AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Jeg skal jobbe 1 år som lærer i Canada (Toronto). Har fått beskjed om at kleskoden er "formel", og at jeg må ha med klær til å være ute med elevene. Som lærer i Norge er jeg usikker på hvordan man kler seg "formel". Noen tips? Jeg er også veldig usikker på hva jeg skal ha med av uteklær. Her hjemme går jeg jo kledd som en barnehageunge i utetiden, men siden ungene har skoleuniform, regner jeg med de ikke leker (rusjer, sitter i sandkassa, klatrer i trær o.l.) på samme måte som norske barn. Jeg har spurt og gravd på skolen jeg skal jobbe på, men jeg får liksom ikke noe gode svar. Siden de ikke kjenner skolesystemet og klesstilen til lærere her, så tror jeg rett og slett ikke de skjønner helt hva jeg spør om. Så hvis noen har jobbet som lærer i Canada, hatt unger på skole der eller har annen erfaring som er relevant, blir jeg veldig glad for innspill. Anonymkode: ba945...718
enkefru Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Tok et kjapt google-søk på «dress code for teachers in Canada» og det kom opp en del (får ikke kopiert linken 🤔) Her er noe av det som kom opp: Typical expectations around professional dress in schools are that teachers do NOT wear: jeans, leggings, sweatpants, ripped pants, shorts, short dresses/skirts, baseball caps, hoodies, tank tops, or clothing that exposes excess skin. The majority of school policies explain that staff should wear “smart business dress” or “professional attire”. This will often involve wearing smart suits or separate jacket/trouser/skirt combinations with formal footwear. Men may also be required to wear a tie or to wear jackets when outside the classroom. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Fjugur skrev (5 timer siden): Tok et kjapt google-søk på «dress code for teachers in Canada» og det kom opp en del (får ikke kopiert linken 🤔) Her er noe av det som kom opp: Typical expectations around professional dress in schools are that teachers do NOT wear: jeans, leggings, sweatpants, ripped pants, shorts, short dresses/skirts, baseball caps, hoodies, tank tops, or clothing that exposes excess skin. The majority of school policies explain that staff should wear “smart business dress” or “professional attire”. This will often involve wearing smart suits or separate jacket/trouser/skirt combinations with formal footwear. Men may also be required to wear a tie or to wear jackets when outside the classroom. Tusen takk for gode tips og god googling, her fant jeg mye nyttig info! 🙌 Anonymkode: ba945...718 1
Rosa Dartle Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 Jeg har studert ved et universitet i Canada, og vil si at lærerne kler seg typisk vanlig pent. Sånn som man gjør i vanlig kontorjobb i Norge, ikke noe penere. En vanlig bluse og normalt pene bukser er mer enn bra nok. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå