AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Er det noen som har tips til å selge fortere på Tise og Finn.no, evt. tips til andre steder å selge? Jeg tar fine bilder og skriver gode annonsetekster med all relevant informasjon, og jeg har kun 5-stjerners tilbakemeldinger fra tidligere kunder. Likevel går salget veldig tregt. Det er kjedelig siden jeg har hatt en stor opprydning i klesskapet og gjerne vil finne nye hjem til alt det jeg ikke bruker, i tillegg til at jeg absolutt kan trenge litt ekstra penger akkurat nå! Er det noe spesielt jeg bør gjøre for å få bedre resultater? Og er det forresten noen som vet om de som har likt ting på Tise får beskjed hvis selgeren setter ned prisen på varen? På forhånd takk for svar 😊 Anonymkode: 56177...794
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Ikke noe tips ang salg for det går tregt hos meg også(men selger for det meste sommerklær og kjoler så skjønner at det ikke er så aktuelt nå). Men man får varsel om nedsatt pris ja, det får jeg både på finn og tise(men mulig det er noe man velger selv). Anonymkode: 804d5...c95
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Prisen må antageligvis ned. Kjøpere vil ikke betale det samme som om butikken har salg, MANGE selgere tror de skal bli rike på å selge klær. Anonymkode: 5a27c...f20 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 Sett ned prisen!! Som hun over skriver: ser så mange sette alt for høy pris på ting. Masse salg nå i januar og merker selv jeg heller vil kjøpe nytt på tilbud enn brukt uten returmuligheter til bare litt mindre pris. Noe går treigt hos meg også, typ jeans og bukser selv til 100 kr. Mens andre ting går raskere som merkeklær osv. Men ja, pris ned! Anonymkode: 8860c...21a 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 1. Gode bilder! Jeg kjøper aldri noe hvis ikke selger har tatt med egne bilder som viser plaggets tilstand. Gjerne også bilder som viser fasongen når plagget er i bruk. 2. Nok informasjon. Jeg vil gjerne vite merke, størrelse og materiale som et minimum, i tillegg til en kort beskrivelse av tilstand. 3. Pris!! Skal folk gidde å kjøpe må prisen være verdt frakt/hentetid. Ting som koster over 500 nytt og som er i god stand får jeg som regel solgt for halv pris, men alt annet må som hovedregel dyttes langt ned. Typisk fast fashion selger jeg for 40-80 kroner plagget, eller som pakker. 4. Selg riktige plagg til rett tid. Linskjorten som lå ute uten interesse hele vinteren ble solgt på to dager da jeg la den ut på nytt i mai. Anonymkode: f5f60...770 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 Og ja, jeg får varsel når likte ting går ned i pris, men jeg får sett hvor mye prisen er senket med, så ingen vits i å senke med 5 kr bare for å pushe ut varsel. Anonymkode: f5f60...770 1
KaffekoppQueen Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 Selg det som pakkepris på Facebook.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #8 Skrevet 25. januar 2024 14 hours ago, Ishwanvile said: Selg det som pakkepris på Facebook. Jeg har prøvd å selge klespakker på Facebook marketplace, men har ikke fått mye respons bortsett fra folk som kommer med veldig bud, typ 50 kr for en pakke med 5+ fine klesplagg. Er det noen FB grupper for kjøp og salg som kan anbefales? Anonymkode: 56177...794
KnitAndCoffee Skrevet 25. januar 2024 #9 Skrevet 25. januar 2024 Følg med på hva plaggene koster nå/på tilbud, og juster prisen etter det. Skulle kjøpe meg et ull-sett og kikket på Finn og Tise etter nytt/lite brukt (som ny), men plaggene var priset til det samme eller mer enn det en finner på salg nå etter jul. Jeg liker også mange bilder og gjerne at noen har plagget på (hvis det er brukt). Annonsene med bilde kun fra nettet hopper jeg glatt over. 3
Rosa Dartle Skrevet 25. januar 2024 #10 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Prisen må antageligvis ned. Kjøpere vil ikke betale det samme som om butikken har salg, MANGE selgere tror de skal bli rike på å selge klær. Anonymkode: 5a27c...f20 Min erfaring også. Synes noen selger så veldig dyrt på Finn. Man kan faktisk ikke selge godt brukte bukser til halv pris av ny pris, eller polyesterbluser til dyre summer. Dersom man selger kjoler, bør man selge dem rimeligere enn hva de har gått for på salg. Det er bare spesielle plagg man kan selge dyrt. Ser det samme med barneklær. Noen priser klespakker ganske dyrt, selv om det til og med er hull og slitasje på enkelte av klærne. Jeg handler mye på Finn og Tise, men synes en del selgere overpriser klær og utstyr. 4 1
Diamant20 Skrevet 26. januar 2024 #11 Skrevet 26. januar 2024 Lavere pris. Synes ofte det mest effektive er å legge ut med lav pris fra start, hvis ikke drøyer folk lettere.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #12 Skrevet 26. januar 2024 Tror andre ødelegger mye for deg selv om du gjør alt rett. Jeg har gitt opp Tise da ingen svarer, og de som svarer venter gjerne en uke. Er ganske lei av å lete, finne, spørre, purre, purre, purre og gi opp. Anonymkode: 86ad5...b71 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #13 Skrevet 26. januar 2024 Takk for svar alle sammen. Jeg har i utgangspunktet satt prisene ganske lavt (nesten alt under 200 kr, mye ned i 50 kr) siden jeg er motivert til å få det ut av huset, så jeg tror prisene er greie. Det er kanskje litt vanlig at folk er forsiktige med å handle i januar rett etter jula. Det har heldigvis løsnet seg litt og jeg har fått 3-4 salg i løpet av de siste par dagene 😊 Jeg tror det for min del handler mest om å legge ut så mange annonser som mulig samtidig, og det å følge mye med på ting som ikke blir solgt hjelper ikke. Det er bare å sette ting som er lagt ut inn i boden og "glemme det" frem til det blir solgt, for det kan jo lett selges etter noen uker. Lykke til med salg og kjøp alle sammen 🙂 TS Anonymkode: 56177...794 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå