Skorpion72 Skrevet 14. mars 2002 #1 Del Skrevet 14. mars 2002 Hva gjør dere??? Både min mor og mine svigers skal bidra med penger til bryllupet. Men planleggingen har jeg lyst til å ta meg av selv. Eller burde jeg spørre om noen av foreldrene vil være med på noe, i så fall, hva kan det være??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 14. mars 2002 #2 Del Skrevet 14. mars 2002 Dette er jo veldig personavhengig... men det har vært diskutert massevis før, i det gamle forumet, så dette er nok et alment problem... jeg mener at den eneste måten å få styre alt selv er å betale selv. Hvis man tar i mot penger fra foreldre, må man forvente at de blander seg inn. Det kan være gamle tante et eller annet som de mener skal inviteres, og det kan de bestemme, fordi de betaler. Eller den duken er ikke sånn som den burde være... osv osv... jeg bare drar eksempler fra ting som har vært oppe før. Nettopp fordi jeg har en svigermor som ikke bidrar, men kjøper seg bestemmelesrett, så var forutsetningen at vi skulle betale alt selv, og kunne dermed avvise alle forlangender. Forslag ble mottatt for all del, ydmyk på at andre kan ha gode ideer kan man være, men bestemme, nei! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago Skrevet 14. mars 2002 #3 Del Skrevet 14. mars 2002 Det kommer an på hva de vil bestemme synes jeg. Hovedlinjene synes jeg dere skal bestemme selv om det er de eller dere som betaler. Håper alt ordner seg til det beste for alle. Vennlig hilsen Tussilago. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola Skrevet 14. mars 2002 #4 Del Skrevet 14. mars 2002 Vi planlegger uten foreldre og svigerforeldre , og vi betaler alt selv. vi har nemlig prøvd å planlegge sammen med foreldre og svigers og det gikk helt kjempedårlig - den ene ville ditt og den andre ville datt , den ene ville betale det og den andre ville plutselig ikke betale noe i det hele tatt. dermed bestemte jeg og samboeren at vi betaler alt selv og planlegger alt selv . det var iallefall greiest i vårt tilfelle sola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atilla Skrevet 14. mars 2002 #5 Del Skrevet 14. mars 2002 Vil anbefale å ta imot den hjelp du får.. Men de skal ikke bestemme over deg!! Dersom de foreslår ting, vær begeistret for deres forslag men ikke aksepter de der og da. La det gå en tid, og dersom det kommer på banen igjen, si at du har overveid det, men bestemte deg for noe annet. Det er da dere som skal gifte dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skorpion72 Skrevet 14. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 14. mars 2002 Min mor bare spør hvordan det går med planleggingen, men jeg har ikke fått inntrykk av ta hun vil "legge" seg opp i det vi bestemmer. Når det gjelder Svigers tror jeg de vil ha et ord med i laget når det gjelder hvem som skal inviteres, ihvertfall fra min sambos side. Nei, nå ble jeg veldig i tvil om jeg skal prøve å involvere dem mer eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 14. mars 2002 #7 Del Skrevet 14. mars 2002 Vi involverer foreldrene våre i prosessen, de kommer med innspill, men til syvende og sist er det vi som bestemmer hvordan ting skal være. Sånn ville det vært uansett hvor mye de betaler av kalaset. Jeg synes det er veldig koselig å planlegge sammen med foreldrene våre jeg. Selv er jeg vel en liten mammadalt, og snakker med mamma minst 1 time hver dag på telefon , og selvfølgelig blir det mye bryllupsprat. Mine kommende svigerforeldre deltar vel ikke i like stor grad, men jeg prøver å være flink til å høre med dem før vi tar avgjørelser slik at de også føler at de er del av prosessen. F.eks: * Både mamma og svigermor var med meg til brudesalongen før jeg bestemte meg for kjole * Begge foreldrepar var med da vi tittet på selskapslokaler * Invitasjoner, dekorasjoner og slikt er dte vel jeg og mamma som har styret mest med, men jeg viste alt til svigers før vi bestemte oss endelig. *Kommer også til å involvere begge foreldrepar (mødre ) når vi skal skriver endelige gjestelister, bordkart, bestemmer meny, musikk.. Heldigvis har det vært lite uoverensstemmelser. Tror både mine og hans foreldre er veldig klar over at det er vår dag, og det skal vel mye til før de protesterer på de valgene de gjør. Selv setter jeg veldig stor pris på å få råd fra mennesker som har vært i endel bryllup før 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SHMILY Skrevet 14. mars 2002 #8 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg er så heldig å ha foreldre som ikke blander seg inn i planleggingen selv om de betaler en hel del. Likevel delegeres oppgaver etterhvert som de dukker opp, slik at det i innspurten før bryllupet blir en kjempedugnad! Mamma har f. eks hele ansvaret for kakebordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest perle Skrevet 14. mars 2002 #9 Del Skrevet 14. mars 2002 Vi bor et godt stykke unna der mine foreldre bor (der vi skal gifte oss) og foreldrene til kjæresten min boret sykke derfra igjen, så det er ikke akkurat praktisk å planlegge sammen. Mesteparten tar vi selv. Mamma er med på noe, men mine tilkommende svigers har til nå ikke været noe særlig med. Begrenset hva man kan være med på (kikke på kjole, lokale, finne kokk etc.) når man ikke bor si samme by... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 14. mars 2002 #10 Del Skrevet 14. mars 2002 Svigers sa det helt greit. De gledet seg til å være gjester. (Da repliserte jeg at han hadde ansvaret for solosangen i kirka, og hun for selskapslekene. Da hevet de øyenbrynene!!!!) Ja ja, de må snart skjønne at jeg fleiper ofte! Min mor blir oppdatert med jevne mellomrom. Hun har kommet med neon forslag om ting og tang. Jag tar det til etteretning, og vurderer om det er noe for oss. (Hun har hørt om så mange "spesielle" bryllup. Men de er jo langt fra slik vårt noen gang har mulighet til å bli. Dette fordi våre venner ikke er skuespillere in spe, eller vil trå fram og synge egen sang osv.) Ikke spiller noen av gjestene i band. Så da bare MÅ det bli noe annet. Men jeg håper jo at det likevel blir opplevelser i vårt bryllup som vil gjøre inntrykk på gjestene. Så her i gården er det brudeparet som tar avgjørelser. Men det kan jeg si fordi ingen har hintet om noe annet ønske heller! Vedrørende din mor, så er du vel neppe bekymret. Du kjenner henne vel godt nok til å forstå om det var noe hun savnet. Kanskje gi henne oppgave i forhold til kaker, nattmat, innkvartering av familie osv. (Frokost/brunsj dagen etter) Og om svigers ikke kan si i fra, så hadde jeg ikke spurt. Men vær heller oppmerksom på om de hinter. Har de ønsker så bør de komme med dem. Men spør vedrørende gjestelista. De kan jo ha litt andre synspunkter enn brudgommen. Og legg frem de grove trekkene i planleggingen. Hold dem oppdatert på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. mars 2002 #11 Del Skrevet 14. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå