AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #21 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Igjen, takk for veldig gode råd. ❤️🙏 Du har så rett i at det er mye mer til historien. Det er mye jeg har tålt og tilgitt gjennom årene også. Selv om hver lille ting kanskje drepte en liten bit av det fine vi startet opp med. Jeg skjønner at jeg må være mer ærlig med mannen om usikkerheten min. Jeg trenger mer rom for å puste. Det gjør bare vondt og føles urettferdig ovenfor han, at han må gi meg det også - når jeg har vært "den slemme." Egentlig skulle jeg vartet han opp etter alle kunstens regler, som den angrende synder. Det eneste gode han syntes kommer ut av dette, er jo mer kjærestetid. At vi skal puse og kose og prioritere hverandre hele tiden. Og jeg prøver. Men får det ikke helt til. TS Anonymkode: fcef8...10b Tviler ikke❤️ Jeg tror at uansett hva du/dere velger burde dere gå i samtale terapi. Det er jo egentlig ikke din feil. Det er en jævlig situasjon å være i❤️. Jeg tror du må få litt hjelp til å kommunisere de tingene her. Uansett om dere får det til eller ikke vil det være fint å få hjelp til å kommunisere mye vanskelig. Anonymkode: 0e579...fad 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #22 Skrevet 24. januar 2024 ennivk skrev (2 minutter siden): Du får det ikke til fordi alle de små episodene du ikke har stått opp for deg selv har bygget seg opp og skapt bitterhet i deg. Det kan virke som at du trenger å trene på å stå opp for deg selv og sette grenser. Du kan likegodt øve sammen med han du er med nå. Kanskje dere vil ende opp med å avslutte, kanskje ikke. Men hvis du bare går videre inn i et nytt forhold, vil det være stor sjanse for at du overser og tåler "småting" med neste mann også og på den måten repeterer den relasjonen du har nå. Vi mennesker har dessverre en tendens til å repetere relasjonene våre helt til vi gjør endringer. Takk 🙏❤️ Det her var veldig nyttig, det traff alt for godt. Skal virkelig ta med meg dette. Anonymkode: fcef8...10b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #23 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tviler ikke❤️ Jeg tror at uansett hva du/dere velger burde dere gå i samtale terapi. Det er jo egentlig ikke din feil. Det er en jævlig situasjon å være i❤️. Jeg tror du må få litt hjelp til å kommunisere de tingene her. Uansett om dere får det til eller ikke vil det være fint å få hjelp til å kommunisere mye vanskelig. Anonymkode: 0e579...fad Tusen takk for forståelsen! Og gode råd igjen, og for det andre lange innlegget ditt som jeg overså isted, fikk lest det nå. 🌺 TS Anonymkode: fcef8...10b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #24 Skrevet 24. januar 2024 42 minutter siden, AnonymBruker said: Respekterer at du mener det. 😊 Det er umulig å forestille seg at det kan skje, før man står der selv. Anonymkode: fcef8...10b Jo lenger han blir hos deg, og jo mer han "jobber med forholdet", går i "samlivsterapi" o.s.v. jo mer sementerer han overfor deg hvilken stakkarslig, patetisk beta-pudding han er. Det beste er om dere bare skiller dere nå. For det her blir kun seigpining for dere begge. Anonymkode: 67119...d86
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #25 Skrevet 25. januar 2024 Er du pen/vakker TS? Ting løser seg som regel lettere for mennesker med ett vakkert ytre så det kan man jo ta med i beregningen dersom du velger å gå. Anonymkode: 7b0b5...64b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #26 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jo lenger han blir hos deg, og jo mer han "jobber med forholdet", går i "samlivsterapi" o.s.v. jo mer sementerer han overfor deg hvilken stakkarslig, patetisk beta-pudding han er. Det beste er om dere bare skiller dere nå. For det her blir kun seigpining for dere begge. Anonymkode: 67119...d86 Selv om du sier dette på en veldig fiendtlig måte har du litt rett. Dette Beta greiene blir for drøyt, men om hun mister følelser og han legger seg flat, klenger osv vil ikke det hjelpe på. Når en kvinner sier hun vil skilles så vil hun skilles. Hun har oftest holdt