AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 https://meny.no/varer/kjott/kjottretter/kjottboller/kjottboller-7037204725234 Jeg kjøpte disse nedpriset pga dato og har disse i fryser. Hva ville dere bruke det til? Kan jeg feks lage noe bollefrikase, suppe, wok noe annet? Gjerne oppskrift, da jeg ikke er så vant til å lage mat. Anonymkode: 7f6db...e62
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Hjemmelaget potetmos i bunn av en ildfast form, kjøttbollene oppå og hell over salsa. Dryss over revet ost og gratiner i ovnen. Det er noe vi har fått litt dilla på her hjemme i hvert fall. Anonymkode: 47256...754
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hjemmelaget potetmos i bunn av en ildfast form, kjøttbollene oppå og hell over salsa. Dryss over revet ost og gratiner i ovnen. Det er noe vi har fått litt dilla på her hjemme i hvert fall. Anonymkode: 47256...754 Kan rester av denne fryses ned? Er bare en, så blir sikkert rester. Ts. Anonymkode: 7f6db...e62
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 tirben skrev (3 minutter siden): Kjempegode i ertesuppe!! Ertesuppe hørtes godt ut. Har sikkert ikke spist det på 5 år, så hadde vært gøy å prøvd igjen? Har du oppskrift? Har tørre gule erter i skapet, de må vel vannes ut? Eller bruker du pose ertesuppe? Kan rester fryses ned? Ts Anonymkode: 7f6db...e62
tirben Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ertesuppe hørtes godt ut. Har sikkert ikke spist det på 5 år, så hadde vært gøy å prøvd igjen? Har du oppskrift? Har tørre gule erter i skapet, de må vel vannes ut? Eller bruker du pose ertesuppe? Kan rester fryses ned? Ts Anonymkode: 7f6db...e62 Når jeg bruker disse kjøttbollene, bruker jeg bare pose. Ja, du kan fryse den! 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Kan rester av denne fryses ned? Er bare en, så blir sikkert rester. Ts. Anonymkode: 7f6db...e62 Jeg har ikke prøvd å fryse ned, men jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle gå an. Anonymkode: 47256...754
Brunhilde Skrevet 25. januar 2024 #8 Skrevet 25. januar 2024 Jeg tror det står en oppskrift på ertesuppe på ertepakka? Det gjorde det før, ihvertfall. Om ikke, så er dette en ok oppskrift, tenker jeg. Den er temmelig lik den måten jeg lager ertesuppe på, men jeg bruker ikke timian, sellerirot og purre. Av grønnsaker har jeg gulrot, kålrot og potet oppi. Jeg syns også det er godt med litt kjøttpølse i tillegg til kjøttet. Denne fryser jeg ned i passe porsjoner og det går veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #9 Skrevet 25. januar 2024 Jeg hadde laget en slags kjøttsuppe. Noe lignende dette, men uten storfekjøtt, bare de kjøttbollene som kjøtt. Jeg personlig bruker ikke oppskrift, slenger bare oppi det jeg selv ønsker, liker og har. Og er jeg lat bruker jeg bare frosne grønnsaker fra pose, og buljong, men det blir selvsagt best om du bruker ferske grønnsaker og lager det skikkelig. Anonymkode: 9ccbe...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Skrevet 25. januar 2024 Jeg hadde brukt de i kjøttsuppe. Ev i hjemmelaget pastasaus. Anonymkode: ca9d1...507
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #11 Skrevet 25. januar 2024 Minestronesuppe, sodd eller betasuppe er Anonymkode: 20d0b...f26
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #12 Skrevet 26. januar 2024 Lag en tomatsaus,eller bruk ferdig på glass,ha oppi kjøttbollene og server med pasta. En liten fløteskvett i sausen er godt! Ellers er disse kjøttbollene fine til lapskaus,i kjøttsuppe,i tomatsuppe og i frikasse. Anonymkode: bc22d...eac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå