Gå til innhold

Hvor mange minutter før tiden er det vanlig å dukke opp for intervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ti minutter?
Jeg er redd for å være for tidlig ute, en gang kom jeg 15 min for tidlig og trodde de hadde venterom, men nei. Gikk rett inn i en travel arbeidsdag, og alle ble stresset og løp rundt for å ordne i stand det som skulle vært klart til jeg kom. Følte meg skikkelig dum.

Anonymkode: cde1d...6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker 5-7 min er fint. Venterom er forbeholdt arbeidssteder som tar i mot kunder. Du har ikke venterom på en barnehage eller vanlig kontor. 

Anonymkode: f5bdb...6e7

• Liker 5
Skrevet

Fem minutter. Det har ikke noe for seg å henge rundt i lokalene i et kvarter. 

Anonymkode: 004e6...8b6

• Liker 5
Skrevet

Rett før, kanskje 5 minutter, maks.

jeg opplever ofte at søkere kommer 15 - 20 minutter før tiden og må innrømme ar jeg blir irritert av det. Jeg har satt av et tidsrom for samtalen og har det såpass travelt i hverdagen at det er sjelden rom for avvik i kalenderen. 
De som kommer så tidlig må som regel sitte å vente til tiden er der☺️

Anonymkode: bbdf4...837

• Liker 3
Skrevet

Sist dukket jeg opp 20 min før, gangen før 15 min før. Begge ganger fordi jeg var redd for å ikke finne frem. Satt/sto i et egnet område og ventet. Ingen visste at jeg var der så tidlig, såvidt jeg vet. Intervjuer kom og hentet meg da det var min tur.

Anonymkode: 4d003...483

Skrevet

Hvis jeg er bekymret for å ikke finne frem beregner jeg god tid, men går ikke inn før 5 ish min før. 

Anonymkode: 93e84...716

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hørt 10-15 minutter.

Jeg har i alle fall gjort det på alle mine jobbintervjuer. At jeg alltid har fått jobben har nok ikke kun med det å gjøre.

Anonymkode: 8a89f...010

Skrevet

Kom presis. 
Intervjuer har en hektisk arbeidsdag og den tiden som er satt av til ditt intervju er tiden du er invitert til. Det har altså ingen hensikt å komme for tidlig. Dersom du beregner god tid fordi du er bekymret for å ikke finne fram så kan du vente utenfor/i nærområdet til tiden er inne.

Anonymkode: a4204...fda

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kommer et kvarter før.

Men om det ser ut til ikke være noen plass å vente, så henger jeg bare ute så lenge. 

Anonymkode: 06fb0...d87

Skrevet

Ikke mer enn 5 minutter, ikke mindre enn 2 minutter. Kommer du 20 min før framstår du som en engstelig og nervøs person. Hvis man tar kollektivt hender det jo at man ankommer altfor tidlig, men da ville jeg ventet utenfor. 

Anonymkode: 81ca0...876

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke mer enn 5 minutter, ikke mindre enn 2 minutter. Kommer du 20 min før framstår du som en engstelig og nervøs person. Hvis man tar kollektivt hender det jo at man ankommer altfor tidlig, men da ville jeg ventet utenfor. 

Enig. Dvs. man legger selvfølgelig inn god sikkerhetsmargin for problemer med å finne veien hvis man ikke er kjent på stedet, parkering hvis man kjører bil, forsinkelser hvis man reiser kollektivt. Men da henger man rundt i området, går seg en runde, venter i bilen, whatever. Jeg tenker også at det naturlige er å melde sin ankomst mellom 2 og 5 minutter før oppsatt tid. Da viser man at man er presis, uten at man "plager" eller stresser noen med å dukke opp for tidlig.

Anonymkode: d3f31...cba

• Liker 3
Skrevet

Mellom 5 - 15 minutt før er vanlig.

10 min er vel det aller vanligste. 

Er ingen grunn til å overanalysere minuttene før, det viktigste er at du kommer før, for arbeidsgiveren du skal på intervju hos har alltids "plass" til å ta imot deg.

Og det er ofte smart å beregne god tid i tilfelle du får sliter med å finne fram, du får problemer med parkering eller noe annet uforutsett. Samt at du får tid til å roe deg noen minutter på stedet, at du ikke kommer rett inn med stresspuls.

Kommer du på sekundet presis så kan kan intervjuerne begynne å tenke negativt om det, særlig hvis de har god tid og er klar, og blir gående og "vente" på at du skal komme. 

Kommer du for sent så er det negativt.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er uenig. Sitt gjerne og vent på en ledig plass, det er vinter og jobbsøkere har ofte ikke vært på stedet tidligere. Bra med planlegging, og fint å være ute i god tid på ukjent sted :)

Anonymkode: 298f1...156

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er uenig. Sitt gjerne og vent på en ledig plass, det er vinter og jobbsøkere har ofte ikke vært på stedet tidligere. Bra med planlegging, og fint å være ute i god tid på ukjent sted :)

Anonymkode: 298f1...156

Ja, helt enig i at man skal beregne god tid og ta høyde for alle eventualiteter slik at man ikke kommer for sent. Men det betyr ikke at man skal gå inn på arbeidsstedet og si fra at man er kommet mer enn 2-5 minutter før. Det å melde seg 10-15 minutter for tidlig slik at folk blir stressa og må slippe det de har i hendene for å ivareta deg, kan skape et dårlig inntrykk og i verste fall koste deg jobben. Folk er opptatt med mange andre ting når de er på jobb, kanskje er de i ferd med å avslutte et intervju med en annen jobbsøker, kanskje er de på et møte i en annen del av bygget, kanskje har de løpt fra møte til møte hele dagen og håper på å få 10 minutter for seg selv til å spise matpakka i all hast før intervjuet med deg. 

Anonymkode: d3f31...cba

• Liker 1
Skrevet

Jeg ankommer stedet gjerne 15-20 minutter på forhånd. Rett og slett fordi jeg tar hensyn til at noe kan skje, jeg ikke finner frem og lignende. 

Så sitter jeg i bilen og venter til det er omkring 5-7 min igjen. 

Slik at jeg er på plass og klar for intervju 2-4 min før. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ti minutter?
Jeg er redd for å være for tidlig ute, en gang kom jeg 15 min for tidlig og trodde de hadde venterom, men nei. Gikk rett inn i en travel arbeidsdag, og alle ble stresset og løp rundt for å ordne i stand det som skulle vært klart til jeg kom. Følte meg skikkelig dum.

Anonymkode: cde1d...6fd

Beregner alltid god tid, uansett hvor jeg skal. Venter i bilen eller ute. Skal jeg til lege osv går jeg gjerne inn på venterommet 15 min før om jeg er der. Andre avtaler går jeg inn døra 4-5 minutter før tiden. Står ikke og henger der det ikke er venterom, det er misbruk av andres tid.

Anonymkode: 0fb9a...f0f

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer alltid i god tid, gjerne en halv time før, vet jo aldri hva som kan skje på veien eller at jeg ikke finner frem. Men går aldri inn før 5 minutter før.

Anonymkode: bfc87...4bf

Skrevet

Jeg sikrer at jeg rekker det, selvsagt, men jeg møter ikke opp til avtaler før tiden. Det anser jeg som lite høflig, og når jeg skal ha møter med eksterne og de kommer selv ti minutter tidligere enn vanlig, så kan det lage en del krøll i kalenderen.

Back-to-back-møter osv. er rimelig vanlig, det går i ett. Så kommer noen ti min. før må jeg ned og ta de imot, som igjen medfører at det møtet jeg var i må avsluttes før, og ja - generelt egentlig bare teit.

Man lager jo avtaler med tidspunkt av en grunn. 

Anonymkode: d3f75...24a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 16.59):

Rett før, kanskje 5 minutter, maks.

jeg opplever ofte at søkere kommer 15 - 20 minutter før tiden og må innrømme ar jeg blir irritert av det. Jeg har satt av et tidsrom for samtalen og har det såpass travelt i hverdagen at det er sjelden rom for avvik i kalenderen. 
De som kommer så tidlig må som regel sitte å vente til tiden er der☺️

Anonymkode: bbdf4...837

Irritert over de som er punktlige og tar forbehold om at ting som trafikk osv kan gjøre en forsinket og derfor betegner god tid. Typisk norsk 🤮🤢 tegn på at de er punktlig og pålitelig 

Anonymkode: e0564...28b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sikrer at jeg rekker det, selvsagt, men jeg møter ikke opp til avtaler før tiden. Det anser jeg som lite høflig, og når jeg skal ha møter med eksterne og de kommer selv ti minutter tidligere enn vanlig, så kan det lage en del krøll i kalenderen.

Back-to-back-møter osv. er rimelig vanlig, det går i ett. Så kommer noen ti min. før må jeg ned og ta de imot, som igjen medfører at det møtet jeg var i må avsluttes før, og ja - generelt egentlig bare teit.

Man lager jo avtaler med tidspunkt av en grunn. 

Anonymkode: d3f75...24a

Lite høflig og være tidlig ute herregud 😅😂 de forventer jo ikke at intervjuet starter da. Gjør jo ingenting om man sitter ned og venter mitt før tiden. Viser at arbeidstaker kan komme tidsnok og tar forbehold om trafikk, kollektivtransport forsinkelser og lignende. 

Anonymkode: e0564...28b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...