AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Trenger litt tips til hva andre i lignende situasjon gjør, eventuelt om noen har tips og meninger om hva jeg kan forvente. Jeg jobber i barnehage, har to barn som går i en barnehage i samme område. Det vil si at planleggingsdagene havner på samme dager. Jeg og min eks har 50/50 fordeling på ungene, men hva gjør jeg om planleggingsdagene havner i mine uker? Jeg får jo ikke fri på de dagene. Kan jeg forvente at eks tar fri fra jobben? Må jeg ansette barnevakt? Tips? Anonymkode: 6dea7...513
Sofakona Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Har du noen i familien som kan hjelpe? Kan eks ta disse dagene?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Du kan ikke forvente, men du kan spørre. Anonymkode: c7e70...f83 5
Tone83 Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 Man må ordne barnevakt, hvis ikke pappen har lyst da… 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 Ofte har skolene planleggingsdag samme dag. Kanskje en ungdom eller to er interessert i å tjene noen kroner på å passe barn på fridagen sin? Anonymkode: 10bae...a65
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ofte har skolene planleggingsdag samme dag. Kanskje en ungdom eller to er interessert i å tjene noen kroner på å passe barn på fridagen sin? Anonymkode: 10bae...a65 Kjenner ingen som jeg ville stolt på en hel dag med mine to på under 3 år. Anonymkode: 6dea7...513 2
Minlillesky Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 Spør pappaen til barna om han kan passe dem. Eller ha de med på jobb. Eller ta fri uten lønn, bruk en feriedag....mange muligheter.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Skrevet 24. januar 2024 Sofakona skrev (19 minutter siden): Har du noen i familien som kan hjelpe? Kan eks ta disse dagene? Ingen familie igjen dessverre. Jeg har en følelse av at min eks vil mene at det blir feil at han skal tape en dags lønn når det er min uke og mitt ansvar. Anonymkode: 6dea7...513
Grüner Skrevet 24. januar 2024 #9 Skrevet 24. januar 2024 Det er ikke verre for deg enn for andre mennesker i jobb med planleggingsdag i barnehagen. De tar ut feriedag eller permisjon uten lønn den dagen. Det må du gjøre også. Barnehagen klarer seg én dag med én for lite på jobb. 3
Grüner Skrevet 24. januar 2024 #10 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen familie igjen dessverre. Jeg har en følelse av at min eks vil mene at det blir feil at han skal tape en dags lønn når det er min uke og mitt ansvar. Anonymkode: 6dea7...513 Og det har han jo fullstendig rett i. 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #12 Skrevet 24. januar 2024 Jeg har enten hatt med meg ungene på jobb eller søkt om velferdspermisjon. Jobber på skole. Det har stort sett vært veldig greit å ha de med og det er gjerne flere som har med barna. Anonymkode: 367b9...ec0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #13 Skrevet 24. januar 2024 Grüner skrev (2 minutter siden): Det er ikke verre for deg enn for andre mennesker i jobb med planleggingsdag i barnehagen. De tar ut feriedag eller permisjon uten lønn den dagen. Det må du gjøre også. Barnehagen klarer seg én dag med én for lite på jobb. Eh, ts jobber i bhg selv. Anonymkode: fe420...b44
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #14 Skrevet 24. januar 2024 Grüner skrev (2 minutter siden): Det er ikke verre for deg enn for andre mennesker i jobb med planleggingsdag i barnehagen. De tar ut feriedag eller permisjon uten lønn den dagen. Det må du gjøre også. Barnehagen klarer seg én dag med én for lite på jobb. Jeg jobber ikke i barnehage så mulig dette er feil, men er det ikke meningen at de skal planlegge og jobbe med det faglige på disse dagene. Hvordan kan noen ta fri fra det? Anonymkode: ea2c9...45a 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #15 Skrevet 24. januar 2024 Grüner skrev (4 minutter siden): Det er ikke verre for deg enn for andre mennesker i jobb med planleggingsdag i barnehagen. De tar ut feriedag eller permisjon uten lønn den dagen. Det må du gjøre også. Barnehagen klarer seg én dag med én for lite på jobb. Les gjerne før du svarer: Jeg jobber i barnehage og planleggingsdagene er den ene dagen jeg hvertfall ikke kan søke fri/ferie. Anonymkode: 6dea7...513 5
Sofakona Skrevet 24. januar 2024 #16 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Les gjerne før du svarer: Jeg jobber i barnehage og planleggingsdagene er den ene dagen jeg hvertfall ikke kan søke fri/ferie. Anonymkode: 6dea7...513 Kan du ta med barna i barnehagen? At de kan leke litt, ta med iPad..slik at de leke, tegne, male etc?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #17 Skrevet 24. januar 2024 2 minutter siden, Sofakona said: Kan du ta med barna i barnehagen? At de kan leke litt, ta med iPad..slik at de leke, tegne, male etc? Man kan vel ikke ta med egne barn på planleggingsdag i barnehagen man jobber i...?? Ingen tar vel med barn under 3 år på jobb? Dere som svarer "ta fri" hallo poenget er jo at TS også har planleggingsdag, en dag det er ekstra vanskelig som barnehageansatt å få fri 😄 Les posten hennes da. TS jeg ville spurt barnas far først. Si at du gjerne tar dem en ekstra dag før og/eller etter uka om det er det det står på. Vær litt på tilbudssiden. Så spør du også barnevakt iallfall om far ikke er supergira på å ta alle dagene, her passer feks mormor gjerne på planleggingsdager om hun kan. Du vet jo gjerne om disse dagene i veldig god tid (kanskje unntatt den første) så det hjelper jo. Anonymkode: 262e6...a76 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #18 Skrevet 24. januar 2024 Spør BF om han kan ta de mot at du betaler han lønnen du får for å være på jobb den dagen? Litt kjipt for deg, men du måtte jo tatt fri uansett om du hadde jobbet med noe annet. Hadde dere bodd sammen så regner jeg med at dere hadde byttet på hvem som hadde vært hjemme med barna. Planleggingsdager er det jo uansett om du jobber i barnehage eller matbutikk. Anonymkode: 29d1c...111 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #19 Skrevet 24. januar 2024 Man har rett på velferdspermisjon denne dagen, dog ikke nødvendigvis med lønn. Jobber som lærer selv og på min tidligere skole fikk vi selvfølgelig velferdspermisjon, men uten lønn. Det kan jo ikke arbeidsgiver nekte med mindre du har brukt opp kvoten din. På skolen jeg jobber på nå får vi fri med lønn slike dager. Anonymkode: 31f14...989
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #20 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man har rett på velferdspermisjon denne dagen, dog ikke nødvendigvis med lønn. Jobber som lærer selv og på min tidligere skole fikk vi selvfølgelig velferdspermisjon, men uten lønn. Det kan jo ikke arbeidsgiver nekte med mindre du har brukt opp kvoten din. På skolen jeg jobber på nå får vi fri med lønn slike dager. Anonymkode: 31f14...989 Men jeg jobber i barnehage. Når det er planleggingsdag er jeg i barnehagen og planlegger året, faglig innhold m.m. Jeg kan ikke ta fri. Anonymkode: 6dea7...513 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå