Gå til innhold

Aller billigste kjøtt akkurat nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger kjapt litt billig kjøtt til råforing, vet dere hvor og hvilket kjøtt som er billigst nå? Før var det svine/nakkekoteletter men det er en stund siden jeg har kjøpt...

Anonymkode: 8fb43...733

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gigaboks har ofte billig kjøtt. Iallefall billigere enn mange andre butikker.

Anonymkode: ce615...001

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gigaboks har ofte billig kjøtt. Iallefall billigere enn mange andre butikker.

Jeg var der en gang, men jeg syns egentlig ikke det. 200 kr/kg er ikke billig, selv om det er billigere enn 300 kr/kg.

Skrevet

Ryddet for avsporing/tull.

Chantielle mod.

Skrevet

Fryst hel kalkun så jeg til 69 kr kiloen igår, nakkekoteletter er vel ca 80 kr kiloen.

Skrevet

Det billigste er vel å kjøpe Vom og hundemat som ligger på 60 - 80 kroner kiloen for singelproteinutgavene hvis du går for det dyre alternativet og kjøper 500 g. pølser enkeltvis. Felleskjøpet har også en variant av råfôr fra finske Mush. 

Hvis du bare skal ha noe fort fordi du f.eks. har glemt å ta med mat til hunden så ville jeg ha sett i 40/50%-disken først. Evt. ville jeg ha kjøpt karbonadedeig uten tilsatt salt hvis det var snakk om et måltid eller to. 

Hvis det er snakk om å kjøpe større mengder til en billig penge så tror jeg du må satse på en avtale med noen, f.eks. jegere om høsten, og kjøpe slakteavfall som du fryser ned. Bever er vel det eneste som jaktes nå utover våren som kan egne seg som hundemat, men det er ikke akkurat noe man får tak i kjapt. 

• Liker 1
Skrevet
Minmorsbarn skrev (3 timer siden):

Fryst hel kalkun så jeg til 69 kr kiloen igår, nakkekoteletter er vel ca 80 kr kiloen.

Takk! Tenkte på det med kalkun ja, hvor var det, Coop? TS

Skrevet
Leo skrev (3 timer siden):

Det billigste er vel å kjøpe Vom og hundemat som ligger på 60 - 80 kroner kiloen for singelproteinutgavene hvis du går for det dyre alternativet og kjøper 500 g. pølser enkeltvis. Felleskjøpet har også en variant av råfôr fra finske Mush. 

Hvis du bare skal ha noe fort fordi du f.eks. har glemt å ta med mat til hunden så ville jeg ha sett i 40/50%-disken først. Evt. ville jeg ha kjøpt karbonadedeig uten tilsatt salt hvis det var snakk om et måltid eller to. 

Hvis det er snakk om å kjøpe større mengder til en billig penge så tror jeg du må satse på en avtale med noen, f.eks. jegere om høsten, og kjøpe slakteavfall som du fryser ned. Bever er vel det eneste som jaktes nå utover våren som kan egne seg som hundemat, men det er ikke akkurat noe man får tak i kjapt. 

Etter min erfaring er Vom dårlig for og jeg mistenker sterkt smaksforsterker i det, noe Vom heller ikke ville svare på da jeg spurte (kattene mine går bananas etter det som med tørrfor, men ene katten min fikk fettkuler på ryggen av det). Mush er dyrere enn kjøtt fra dagligvare (og kattene vil ikke ha det). 45/50% disken er dyrere enn det billigste kjøttet til vanlig pris, og karbonadedeig er også ganske dyrt og ikke det billigste.
Store mengder fra en privat slakter er det jeg venter på men vet ikke om jeg rekker å få før jeg slipper opp for det jeg har.

Så det er derfor jeg vil ha det billigste fra dagligvare.
TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Etter min erfaring er Vom dårlig for og jeg mistenker sterkt smaksforsterker i det, noe Vom heller ikke ville svare på da jeg spurte (kattene mine går bananas etter det som med tørrfor, men ene katten min fikk fettkuler på ryggen av det). Mush er dyrere enn kjøtt fra dagligvare (og kattene vil ikke ha det). 45/50% disken er dyrere enn det billigste kjøttet til vanlig pris, og karbonadedeig er også ganske dyrt og ikke det billigste.
Store mengder fra en privat slakter er det jeg venter på men vet ikke om jeg rekker å få før jeg slipper opp for det jeg har.

Så det er derfor jeg vil ha det billigste fra dagligvare.
TS

Jeg tenkte automatisk hund. Beklager det. Kattene mine har aldri villet ha annet råfôr enn det de fanger selv og råfôret til Vom og hundemat vil de i hvert fall ikke ha! Men hva med å prøve f.eks. lam fra VH beregnet på hund? Det har jeg faktisk smakt på (Ja, jeg smaker ganske ofte på maten jeg gir dyrene mine...)  og det smaker og lukter som helt rent lammekjøtt. Ellers er kanskje frossen høne noe av det billigste jeg kommer på som ikke er tilsatt krydder/salt. 

Skrevet

Hvis du skal råfôre selv, krever det en del med tanke på næringsinnhold og sammensetning av næringsstoffer. Å kun gi f.eks nakkekoteletter over tid og forvente at det dekker alle næringsbehov er feil. 

Men ja, nakkekoteletter, frosne kyllinglår, kjøp hel frossen fisk og gi hode og skinn til hunden mens du tar kjøttet selv, egg på tilbud.. oksehaler er også rimelig, men ekstremt mye fett så ville kanskje unngått det. Ellers er Vom kjøpt i store blokker veldig billig per kilo.

Anonymkode: 26743...d5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg var der en gang, men jeg syns egentlig ikke det. 200 kr/kg er ikke billig, selv om det er billigere enn 300 kr/kg.

Ok, jeg kjøper kylling til 110-120,- kr kg der da. Litt billigere enn Kiwi sine 125kr pr kg på kylling.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk! Tenkte på det med kalkun ja, hvor var det, Coop? TS

Tror det var Kiwi 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du skal råfôre selv, krever det en del med tanke på næringsinnhold og sammensetning av næringsstoffer. Å kun gi f.eks nakkekoteletter over tid og forvente at det dekker alle næringsbehov er feil. 

Men ja, nakkekoteletter, frosne kyllinglår, kjøp hel frossen fisk og gi hode og skinn til hunden mens du tar kjøttet selv, egg på tilbud.. oksehaler er også rimelig, men ekstremt mye fett så ville kanskje unngått det. Ellers er Vom kjøpt i store blokker veldig billig per kilo.

Anonymkode: 26743...d5c

Det gjør jeg jo heller ikke. TS

Skrevet

Jeg har en kresen adoptiv-katt som jeg fikk som voksen (og en ikke-kresen adoptiv-katt som jeg fikk som kattunge). Den kresne vil helst ikke spise kjøtt... men jeg har klart å få henne til å spise rent kjøtt ved å blande i sånne små poser med våtfôr og bruke mindre og mindre våtfôr. Og så hjalp det da jeg fikk den ikke-kresne kattungen som slukte alt kjøtt med stor lyst. Jeg gir dem kyllingkjøttdeig. Man får det til ca 100 kr/kg. Svin også være billig, men det er ikke den kresne katten min så glad i. Men det passer jo greit at de vil ha kylling. Det er billig og magert. Katter skal jo ha magrere mat enn oss mennesker. 

Den ikke-kresne katten spiser også veldig gjerne lever. Det er også billig, men det er jo for næringsrikt så de kan ikke spise bare det. Men fint å spe på kjøttet. Jeg tenker at man bør ha innmat i ca samme forhold som det er i dyret de hadde spist. Jeg drysser også litt beinmel i kjøttet, og gir dem av og til litt eggeplomme (obs - de skal ikke ha rå eggehvite).

Anonymkode: 69d61...282

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...