Gå til innhold

Fisk eller lyst kjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha i meg ca 100 gram proteiner daglig. Jeg sliter en god del med å klare dette, da det er alt for mye i forhold til hva jeg/kroppen min er vant til.  Så jeg trenger måltider som gir minst mulig volum i magen, men med mest mulig proteininnhold. 

Så spørsmålet er da, hva er best av fisk og lyst kjøtt? 

Anonymkode: 3de5c...883

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare prøve begge? Om du liker begge deler er det bare å bytte på.

Anonymkode: bfb27...ebd

Skrevet

Dette, ts, kan du helt fint google deg frem til selv.

Det er 27 gram protein i 100 gram kylling og 17 gram protein i 100 gram torsk. 

Skrevet

Spis begge deler.

Spis også egg, yoghurt, og litt nøtter/frø. Du får også i deg proteiner fra belgfrukter. 

200 gram kylling gir over halve dagsbehovet ditt for protein, det er fin mengde til middag. 2 kokte egg gir ca 12 gram protein. 100 gram laks gir 20 gram protein, du kan ha f.eks røkt laks og eggerøre til kvelds eller lunsj. Du kan også f.eks ha 1 pk kikerter i en salat til lunsj, men kikerter er ikke fullverdig protein, og ikke så bra som animalsk. Du kan tilsette fetaost i salat også, det gir 14 gram protein per 100 gram. 

For meg er det lettere å spise mer proteiner når jeg kutter ned på stivelsesrik mat. Jeg kan fint spise 350 gram fisk eller kjøtt til middag, så lenge tilbehøret er mest grønt. 

Anonymkode: af750...151

• Nyttig 2
Skrevet

Da kutter du ned på mat uten proteiner og spiser mer av mat med proteiner. Hvis du spiser en pakke kjøttdeig eller to til middag og bare det, så er det 800/1600 kcal og 100/200 gram protein.

Anonymkode: 39baf...55b

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Da kutter du ned på mat uten proteiner og spiser mer av mat med proteiner. Hvis du spiser en pakke kjøttdeig eller to til middag og bare det, så er det 800/1600 kcal og 100/200 gram protein.

2 pakker kjøttdeig til middag???

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Mager cottage cheese er proteinrikt. Spis med honning og nøtter og/eller frisk frukt.

Anonymkode: 6bad4...106

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Folk har visst helt mistet begrep om normale mengder .

Anonymkode: abcf8...06f

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jepp, men da spiser jeg ikke noe annet. Det er bare ca 1600 kcal.

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jepp, men da spiser jeg ikke noe annet. Det er bare ca 1600 kcal.

1 kilo kjøttdeig i et måltid hørtes bare veldig tungt ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

1 kilo kjøttdeig i et måltid hørtes bare veldig tungt ut. 

800 gram (400 gram per pakke). Det er veldig lett for magen! Man blir ikke oppblåst i det hele tatt og det er fint og kompakt!

Og ja, det metter veldig mye. :) Det metter mye mer enn 1600 kcal med knekkebrød, havregrøt eller sånne ting. Jeg hadde med to pakker kjøttdeig som jeg stekte til mat da jeg var på overnattingsbesøk hos ei venninne og hun spurte hvordan jeg kunne spise sååå mye for det var jo enormt mye mat. Så sjekket vi kcal og det var ca 1600 kcal + meierismøret jeg steker i. Da ble hun plutselig bekymret for hvor lite jeg spiste den dagen og sa at jeg måtte spise mer fordi det var ikke bra å spise så lite kcal altså. 😂 

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

800 gram (400 gram per pakke). Det er veldig lett for magen! Man blir ikke oppblåst i det hele tatt og det er fint og kompakt!

Og ja, det metter veldig mye. :) Det metter mye mer enn 1600 kcal med knekkebrød, havregrøt eller sånne ting. Jeg hadde med to pakker kjøttdeig som jeg stekte til mat da jeg var på overnattingsbesøk hos ei venninne og hun spurte hvordan jeg kunne spise sååå mye for det var jo enormt mye mat. Så sjekket vi kcal og det var ca 1600 kcal + meierismøret jeg steker i. Da ble hun plutselig bekymret for hvor lite jeg spiste den dagen og sa at jeg måtte spise mer fordi det var ikke bra å spise så lite kcal altså. 😂 

Jeg vet at det metter veldig, derfor jeg påpekte "tungt". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...