AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg har i den siste tiden hatt mange dårlige drømmer, ikke mareritt men drømmer som er ubehagelige og jeg får en dårlig følelse i kroppen som henger i lenge. I natt drømte jeg at jeg jobbet på et stort feriehotell med mange gjester, men rollen min var uklar. Jeg var populær, de mannlige ansatte flørtet, jeg hadde eget rom og gjestene likte meg. Så var det en natt der det brøt ut brann på hotellet, og jeg fikk vite om det veldig sent. Plutselig likte ingen meg, jeg fikk ikke utdelt rom men han som stod i resepsjonen gav meg noken falske bussruter sammen med er romnummer som jeg ikke forsto om det var ekte eller falskt. Alle lo og sa at jeg bare kunne dra med bussen. Plutselig hadde jeg en søster der, som jeg klarte å få et rom til - og nå var hun den som alle snudde seg etter. Jeg har ingen søster i virkeligheten. Jeg måtte bare gå rundt på hotellet uten mål og mening, og jeg følte meg så utrolig uønsket og var så trøtt. Noen som kan tyde dette? Anonymkode: 92267...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 25. januar 2024 #2 Del Skrevet 25. januar 2024 (endret) Høres bare ut som du generelt er usikker på deg selv, lav selvfølelse/dårlig selvtillitt. Er jeg god nok/godt nok likt/måler deg opp mot andre? osv. Endret 25. januar 2024 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. januar 2024 #3 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg kan tyde. Hotel: litt som når vi drømmer om hus, så er hotel om deg selv. For det er der du bor. I deg selv. Et hus har forskjellig rom som har forskjellig betydning. Men du drømte om et hotell, som er deg selv, for du bor der, men det er en overgang, bare en periode. Altså dette refererer til en periode i livet ditt der du feks forandrer deg og utvikler deg. Hotellrom: når vi forandrer og utvikler oss ( feks ved nye roller i livet) så må man hvile. Mao man må hvile og ta vare på seg selv. Men du lot en mann ta fra deg ditt rom. Din mulighet til å hvile. Når du ikke fikk hvile så likte ikke andre mennesker deg så godt. Du følte at du ikke hadde en plass og mening. Mao så er det viktig for deg å hvile deg eller ha en egen plass, i denne overgangsfasen der du lærer deg nye ting i livet. Kansje det er viktig for deg å ikke miste din identitet eller egen het i den overgangsfasen. Buss: buss betyr å gjøre som alle andre. Ta samme vei som alle andre og gi slipp på styringen selv. Det virket som at du var godt likt når du ikke tok bussen, altså ikke gjorde som alle andre. Ikke vær en an saueflokken men behold din egen identitet, må en måte. Ja, vær deg selv, vær unik og så vil folk like deg for den du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Del Skrevet 25. januar 2024 lillevill skrev (3 minutter siden): Jeg kan tyde. Hotel: litt som når vi drømmer om hus, så er hotel om deg selv. For det er der du bor. I deg selv. Et hus har forskjellig rom som har forskjellig betydning. Men du drømte om et hotell, som er deg selv, for du bor der, men det er en overgang, bare en periode. Altså dette refererer til en periode i livet ditt der du feks forandrer deg og utvikler deg. Hotellrom: når vi forandrer og utvikler oss ( feks ved nye roller i livet) så må man hvile. Mao man må hvile og ta vare på seg selv. Men du lot en mann ta fra deg ditt rom. Din mulighet til å hvile. Når du ikke fikk hvile så likte ikke andre mennesker deg så godt. Du følte at du ikke hadde en plass og mening. Mao så er det viktig for deg å hvile deg eller ha en egen plass, i denne overgangsfasen der du lærer deg nye ting i livet. Kansje det er viktig for deg å ikke miste din identitet eller egen het i den overgangsfasen. Buss: buss betyr å gjøre som alle andre. Ta samme vei som alle andre og gi slipp på styringen selv. Det virket som at du var godt likt når du ikke tok bussen, altså ikke gjorde som alle andre. Ikke vær en an saueflokken men behold din egen identitet, må en måte. Ja, vær deg selv, vær unik og så vil folk like deg for den du er. Når jeg tenker på det så treffer du veldig her. Jeg har alltid stått på egne bein og ikke fulgt flokken på en måte. Det siste halvåret har jeg prøvd å «skjule» meg mer ved å følge flokken, og det som jeg trodde skulle bli enklere og mer anonymt har egentlig koster meg mye energi. Anonymkode: 92267...aff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. januar 2024 #5 Del Skrevet 25. januar 2024 Brann: kan bety ødeleggelse, sinne og masse energi. Feks raseri. Overveldende følelser ute av kontroll. Så om det var ditt sinne da, så kan det bety at du ikke greide å kontrollere sinnet før det var for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Del Skrevet 25. januar 2024 lillevill skrev (4 minutter siden): Brann: kan bety ødeleggelse, sinne og masse energi. Feks raseri. Overveldende følelser ute av kontroll. Så om det var ditt sinne da, så kan det bety at du ikke greide å kontrollere sinnet før det var for sent. Unnskyld at jeg bryter inn og la være å svare om det er frekt å fortsette på tråden til TS. Men jeg lurer på om du kan tyde denne branndrømmen fra jeg var liten (Det er ca 40 år siden jeg drømte den, men husker den like godt enda): Huset vi bodde i tok fyr og vi kom oss ut, alle sammen utenom moren min. Vi sto ute på gårdsplassen og så på at huset var overtent og moren min inne på rommet i andre etasje. jeg husker at jeg var kjempefortvilet og fra der jeg sto så så jeg at moren min bare sto på gulvet uten å prøve å komme seg ut engang. (Dette var samme huset som vi bodde i da jeg drømte den.) Anonymkode: a4f1f...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Del Skrevet 25. januar 2024 lillevill skrev (1 time siden): Brann: kan bety ødeleggelse, sinne og masse energi. Feks raseri. Overveldende følelser ute av kontroll. Så om det var ditt sinne da, så kan det bety at du ikke greide å kontrollere sinnet før det var for sent. Du har rett igjen - jeg bærer på et sinne på grunn av at jeg ikke klarer helt å finne balansen, det ulmer. Anonymkode: 92267...aff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. januar 2024 #8 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du har rett igjen - jeg bærer på et sinne på grunn av at jeg ikke klarer helt å finne balansen, det ulmer. Anonymkode: 92267...aff Da tror jeg drømmen sier deg at sinne kan ødelegge relasjoner og at når du oppdager sinnet ditt før alle andre ( alle andre så brannen før deg ) så vil du få det bedre. Det handler om regulering av følelser, og å bli kjent med deg selv, og med sårene dine som gjør at du er sint. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. januar 2024 #9 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Unnskyld at jeg bryter inn og la være å svare om det er frekt å fortsette på tråden til TS. Men jeg lurer på om du kan tyde denne branndrømmen fra jeg var liten (Det er ca 40 år siden jeg drømte den, men husker den like godt enda): Huset vi bodde i tok fyr og vi kom oss ut, alle sammen utenom moren min. Vi sto ute på gårdsplassen og så på at huset var overtent og moren min inne på rommet i andre etasje. jeg husker at jeg var kjempefortvilet og fra der jeg sto så så jeg at moren min bare sto på gulvet uten å prøve å komme seg ut engang. (Dette var samme huset som vi bodde i da jeg drømte den.) Anonymkode: a4f1f...2dc Hvilket rom var hun i? Et soverom? Huset er jo et symbol for deg selv, din sjel da. Så når du drømmer om feks barndomshjemmet ditt, så er drømmen om deg og det som skjer inne i deg, ofte følelsesmessig. At du så moren din stå i ilden, tror jeg betyr at du og henne har et sterkt følelsemessig bånd, og de som vi elsker, kan stå i det når vi er sinte og rasende, lei oss osv. Jeg tror det betyr det da, altså at dere deler et veldig sterkt bånd. Om du drømte dette som barn så betyr det nok det, altså at du og hun deler et unikt bånd. Men kan jo være det handlet om at du var redd for å miste din mor. Var det noen hjemme som hadde masse sterke følelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Del Skrevet 25. januar 2024 lillevill skrev (2 timer siden): Hvilket rom var hun i? Et soverom? Huset er jo et symbol for deg selv, din sjel da. Så når du drømmer om feks barndomshjemmet ditt, så er drømmen om deg og det som skjer inne i deg, ofte følelsesmessig. At du så moren din stå i ilden, tror jeg betyr at du og henne har et sterkt følelsemessig bånd, og de som vi elsker, kan stå i det når vi er sinte og rasende, lei oss osv. Jeg tror det betyr det da, altså at dere deler et veldig sterkt bånd. Om du drømte dette som barn så betyr det nok det, altså at du og hun deler et unikt bånd. Men kan jo være det handlet om at du var redd for å miste din mor. Var det noen hjemme som hadde masse sterke følelser? Takk for tolkning. Det var kun stefar med sterke følelser hos oss, og det var sinne. Alle vi andre var undertrykte og ikke uttrykte noen følelser. Har vokst opp i et ganske følelseskaldt hjem. Men moren min var god og snill og mild, selv om hun var for redd til å flytte fra denne mannen. Jeg er veldig glad i moren min og jeg tror hun er det i meg også, men det er ingen av oss som noengang har sagt det til hverandre. Jeg kan ikke huske at jeg noengang har fått en klem av moren min engang. Kan drømmen ha noe med at jeg var sinna på moren min pga familiesituasjonen? Det var et soverom hun sto i da huset brant. Jeg har tenkt mye på at jeg i drømmen var fortvilet fordi hun sto helt stille og ikke engang prøvde å komme seg ut. Jeg var aldri sint eller lei meg da jeg var barn, jeg viste det i hvert fall aldri for noen. Kan hende det bare rett og slett var at jeg var redd for å miste henne ja. Hadde jeg mistet henne hadde jeg ikke hatt noen andre siden faren min ikke ville ha meg. Anonymkode: a4f1f...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. januar 2024 #11 Del Skrevet 25. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for tolkning. Det var kun stefar med sterke følelser hos oss, og det var sinne. Alle vi andre var undertrykte og ikke uttrykte noen følelser. Har vokst opp i et ganske følelseskaldt hjem. Men moren min var god og snill og mild, selv om hun var for redd til å flytte fra denne mannen. Jeg er veldig glad i moren min og jeg tror hun er det i meg også, men det er ingen av oss som noengang har sagt det til hverandre. Jeg kan ikke huske at jeg noengang har fått en klem av moren min engang. Kan drømmen ha noe med at jeg var sinna på moren min pga familiesituasjonen? Det var et soverom hun sto i da huset brant. Jeg har tenkt mye på at jeg i drømmen var fortvilet fordi hun sto helt stille og ikke engang prøvde å komme seg ut. Jeg var aldri sint eller lei meg da jeg var barn, jeg viste det i hvert fall aldri for noen. Kan hende det bare rett og slett var at jeg var redd for å miste henne ja. Hadde jeg mistet henne hadde jeg ikke hatt noen andre siden faren min ikke ville ha meg. Anonymkode: a4f1f...2dc Jeg tenker ihvertfall at du skal se på sinnet ditt mot henne med en sånn varm godhet som hun ga deg da. Og tilgi henne for at du ikke fikk de klemmene som du fortjente. Med andre ord møte deg selv med morskjærlighet, i det sinnet du kjenner ovenfor din mor. Kansje det kan være en fin mening med drømmen, men med tid kan det være du finner ut skikkelig god betydning. Bare husk at selv om de kan virke skremmende, så er ikke drømmene nødvendigvis ille. Følelser man kjenner når man drømmer er også betydningsfulle for betydningen. Og hva med å prøve å forstå din mor bedre, nå som vi er voksne forstår vi jo mye mer, hva traumer kan gjøre, og du vet at hun hadde en veldig sint mann i livet sitt og at det sikkert påvirket henne. Det er også mange som sliter med å vise den kjærligheten de føler fordi de selv ikke ble møtt sånn av sine foreldre. Betyr ikke at de ikke er glad i oss for det. Endret 25. januar 2024 av lillevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #12 Del Skrevet 25. januar 2024 lillevill skrev (2 timer siden): Jeg tenker ihvertfall at du skal se på sinnet ditt mot henne med en sånn varm godhet som hun ga deg da. Og tilgi henne for at du ikke fikk de klemmene som du fortjente. Med andre ord møte deg selv med morskjærlighet, i det sinnet du kjenner ovenfor din mor. Kansje det kan være en fin mening med drømmen, men med tid kan det være du finner ut skikkelig god betydning. Bare husk at selv om de kan virke skremmende, så er ikke drømmene nødvendigvis ille. Følelser man kjenner når man drømmer er også betydningsfulle for betydningen. Og hva med å prøve å forstå din mor bedre, nå som vi er voksne forstår vi jo mye mer, hva traumer kan gjøre, og du vet at hun hadde en veldig sint mann i livet sitt og at det sikkert påvirket henne. Det er også mange som sliter med å vise den kjærligheten de føler fordi de selv ikke ble møtt sånn av sine foreldre. Betyr ikke at de ikke er glad i oss for det. Jeg er ikke sinna på henne i dag, jeg tror ikke jeg var det da jeg var barn eller ung heller. Det var bare en tanke at kanksje jeg var det der og da når jeg drømte drømmen kanskje. Jeg har følt på håpløshet i mange år pga denne mannen, men ja, jeg forstår moren min. Jeg skjønner at det var vanskelig og jeg vet hvorfor. Jeg har ikke noe å tilgi henne for, hun gjorde det beste hun kunne ut i fra den situasjonen hun var i. Jeg skjønner det nå, jeg skjønte det da jeg ble voksen. Men, det kan ha vært de følelsene jeg hadde den gangen. Unnskyld til TS at dette ble en lang greie, bare å be mod om å slette om det ble for mye avsporing. Anonymkode: a4f1f...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. januar 2024 #13 Del Skrevet 25. januar 2024 Kansje det var mannen sitt sinne hun stod i da. 🤔😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #14 Del Skrevet 25. januar 2024 lillevill skrev (1 time siden): Kansje det var mannen sitt sinne hun stod i da. 🤔😔 Åja, det virker logisk. Jeg sto utenfor og så at hun sto i sinnet hans og jeg var fortvila for det. Anonymkode: a4f1f...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #15 Del Skrevet 27. januar 2024 Det var visstnok en sterk fullmåne 25. januar som kan være grunnen. Et energisk skifte. Transformasjon jeg hadde også noen drømmer, men ikke så dårlige. Virket mer som helbredning. Anonymkode: 7f0ea...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå