AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Del Skrevet 24. januar 2024 Jeg forsøker å selge en del bøker på Internett til heller middelmådig respons. Ikke særlig kostbare bøker heller. Men selv bøker til for eksempel femti kroner eller hundre kroner blir alt for ofte stående en stund før jeg eventuelt får solgt dem. Jeg har jo lagt merke til bøker om for eksempel Mount Everest til flere hundre kroner. Eller bøker om Statoil / Equinor, Veidekke eller KongsbergGruppen, som umulig kan få solgt, men som folk likevel legger ut til flere hundre kroner. Men likevel gir de aldri opp, selv om bøkene deres sannsynligvis aldri blir solgt. Men jeg har i alle fall aldri SÅ høye priser. Likevel er det en ganske langdryg affære å få solgt ting. Begynner det å gå nedover med hele Finn.no kanskje? Det virker i alle fall som det var en god del aktivitet der tidligere. Anonymkode: 18d5e...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Del Skrevet 24. januar 2024 Gjør ikke noe om det tar tid, om det selger til slutt. Anonymkode: ab80b...1c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Del Skrevet 24. januar 2024 Bøker får man gratis på gjenbruken eller til 10 kroner i bruktbutikker. Da er finn lite interessant. Anonymkode: bf089...12a 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 24. januar 2024 #4 Del Skrevet 24. januar 2024 Prøv Bookis, jeg har fått solgt en del der: https://bookis.com/no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 24. januar 2024 #5 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Begynner det å gå nedover med hele Finn.no kanskje? Det virker i alle fall som det var en god del aktivitet der tidligere. Anonymkode: 18d5e...304 Det går nedover med å selge brukte bøker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 24. januar 2024 #6 Del Skrevet 24. januar 2024 50 og 100 er dyrt for brukte bøker. Jeg selger mye på finn, kun spesielle bøker går for så mye, de fleste "vanlige" selger jeg for 20. Har tydelig tittel i annonsen, to, tre bøker per annonse, gjør det tydelig at jeg selger flere, og har som regel en liste med alle titlene/forfatterne jeg også selger i teksten i hver annonse. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Del Skrevet 24. januar 2024 Hvis du ikke få solgt, så er nok prisen for høy, eller annonsen ikke bra nok. Eller markedet hvor du bor ikke tilstrekkelig. Jeg lager små samleannonser, med rundt fem bøker pr annonse, eller samlepakker med flere bøker av samme forfatter. Det er slike jeg også klikker meg inn på. Annonser på enkeltbøker orker jeg ikke, men jeg orker heller ikke samleannonser med 150 bøker i alle mulige sjangre og tilstander. Anonymkode: 4d959...42e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Del Skrevet 24. januar 2024 50-100kr for brukte bøker? Tuller du? Det koster de jo mye på salg ofte. Brukte bøker burde koste 5-20 kr Anonymkode: a7ab9...bea 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #9 Del Skrevet 24. januar 2024 Går det virkelig mer på Bookis? Synes det er mye stillstand når jeg kikker innom der, og det forstår jeg. 88 kr i porto og avgifter per bok(dyrere enn å handle direkte av en privatperson, uansett om man bruker Posten, Postnord eller Helthjem) og relativt få titler hvor det er mulighet for å møte selger. Nå ser jeg på skjønnlitteratur da, ikke pensum... Anonymkode: 885d6...a53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #10 Del Skrevet 24. januar 2024 50-100 kr er altfor dyrt. Så kommer jo frakten i tillegg. Ingen som gidder det. Anonymkode: 27e32...162 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 24. januar 2024 #11 Del Skrevet 24. januar 2024 Kanskje du priser bøkene for lavt. Jeg har lest morsomme historier om hvordan ting har blitt revet vekk så fort prisen ble skrudd opp. Bare titt på folket som handler mat. Er det mest First Price i handlekurvene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #12 Del Skrevet 24. januar 2024 Jeg fikk solgt mye bøker (pensum) før på bookis ol. Men siste året har det vært helt dødt, og det har gått inflasjon i bøkene da noen legger de ut til 20kr stk. for å være ærlig da er det for mye jobb for strevet for min del og jeg gir de heller til gjenbruk enn å få 20kr for de. Anonymkode: 981a0...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 24. januar 2024 #13 Del Skrevet 24. januar 2024 Det er ikke noe godt marked for brukte bøker. Fretex er relativt dyr, men på andre brukthandler kan du få en hel pose med bøker til 100 kr. Pensumbøker og barnebøker er relativt enkelt å få solgt, spesielt hvis man lager pakker, men andre typer skal du slite med å bli kvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 24. januar 2024 #14 Del Skrevet 24. januar 2024 Trur det er lettare å få napp på Bookis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 24. januar 2024 #15 Del Skrevet 24. januar 2024 Hvis det er bøker som er lett å få tak i bør prisen være ganske lav. Jeg kjøper billigst mulig uansett. Men er det noe som er vanskelig å finne kan jeg betale oppimot hundre.. på en "god" dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 24. januar 2024 #16 Del Skrevet 24. januar 2024 Jeg leser mye, og kjøper mye på finn, men bøker kjøper jeg likevel aldri på finn. Bøker får man jo lett gratis. Jeg gir også bort bøkene jeg har lest selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 24. januar 2024 #17 Del Skrevet 24. januar 2024 Enig, når en får 20,- for bøker en har kjøpt for feks 200,-, gir jeg de heller bort til skolebiblioteket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #18 Del Skrevet 24. januar 2024 Jeg er i motsatt situasjon av deg, TS. Er på jakt etter utvalgte bøker, og synes det har blitt færre og færre relevante annonser på finn de siste årene. Tror portokostnadene skremmer mange. Må være en bok man virkelig ønsker seg for at man skal gidde å bruke 50-80 på portokostnader. Foretrekker bruktbutikker om jeg kan, men så dukker ikke alt jeg ønsker meg opp der... Mine tips er å tilby både henting og sending (om kjøper betaler porto) dersom ikke du har gode grunner til å kun tilby en av delene. Folk i nærheten foretrekker lett å spare penger på å kunne hente, og så når du noen til om du sender også. Gå ned i pris om du orker. 15-30 kr matcher mer prisen i bruktbutikker. Og skriv fullstendige titler i annonsen, så det blir lettere å finne for noen som søker! Annonser som bare heter "Krim", for eksempel, blar folk lett forbi hvis ikke prisen er råbillig, eller de ser noe som frister på bildet. Anonymkode: 885d6...a53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #19 Del Skrevet 24. januar 2024 Skal man selge bøker som har koster 5-600 kroner for 20 kroner også? Anonymkode: 81d41...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #20 Del Skrevet 24. januar 2024 Mezzosoprena skrev (3 timer siden): Det går nedover med å selge brukte bøker... Tvert imot! Bruktbøker selger som hakka møkk. Folk er villige til å betale det mest utrolige. Ts: skal du selge en bok må du ha informasjon om den. Bilde forfra, bilde bakfra, om det er en «praktbok» må du ha bilde av ryggen, er det en lærebok må du ha isbn-nr. Så oppgir du alle merker den eventuelt måtte ha og om den er hardcover etc. Og så setter du en pris, frakt og legger ut. Altfor mange på Finn legger ut null info, men folk kjøper ikke om selger virker helt blåst, det er for risikabelt. Anonymkode: f44c4...82d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå