Gå til innhold

Smerter i 3år, kjenner noen seg igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I 2021 ble jeg dårlig, kroppen vill ikke fungere som den skal, stiv i beina, smerter i beina, armene, nakke, mage, osv... Mye luft i magen, diare, forstoppelse. Har for en mnd siden fått bekreftet av lege at jeg har irritabel tarm. MEN innimellom, ikke ofte, men innimellom så får jeg STORE smerter på høyre side av magen, det er så smertefullt at jeg klarer ikke røre meg omtrent. Har det noe med irritabel tarm å gjøre? Har ofte vondt i magen, men dette er annerledes og mye mye mer smertefullt.

I tillegg lurer jeg på dette med smerte ellers i kroppen. Det startet i 2021. Har til tider så stive ben, rygg at jeg ikke klarer å kle på meg sokker, bukse, ta på sko. Alene. Hovne fingre om morningen, innimellom. Vonde punkter rundt om på kroppen så gjør forferdelig vondt om noen kommer borti eller jeg dunker borti noe.  Har vert til legen en million ganger, da dette påvirker livet mitt veldig. Jeg er en jente som elsker å gå i fjellene, men nå klarer jeg ikke, har og null energi, uansett hvor mye jeg sover, vokner jeg aldri opp uthvilt. Har jeg en dag der jeg faktisk klarer å gjøre mye, er jeg sengeliggende 1-2 dager etter dette. Som om luften av ballongen er helt tom og må fylles på nytt igjen. Vist dere skjønner. Jeg har hatt en stri barndom, legene mener dette er psykisk pga barndommen. Jeg selv klare ikke helt å slå meg til ro med det, det er fysiske smerter som er reelle? Vondter og stivhet som jeg ikke klarer å få slutt på. Er så drit lei av at kroppen min gjør dette mot meg,.. er det noen som kjenner seg igjen? Er det noen som har noen gode tips for å bli bra igjen? Går inn i mitt 3år med dette, og vill ikke det :( vil ha "min" kropp tilbake, for den her kjenner jeg ikke. 

Anonymkode: a0bdf...206

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være syklus relatert? Jeg blir veldig dårlig i magen (forstoppelse og diaré), får vondt i muskler og ledd, mest i bena og bekken, men også stiv i rygg og nakke. Jeg blir ør i hode og trøtt!, sover dårlig og får tidvis mye angst. Legene har lenge trodd det var tarmplager, men det er pms og menstruasjonssyklusen som fucker med meg. 

Skriv ned plagene dine dag for dag. Se om du kan finne et mønster. 

Anonymkode: d7973...3cb

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som noe revmatisk. Mage henger ofte sammen med det. 

Anonymkode: 4e4e8...55b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan det være syklus relatert? Jeg blir veldig dårlig i magen (forstoppelse og diaré), får vondt i muskler og ledd, mest i bena og bekken, men også stiv i rygg og nakke. Jeg blir ør i hode og trøtt!, sover dårlig og får tidvis mye angst. Legene har lenge trodd det var tarmplager, men det er pms og menstruasjonssyklusen som fucker med meg. 

Skriv ned plagene dine dag for dag. Se om du kan finne et mønster. 

Anonymkode: d7973...3cb

Takk for svar, det har jeg gjort, det glømte jeg å skrive. Har notert ned dag etter dag i flere mnd. Legen ønskte å følge med og ba meg skrive ned. Virker ikke ut som det er pms :(

Anonymkode: a0bdf...206

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...