AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Del Skrevet 24. januar 2024 Samboeren min og jeg ønsker oss ekstremt mye å få til å få barn. Vi har vært gjennom en veldig psykisk vond spontanabort, men nå er vi klare for å begynne prøvingen igjen. Jeg har nylig lest en artikkel, hvor en studie pekte på at det var 40% større sjanse for å bli gravid med tvillinger, hvis du tar forlat mens du prøver å bli gravid. Jeg syntes det høres usannsynlig ut, men jeg spør allikevel: Dere som har fått tvillinger, tok dere forlat samtidig som dere prøvde å bli gravide? Anonymkode: aba8c...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Del Skrevet 24. januar 2024 Nei, tvillingene mine er p-pille barn. Anonymkode: dd91b...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Del Skrevet 24. januar 2024 Alle tar folat mens de prøver, det er standard helseråd. Anonymkode: f814f...2e5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Del Skrevet 24. januar 2024 Det er selvfølgelig tull. Man skal uansett ta folat når man prøver å bli gravid/har blitt gravid. Det forebygger ryggmargsbrokk hos foster. Om man hadde fått tvillinger av det, hadde nok de aller fleste hatt tvillinger. Hvilken kilde er dette? Anonymkode: 8179a...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 24. januar 2024 #5 Del Skrevet 24. januar 2024 Nei tvillingene mine er laget med hormonspiral og dermed ingen forberedelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Del Skrevet 24. januar 2024 Nei. Anonymkode: 082d3...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Del Skrevet 24. januar 2024 Både tvillingene og enlingen vår ble laget samtidig som jeg tok folat. Alle som prøver å bli gravide anbefales å ta tilskudd av folat. Anonymkode: ca874...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Del Skrevet 24. januar 2024 Du har postet samme tråden 2 ganger med ulik tittel.. Anonymkode: 85c28...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #9 Del Skrevet 24. januar 2024 40% større sjanse utgjør forsvinnende lite når det er ca 1,5% sjanse for å få tvillinger i utgangspunktet. Men du bør absolutt begynne på folat nå som dere prøver likevel😊 Er tvillinger viktig så er det vel kanskje fortsatt noen private klinikker som setter inn dobbelt? Anonymkode: 26020...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du har postet samme tråden 2 ganger med ulik tittel.. Anonymkode: 85c28...2a5 Det stemmer:) Syntes den første tittelen var litt misvisende.. Anonymkode: aba8c...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 26. januar 2024 #11 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 21.44): Samboeren min og jeg ønsker oss ekstremt mye å få til å få barn. Vi har vært gjennom en veldig psykisk vond spontanabort, men nå er vi klare for å begynne prøvingen igjen. Jeg har nylig lest en artikkel, hvor en studie pekte på at det var 40% større sjanse for å bli gravid med tvillinger, hvis du tar forlat mens du prøver å bli gravid. Jeg syntes det høres usannsynlig ut, men jeg spør allikevel: Dere som har fått tvillinger, tok dere forlat samtidig som dere prøvde å bli gravide? Anonymkode: aba8c...bf5 Alle er anbefalt å ta folat 3 mnd. før graviditeten og i 1. semester. Ikke alle barn er tvillinger av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #12 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 6.56): Det stemmer:) Syntes den første tittelen var litt misvisende.. Anonymkode: aba8c...bf5 Du fikk svar i den forrige om at det var en mindre studie som viste 40% større sjanse for tvillinger, ikke 40% sjanse for tvillinger. Så 1,5% sjanse for tvillinger øker til 2,1% (tatt utifra en noe dårlig hukommelse). Men den studien var vel ikke så veldig stor eller anerkjent, så om det er noe i det eller om det er tilfeldig er vel heller usikkert. Anonymkode: bfec0...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #13 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du fikk svar i den forrige om at det var en mindre studie som viste 40% større sjanse for tvillinger, ikke 40% sjanse for tvillinger. Så 1,5% sjanse for tvillinger øker til 2,1% (tatt utifra en noe dårlig hukommelse). Men den studien var vel ikke så veldig stor eller anerkjent, så om det er noe i det eller om det er tilfeldig er vel heller usikkert. Anonymkode: bfec0...eb3 Sjansen er med andre ord ikke så veldig stor uansett om man tar folat eller ikke. Folat tas for å unngå ryggmargsbrokk, ikke for å få tvillinger. Anonymkode: bfec0...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå