AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Har nylig fått diagnosen ptsd etter å ha vært sykemeldt og under utredning de siste tre mnd. Men er så redd for at fastlegen hiver meg tilbake i jobb hvis jeg sier at ting går litt bedre. Jeg har begynt å trene igjen de siste to ukene. Jeg var fortsatt ikke rutiner inne, og jeg føler snev av glede, men sliter fortsatt veldig. Misforstå meg rett, jeg gleder meg til den dagen jeg er god nok til å jobbe, men jeg er så ekstremt redd for at jeg blir pushet før jeg vet klar og at jeg da bare faller ned igjen før jeg har blitt sterk nok. Er det slik at legen skal ha deg tilbake fortest mulig om man sier at dagene er litt lettere? Anonymkode: 19322...41c
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Skrevet 25. januar 2024 Du skal ikke pushes. Nå må du tenke på deg selv. Du har fått inn gode rutiner og ikke gå i fella og begynn igjen for fort. Det er viktig at du ikke blir sittende hjemme alene med tanker. Det er ikke godt for noen men fortsett sånn og forsiktig. Heier på deg❤️ Anonymkode: 6e409...cda 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Skrevet 25. januar 2024 Det går nok helt fint, du har bare litt panikk. Jeg tenker det er viktig å være ærlig, for ellers kan du ende opp med unødvendig behandling og belastning som gjør deg verre. Legen vil jo gjerne finne noe som gjør deg friskere. Du kan si «Jeg opplever at det vi gjør nå, har smått begynt å fungere. Jeg syns at redusering av belastning fra jobb har gitt meg noe kapasitet til å jobbe med meg selv, og jeg ser det kan på sikt være med på at jeg får rask tilfriskning. Endelig har jeg klart å komme meg opp fra sofaen og fått til noe trening, og det skal jeg fortsette med til jeg har gode rutiner. Så det går hakket bedre, og jeg tenker det er fint å fortsette slik nå i noen uker for å se om det blir enda bedre». Anonymkode: 8bf8f...9b6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Skrevet 25. januar 2024 Hvis du tenker at det verste som kan skje er å komme tilbake i jobb så er det vel påtide å finne en annen jobb/utdanning el.l Anonymkode: aaa06...c7b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Skrevet 25. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du tenker at det verste som kan skje er å komme tilbake i jobb så er det vel påtide å finne en annen jobb/utdanning el.l Anonymkode: aaa06...c7b Det trenger absolutt ikke bety. Å være redd for tilbakefall har ingenting med jobben å gjøre i seg selv, men belastningen av hvor man er på reisen sin her og nå. Anonymkode: 8bf8f...9b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå