevansen til det jeg spør om? Anonymkode: 0a01a...748 11 1
Gjest ti10 Skrevet 25. januar 2024 #10 Skrevet 25. januar 2024 Synes du skal be henne om å holde kjeft og slutte med løgnene sine. Og mannen din trenger også å få høre et og annet om å støtte kona si.
exictence Skrevet 25. januar 2024 #11 Skrevet 25. januar 2024 Jeg hadde blitt lei, og hadde sagt fra til henne at det ikke stemte, og at hun skal la være med å si det til folk. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #12 Skrevet 25. januar 2024 Hvordan vet du at hun sier det til ALLE når hun bor 6 timer unna? Anonymkode: 64c4b...add 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #13 Skrevet 25. januar 2024 Men levde du usunt da? Var du nok aktiv? Hadde du svangerskaps diabetes da? Noen babyer er født store, og ligger genetisk. Mens andre er store pga usunn livsstil, og diabetes. Anonymkode: dee75...d44
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #14 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du at hun sier det til ALLE når hun bor 6 timer unna? Anonymkode: 64c4b...add De gjenforteller det hun har sagt. I tillegg bygger de videre på det med feks «Få hilse på colababyen», «ja her er det en som har fått masse godteri ja», «ja xxx sa det var en colababy, og det stemmer jo det» osv Svigermor kan også snakke sånn når vi er sammen på feks butikken og tilfeldige folk kommer bort for å hilse. Vi er jo på besøk noen ganger. Anonymkode: 0a01a...748 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #15 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men levde du usunt da? Var du nok aktiv? Hadde du svangerskaps diabetes da? Noen babyer er født store, og ligger genetisk. Mens andre er store pga usunn livsstil, og diabetes. Anonymkode: dee75...d44 Nei, jeg levde ikke usunt. Hadde dilla på tomater og makrell i tomat. Kastet opp store deler av svangerskapet og var ganske dårlig. Men jeg har insulinresistens pga pcos og legen sa det var kanskje derfor, pluss overtiden. Anonymkode: 0a01a...748 2 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #16 Skrevet 25. januar 2024 Ikke ta deg nær av tåpelige og idiotiske kjerringer med munndiare. Sånne ødelegger mye for seg selv og støter folk bort. Konfronter henne og minn henne på at hun er voksen så er det noe hun lurer på kan hun ta det opp med deg personlig og ikke gå bak ryggen. Sett en del grenser for henne. Anonymkode: 1b867...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #17 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Konfronter henne og minn henne på at hun er voksen så er det noe hun lurer på kan hun ta det opp med deg personlig og ikke gå bak ryggen. Sett en del grenser for henne. Anonymkode: 1b867...e8c Hun snakker helt åpent om dette, og som sagt, mannen min nekter meg å si fra om noe som helst og sier jeg overdriver og lager drama og dårlig stemning. Anonymkode: 0a01a...748 2
Svigermor Skrevet 25. januar 2024 #18 Skrevet 25. januar 2024 Det er veldig umusikalsk og ubetenksomt å si noe sånt om en nyfødt. Hun vet vel selv hvor sårbar en nybakt mamma er. Det eneste man vil høre er at babyen er fantastisk. Terningkast en til henne. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #19 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun snakker helt åpent om dette, og som sagt, mannen min nekter meg å si fra om noe som helst og sier jeg overdriver og lager drama og dårlig stemning. Anonymkode: 0a01a...748 Stå opp for deg selv ovenfor både mann og svigermor! Dette skal du ikke finne deg i så lett for da blir du en dørmatte i dette ekteskapet. Ressoner saklig med mannen din og poengter at svigermors oppførsel er uakseptabel og ikke godta at han ror seg bort ved å beskylde deg for drama. Det er en bagatellisering av dine behov for grensesetting som ikke er bra. Hold deg kald når du formidler dette til både ham og svigermor. Anonymkode: 1b867...e8c 6 4
Irja Skrevet 25. januar 2024 #20 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Babyen min ble født to uker over termin og veide 4.2 kg. Svigermor omtaler babyen som «colababy» og forteller alle som vil høre at grunnen til at babyen er så stor er at jeg spiste så usunt i svangerskapet (det gjorde jeg ikke, hadde også hyperemesis nesten hele tiden). Svigermor bor forøvrig seks timer unna og har null kjennskap til mine levevaner utenom vekten til babyen. Hadde du blitt lei deg? Det blir jeg, men mannen min mener jeg overdriver og må ta meg sammen. Anonymkode: 0a01a...748 Hadde blitt forbanna 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå