AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Jeg solgte en bunad privat, og ville bruke helthjem. Nå er pakken hentet av kjøper, men jeg har ikke fått pengene… Trodde hele konseptet var at Helthjem var trygghet for både kjøper og selger, ved at pengene måtte betales ved henting av pakken? Og at kjøper ble sikret pakken (fra Helthjem) før betaling? Hva har jeg misforstått? Anonymkode: cfe26...955
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Helt hjem er bare en transportør. Betaling for varen må du og kjøper ta imellom dere privat. Anonymkode: 492e3...fe9 7 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg solgte en bunad privat, og ville bruke helthjem. Nå er pakken hentet av kjøper, men jeg har ikke fått pengene… Trodde hele konseptet var at Helthjem var trygghet for både kjøper og selger, ved at pengene måtte betales ved henting av pakken? Og at kjøper ble sikret pakken (fra Helthjem) før betaling? Hva har jeg misforstått? Anonymkode: cfe26...955 Hvordan avtalte dere betaling? Som nevnt over her så er det ikke helthjem som tar seg av betaling, de har ingen tjeneste for det som f.eks fiksferdig på finn. Send et vippskrav til personen så kjøper får betalt for seg. Anonymkode: bd154...702 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 Så dyre ting bør du sende i postoppkrav med Posten. Da må mottaker betale når hun henter ut. Anonymkode: 06f8e...a98 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 Takk for svar, da lærte jeg noe nytt. Min feil da. Får bare håpe personen betaler for seg 😳 TS Anonymkode: cfe26...955
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Takk for svar, da lærte jeg noe nytt. Min feil da. Får bare håpe personen betaler for seg 😳 TS Anonymkode: cfe26...955 Har du sendt vipps krav da? Anonymkode: 5682a...a85 1
kaarebjarne Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Takk for svar, da lærte jeg noe nytt. Min feil da. Får bare håpe personen betaler for seg 😳 TS Anonymkode: cfe26...955 Hvordan i all verden har du avtalt salget med denne personen da?! 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Skrevet 24. januar 2024 Hvis du solgte på Finn («fiks ferdig») og sendte med Helt Hjem så vil du nok få pengene snart, det tar vanligvis et par dager. Anonymkode: 32059...f9b 1
Hensatt Skrevet 24. januar 2024 #9 Skrevet 24. januar 2024 Du vil ikke få noen penger dersom du ikke har avtalt med kjøper hvordan betaling skal foregå. Helt hjem er bare en pakketransportør på lik linje med Posten/Bring. 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #10 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Takk for svar, da lærte jeg noe nytt. Min feil da. Får bare håpe personen betaler for seg 😳 TS Anonymkode: cfe26...955 Det sier seg litt selv at mottaker ikke betaler ved henting, med mindre du har oppgitt sum, valgt ett eller annet som sier at det skal betales ved henting, samt kontonummeret ditt? Og det er litt galskap å sende noe så dyrt med firma som kun har forsikring på 2500,- 😬 Men når du avtalte sending med mottaker, hva sa dere om betaling? Og er det lenge siden bunaden ble hentet ut? Anonymkode: 05228...279 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #11 Skrevet 25. januar 2024 Oppdatering i saken, TS? Anonymkode: 32059...f9b
Bacteria Skrevet 25. januar 2024 #12 Skrevet 25. januar 2024 Skjønner meg ikke på de greiene med helt hjem og fix ferdig. Har riktignok aldri solgt noe så verdifullt som bunad, men solgt en del vintage porselen. Sender ikke en dritt før jeg ser beløpet på konto. Stol på meg eller la vær å handle. Har også kjøpt endel, også fra utlandet. Da er det jeg som har betalt på forhånd. Aldri opplevd noe tull. 1
kaarebjarne Skrevet 25. januar 2024 #13 Skrevet 25. januar 2024 Bacteria skrev (2 timer siden): Skjønner meg ikke på de greiene med helt hjem og fix ferdig. Har riktignok aldri solgt noe så verdifullt som bunad, men solgt en del vintage porselen. Sender ikke en dritt før jeg ser beløpet på konto. Stol på meg eller la vær å handle. Har også kjøpt endel, også fra utlandet. Da er det jeg som har betalt på forhånd. Aldri opplevd noe tull. Helt hjem og fiks ferdig er to forskjellige ting. Det er som posten og kredittkort. Ingenting til felles. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #14 Skrevet 25. januar 2024 Ts, håper du mener at du har solgt på Finn med Fix ferdig som sender med helt hjem? Da kommer pengene på konto innen få dager, du kan se status på salget/overførselen på Finn. Anonymkode: 4cf36...947 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #15 Skrevet 25. januar 2024 Bacteria skrev (11 timer siden): Skjønner meg ikke på de greiene med helt hjem og fix ferdig. Har riktignok aldri solgt noe så verdifullt som bunad, men solgt en del vintage porselen. Sender ikke en dritt før jeg ser beløpet på konto. Stol på meg eller la vær å handle. Har også kjøpt endel, også fra utlandet. Da er det jeg som har betalt på forhånd. Aldri opplevd noe tull. Jeg har også kjøpt fra personer via eBay eller Etsy, men jeg overfører jo ikke penger direkte til en selgers konto. Anonymkode: cb939...fcf
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Skrevet 30. januar 2024 https://www.nrk.no/nordland/svindel_-dnb-opplever-enorm-okning.-folk-og-bedrifter-forsokt-lurt-for-1_8-milliarder-kroner-1.16732945 Hvordan gikk det ts? Denne artikkelen forteller om helthjem svindel. Anonymkode: 4cf36...947 1
Sirah Skrevet 30. januar 2024 #17 Skrevet 30. januar 2024 Hvordan avtalte dere betaling TS? Om dere brukte f.eks Fiks Ferdig så tar det noen dager før pengene er på konto. Håper du har fått de nå. Ellers må du ikke finne på å sende noe så verdifullt som en bunad med HeltHjem! De erstatter maks 2500kr dersom pakken blir borte! Her må du bruke posten eller post nord som erstatter høyere beløp. HeltHjem er helt genialt, men til mindre ting 🙃 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #18 Skrevet 30. januar 2024 Bacteria skrev (På 25.1.2024 den 10.11): Skjønner meg ikke på de greiene med helt hjem og fix ferdig. Har riktignok aldri solgt noe så verdifullt som bunad, men solgt en del vintage porselen. Sender ikke en dritt før jeg ser beløpet på konto. Stol på meg eller la vær å handle. Har også kjøpt endel, også fra utlandet. Da er det jeg som har betalt på forhånd. Aldri opplevd noe tull. Jeg selger og handler ofte gjennom Tise og Finn, da blir pengene reservert når man gjennomfører kjøpet/salget, og pengene kommer inn på konto når mottaker har fått pakken, aldri vært noe problem med betalinger til eller fra. Pengene blir jo låst til mottaker har pakken levert, og da blir de overført til din konto. Kjøper får altså ikke kjøpt noe uten å ha dekning på kontoen.. Anonymkode: c7fb3...f59 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #19 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 17.01): Jeg solgte en bunad privat, og ville bruke helthjem. Nå er pakken hentet av kjøper, men jeg har ikke fått pengene… Trodde hele konseptet var at Helthjem var trygghet for både kjøper og selger, ved at pengene måtte betales ved henting av pakken? Og at kjøper ble sikret pakken (fra Helthjem) før betaling? Hva har jeg misforstått? Anonymkode: cfe26...955 Du får lapp om å hente på nærmeste butikk,burde skifte navn til NESTEN HELT HJEM. Anonymkode: 29855...f0f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå