Gå til innhold

Gravid mens du fullammet - ikke fått mensen tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har blitt gravide før de fikk mensen tilbake etter forrige fødsel? Hvor tett kom barna og hvordan oppdaget du at du var gravid? 

3.barnet nå er 4 mnd, jeg fullammer og har ikke fått mensen tilbake. Med de andre fikk jeg først mensen når jeg kuttet ut nattamming etter 1 års tid. Har ikke startet på prevensjon, ja, vet at fullamming ikke er fullverdig prevensjon, men har bare ikke kommet så langt ennå. Beholder selvsagt om vi er gravid igjen. 

Lurer nå på om jeg er gravid igjen, har de siste dager vært kvalm hele dagen, tissetrengt og blir svimmel når jeg røyser meg raskt opp fra seng/sofa/stol. Har ikke merket noe til eggløsning, som jeg tidligere oftest har gjort. Skal selvsagt kjøpe en test snarlig. 

Noen som har blitt gravid i samme situasjon som kan svare meg på;

-Hvor langt var du på vei når du fant ut at du var gravid?

-Måtte du henvises til offentlig ultralyd siden du ikke hadde dato på siste mens, og tok det isåfall lang tid før du fikk ultralyden?

- Hvordan var graviditeten og ny barseltid med en baby og småbarn i tillegg? Er noen år mellom mine andre så de har vært ganske selvgående når ny baby har kommet. 

Anonymkode: 503df...bc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Noen som har blitt gravide før de fikk mensen tilbake etter forrige fødsel? Hvor tett kom barna og hvordan oppdaget du at du var gravid? 

3.barnet nå er 4 mnd, jeg fullammer og har ikke fått mensen tilbake. Med de andre fikk jeg først mensen når jeg kuttet ut nattamming etter 1 års tid. Har ikke startet på prevensjon, ja, vet at fullamming ikke er fullverdig prevensjon, men har bare ikke kommet så langt ennå. Beholder selvsagt om vi er gravid igjen. 

Lurer nå på om jeg er gravid igjen, har de siste dager vært kvalm hele dagen, tissetrengt og blir svimmel når jeg røyser meg raskt opp fra seng/sofa/stol. Har ikke merket noe til eggløsning, som jeg tidligere oftest har gjort. Skal selvsagt kjøpe en test snarlig. 

Noen som har blitt gravid i samme situasjon som kan svare meg på;

-Hvor langt var du på vei når du fant ut at du var gravid?

-Måtte du henvises til offentlig ultralyd siden du ikke hadde dato på siste mens, og tok det isåfall lang tid før du fikk ultralyden?

- Hvordan var graviditeten og ny barseltid med en baby og småbarn i tillegg? Er noen år mellom mine andre så de har vært ganske selvgående når ny baby har kommet. 

Anonymkode: 503df...bc9

Anbefaler å ta blodprøver på jern og d-vitaminer og folsyre hos fastlegen. 

Anonymkode: 17147...fec

Skrevet

Ja. Jeg fødte 11 mnd etter første fødsel. Jeg var fire måneder på vei. Fikk ikke ultralyd med det første, det holdt med en gynekologisk undersøkelse. Det tok 2 - 3 uker før UL, men legen hadde allerede bekreftet, så holdt ikke akkurat pusten… De er som tvillinger, og jeg er bare glad for at de har så glede av hverandre. De går til og med i samme klasse 😁

Anonymkode: 4cce9...08d

Skrevet

Du trenger ikke få mensen tilbake: du får ofte eggløsning først. Så om du har hatt eggløsning, og sex, kan det være du er gravid :) 

Anonymkode: e89fd...f63

• Liker 2
Skrevet

Det er derfor de maser om prevensjon på 6 ukers kontroll, du kan lett få eggløsning bare uker etter fødsel selv med fullamming, og den kommer før menstruasjon. Så bruk kondom. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...