AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Hun er 4,5 år, og har gått i barnehage siden hun var 12 mnd. De siste ukene/månedene har hun gitt stadig sterkere utrykk for at hun ikke vil i barnehagen. Både faren og jeg har prøvd å forstå hva det kan handle om, vi spør henne hvorfor hun ikke vil gå, om det har skjedd noe, osv. Svarene vi får er at det er kjedelig, ikke kjekt, at hun savner oss, at vi henter for sent, at hun fryser ute (hun er godt kledd!) at den og den ikke ville leke med henne, at en unge slo henne eller at hun fikk beskjed om å slutte å gråte av de voksne. Den siste der har hun nevnt flere ganger. Jeg er usikker på om dette er noe å ta opp med ped.leder, eller om dette er relativt normal oppførsel hos fireåringer til tider. Vi kan jo ikke ta henne ut av barnehagen, og det er lite hensiktsmessig å skulle forsøke å bytte barnehage når skolestart er neste august. Er det vanlig at unger gir utrykk for at de ikke trives i barnehage, selv om de tilsynelatende har det greit? Anonymkode: e4d5c...837
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Jeg var også lenge i tvil om jeg skulle ta opp saken med styrer, men jeg valgte å gjøre det og er i ettertid veldig glad for at jeg tok den beslutningen. De har iverksatt tiltak som har gjort at barnet virker til å ha bedre dager. Man får ofte en magefølelse, min erfaring er at det er riktig å følge den. Anonymkode: 72974...3f9
Sofakona Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Snakk med pedleder og hør hvordan hun er i barnehagen. Nå kanskje hun begynner å kjede seg litt. Pluss at hun kanskje har funnet ut at hun kan "klage" på ting. Min er 5 år og kan si innimellom at hun ikke vil være ute da hun fryser etc..tror det er mer at være ute kanskje et kjedelig. Men snakk med de på avdelingen..hvordan er hu når hun er i barnehagen? Leker hun og virker fornøyd?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 Vi har akkurat hatt samtale med pedleder angående vår 3 åring, som ikke var like ille som ditt barn. Ville absolutt snakket med pedleder så snart som mulig, så de kan følge med og gjøre tiltak. Anonymkode: c035d...d38
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 Takk for svar. Da ber jeg om samtale med ped.leder☺️ Anonymkode: e4d5c...837
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Da ber jeg om samtale med ped.leder☺️ Anonymkode: e4d5c...837 Dette tror jeg er mest fornuftig. Det kan være noe, eller det kan være ingenting. Har dere hatt henne hjemme fra barnehage noen lenger perioder «for gøy» eller spurt henne spørsmål om hun vil i barnehagen idag - som om det er et valg hun har? Anonymkode: 3b617...31c 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Er det vanlig at unger gir utrykk for at de ikke trives i barnehage, selv om de tilsynelatende har det greit? Ja men det behøver ikke at det er noe alvorlig. Ene guttungen til søsteren min gikk helt i vranglås en dag det var barnehage og det endte med at bestefar måtte ta en dag med han så var det helt greit igjen etterpå men han skulle absolutt ikke i barnehagen. Skal sies at han var noe yngre enn jenta di. Anonymkode: e45a0...def
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Skrevet 24. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja men det behøver ikke at det er noe alvorlig. Ene guttungen til søsteren min gikk helt i vranglås en dag det var barnehage og det endte med at bestefar måtte ta en dag med han så var det helt greit igjen etterpå men han skulle absolutt ikke i barnehagen. Skal sies at han var noe yngre enn jenta di. Anonymkode: e45a0...def Ja, barn kan plutselig finne ut at de har en vilje og valg, og plutselig bestemme seg for at de skal bestemme over seg selv også Anonymkode: 3b617...31c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå