Gå til innhold

hvordan få solgt flere bøker gjennom Finn.no?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har pleid å gi bort bøker på Finn. De mest «eksklusive» bøkene kan jeg selge for 50kr, men sjeldent mer. 

Ikke lett å få solgt ting på Finn lenger. 

Anonymkode: ee74e...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Skal man selge bøker som har koster 5-600 kroner for 20 kroner også?

Anonymkode: 81d41...16c

De koster jo bare så mye da de er helt nye. Og ikke på salg. Du kan halvere prisen og likevel få den ny

Anonymkode: a7ab9...bea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg forsøker å selge en del bøker på Internett til heller middelmådig respons. Ikke særlig kostbare bøker heller. Men selv bøker til for eksempel femti kroner eller hundre kroner blir alt for ofte stående en stund før jeg eventuelt får solgt dem. Jeg har jo lagt merke til bøker om for eksempel Mount Everest til flere hundre kroner. Eller bøker om Statoil / Equinor, Veidekke eller KongsbergGruppen, som umulig kan få solgt, men som folk likevel legger ut til flere hundre kroner. Men likevel gir de aldri opp, selv om bøkene deres sannsynligvis aldri blir solgt. Men jeg har i alle fall aldri SÅ høye priser. Likevel er det en ganske langdryg affære å få solgt ting. 

Begynner det å gå nedover med hele Finn.no kanskje? Det virker i alle fall som det var en god del aktivitet der tidligere. 

Anonymkode: 18d5e...304

Bøkene du ønsker å selge på Finn.no, er antagelig bøker som man finner helt gratis i lesekiosken - uten dyre portoutgifter..

Og det ville heller ikke forundre meg om bøkene folk forsøker å selge der, er bøker som de har funnet gratis andre steder; det er idag mengder av steder der man kan få bøker uten å måtte betale ett øre.

Da sier det seg selv at man ikke får solgt dette; synes forresten at det grenser til svindel når folk "raider" lesekioskene med tre fulle bager eller tar med seg 30 kilo CD-er fra gjenbruksstasjonen (har faktisk opplevd dette) - de får neppe bruk for dette selv. Så i stedet for å la andre få gleden av å ta med seg et par plater, tar man like så godt med seg 30 kilo CD-er, og satser på å få solgt dette på Finn.

Så ufyselig grådige enkelte er blitt.

Anonymkode: 27dc4...f3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bøkene du ønsker å selge på Finn.no, er antagelig bøker som man finner helt gratis i lesekiosken - uten dyre portoutgifter..

Og det ville heller ikke forundre meg om bøkene folk forsøker å selge der, er bøker som de har funnet gratis andre steder; det er idag mengder av steder der man kan få bøker uten å måtte betale ett øre.

Da sier det seg selv at man ikke får solgt dette; synes forresten at det grenser til svindel når folk "raider" lesekioskene med tre fulle bager eller tar med seg 30 kilo CD-er fra gjenbruksstasjonen (har faktisk opplevd dette) - de får neppe bruk for dette selv. Så i stedet for å la andre få gleden av å ta med seg et par plater, tar man like så godt med seg 30 kilo CD-er, og satser på å få solgt dette på Finn.

Så ufyselig grådige enkelte er blitt.

Jeg tror ikke du skal være urolig for at folk kjøper «for mange» cd-er, altså. Mine lokale bruktbutikker kaster cd-er rett i søpla, de solgte så dårlig at nå gidder de ikke sette dem i hylla. Det samme skjer med kilovis med bøker hver eneste uke. Bruktbutikker får inn mye mer varer enn de selger unna.

Og det er nok den største risikoen - at ting selger for dårlig. Om noen jevnlig kjøpte masse (uansett grunn) ville de fortsatt hatt cd-er for salg. ;) 

Anonymkode: f44c4...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke du skal være urolig for at folk kjøper «for mange» cd-er, altså. Mine lokale bruktbutikker kaster cd-er rett i søpla, de solgte så dårlig at nå gidder de ikke sette dem i hylla. Det samme skjer med kilovis med bøker hver eneste uke. Bruktbutikker får inn mye mer varer enn de selger unna.

Og det er nok den største risikoen - at ting selger for dårlig. Om noen jevnlig kjøpte masse (uansett grunn) ville de fortsatt hatt cd-er for salg. ;) 

Anonymkode: f44c4...82d

Det at bruktbutikker i sentrale strøk som ofte betaler skyhøy leie for lokalene, ikke ønsker å ha produkter få etterspør, er en kjent sak.

Men det er faktisk en del fysiske plater som omsettes på Finn (for eksempel CD-er med norske artister), og DVD-samlinger selges jevnlig på steder som Skanfil.

Problemet med folk som tar med seg 30 kilo CD-er fra gjenbrukssenteret er ikke om de får solgt dette, men at CD-ene blir utilgjengelige for andre. Fra tid til annen kommer det noen med store lass med bøker, CD-er og DVD-er; det er i mine øyne greit å plukke ut noe man har bruk for selv eller vil gi bort, men å ta med seg en kasse med 30 kilo er i overkant. La også andre få muligheter til å ta med seg noe.

Samme type mennesker kaster seg over juletilbudene og kjøper 43 glass med sylteagurker på REMA fordi dette er på tilbud, uten å tenke på at den neste som kommer, finner en tom hylle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes generelt at det har blitt sånn på Finn at det nærmest forventes at man skal gi bort produktene man selger.

Det er ikke ofte jeg legger ut noe, men jeg kan for eksempel prøve å kvitte meg med en jakke som ikke blir brukt etc., og selv om jakken kostet nesten 5.000 for et år siden, så mener man tydeligvis at det er altfor dyrt å selge den for 1.000 kroner. Helst skulle de hatt den gratis.

Anonymkode: a8cb8...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...