dette tilbake over tid, hvor de har jobbet med forholdet også over tid, for så å gi beskjed når hun virkelig har bestemt seg. Mang en mann tar ikke alvoret før hun bestemt sier hun er ferdig. Men da hjelper det lite hva han gjør og vil jobbe for. For hun er i bunn og grunn ferdig. Det beste noen kan gjøre når en partner sier de vil gå et å si "ja vel, jeg vil uansett ikke være med noen som ikke elsker meg så da bryter vi". Det er den eneste måten å bevare selvrespekten på nok til at den andre kanskje også vinner tilbake noe respekt for en. Anonymkode: 857fe...469 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #27 Skrevet 25. januar 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at om det er redsel for det ukjente som holder deg tilbake, så burde du gå. Du vil klare deg fint, og barna å alle sammen får det bedre, om dere alle blir frie. Han vil jo ikke gå rundt og føle det slik han gjør han eller. Man, lærer mye om seg selv og hvordan man er som menneske i relasjoner. Ta med deg det du har lært, og sats videre. Altså, det er ihvertfall det mest fornuftige jeg kan tenke meg. Vi bor ikke i et samfunn hvor vi må på død og liv holde ut i et forhold, som (nå) er skadlige for hverandre. Ønsk hverandre alt godt og vel, og lukk kapittelet. Det er ihvertfall slik jeg vil leve livet mitt. Hva er så feil med 3 lange forhold, i en voksen alder, hvor hvert av de varer i omtrent 10-15 år ? Om man klarer på forhold nr 2 og vare livet ut, ja da får man det til da. Men, lær, og gå videre. Bedre lykke neste gang. Gå inn i deg selv og gransk deg selv etter bruddet også. Ta tid til å bli kjent med deg selv igjen, og omfavn et nytt kapittel. Jeg kan ikke se så mye som skulle vært ille med denne versjonen, kontra det å kjempe videre i et forhold i 10 år til ? 20? Så, er man 55år og virkelig ikke tør og satse på nytt. Da, har plutselig livet gått en forbi. Jeg vet ikke hva envik mener med at du skal møte deg i døra når du går ? Jeg hadde ikke engang penger, men valgte å gå. Det har gått veldig fint. Jeg angrer ikke et sekund Anonymkode: 0e579...fad Barna får det IKKE bedre ! Dere som ikke har erfaring med samlivsbrudd meg barn i bildet, bør til enhver tid holde kjeft i slike diskusjoner. Anonymkode: d1c1b...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #28 Skrevet 26. januar 2024 Jeg liker å snu litt på det når jeg tenker i de baner. Jeg tenker ikke på hva som er galt nå, jeg tenker på hva jeg ville savnet om jeg skulle gå. Alt som er positivt i forholdet. Blir den listen lang? Har dere fine ferier, høytider? Godt forhold til hverandres venner og familie? Godt samarbeid i ting hjemme? Jeg tror alle i et lengre forhold kan bli litt betatt/ fascinert av andre en gang og to, men jeg prøver å ikke tenke videre i de baner før jeg har vrengt alle sider av forholdet jeg er i. Hverdagen kommer jo i alle forhold, spenningen går over, og da vil ikke jeg være den som savner de fine mandagskveldene med eksen liksom 😅 Det er lett å se alt som er spennende med et annet liv akkurat nå, men prøv å se lengst mulig frem. Hvis du fortsatt tenker at det ser bedre ut alene når du trekker fra alt det positive med liver du lever nå, så er det nok mest rettferdig for dere begge om du går. Anonymkode: bd07f...1cc
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #29 Skrevet 26. januar 2024 Du bør jobbe for å bli økonomisk selvstendig først og fremst. Tjen dine egne penger Anonymkode: a5eb8...671
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #30 Skrevet 26. januar 2024 Herregud da, gro litt dameballer og fortell han dette her. Hva er verst for han å høre, at det er adjø eller at han kveler deg? Si at det som kan redde forholdet er om han gir deg rom. Og så må du jo ikke la en forelskelse ødelegge en hel familie. Bruk fornuften litt. Har vært i forhold over 25 år og vært forelsket i andre 3 ganger og betatt xx antall ganger. Vårt forhold og familien vokser på meg. Er sjeleglad jeg har hatt litt tradisjonell tankegang og aldrig løftet en finger for å være utro. Anonymkode: 0e15c...ade
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå