Gå til innhold

Ringer legen hvis prøvesvarene er negative

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble oppringt for en halvtime siden og da jeg prøvde å ringe tilbake var legekontoret stengt. Jeg vet at legen ikke ringer hvis blodprøver er fine. Men har vært på MR av hodet og er stresset for at det er noe galt. Ringer legen hvis prøver fra MR er fine? Eller kun hvis noe er galt?

Anonymkode: 23b7d...0ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lege ringte meg da min CT viste normale funn.

Anonymkode: 761f6...14a

Skrevet

Min lege ringer ved normale funn.

Anonymkode: fa2be...150

Skrevet

Min gir også beskjed ved normale funn. Varierer om det kommer som melding eller telefon, men har ikke tenkt over at "alvorlighetsgraden" har noe å si for hvordan hun gir beskjed.

Anonymkode: 23cd1...f6f

Skrevet

Logg inn på Helse-Norge❤️

Anonymkode: 9ec91...baf

• Liker 1
Skrevet

Får sms fra fastlege når jeg har vært på MR og prøvesvarene foreligger selvom de er normale.

Anonymkode: c61a0...092

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Logg inn på Helse-Norge❤️

Anonymkode: 9ec91...baf

Det står da vel ikke MR-resultater der vel? Ikke hos meg i hvert fall. 

Anonymkode: 7b29e...b0a

Skrevet

Min gjorde det, for å si at det ikke var funn på den undersøkelsen, og for å snakke om veien videre.

Jeg var til MR grunnet diffuse symptomer, og siden det ikke var funn på MR så mistenkte legen migrene, og ønsket henvise meg videre til nevrolog.

Anonymkode: f3906...c13

Skrevet

De fleste leger uansett om det er funn eller ikke, nettopp for å unngå at folk blir hysteriske.

Anonymkode: 3b638...736

Skrevet

Her ringer hun kun om det har vært funn. Sist gang jeg tok MR kunne de se at det hadde vært en liten blødning igjen, da ringte hun og ga beskjed og så pratet vi om hva jeg ville videre. Hvis det ikke er noe så sender hun melding. Tar ofte blodprøver og da sender hun og melding, som regel så mangler jeg et eller annet så hun ber meg ta mer av det jeg trenger.

Anonymkode: 0d47b...4f6

Skrevet

Min lege gjev kun beskjed dersom det er noko unormalt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det står da vel ikke MR-resultater der vel? Ikke hos meg i hvert fall. 

Anonymkode: 7b29e...b0a

Resultatene står ofte ikke men er det noe så henviser de deg videre og det gjør de som regel før de ringer.

Anonymkode: 0d47b...4f6

Skrevet

Ts her! Takk for svar dere :) dere reddet natten min😅 og prøvene var normale :) 

Anonymkode: 23b7d...0ab

• Hjerte 2
Skrevet

Vanlige blodprøver ringer de ikke om hvis de er normale, men hvis du har tatt MR av hodet så er det vel uansett en LITEN mistanke om at det kan være noe alvorlig galt - da kan legen gjerne ringe selv om det ikke er noe galt, for å berolige deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...