AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Hei, jeg har et firma som selger noen varer via Amazon US sin Fulfilled-by-amazon tjeneste (FBA). Det betyr at jeg sender varer til et av Amazon's lager i USA, og så tar de seg av resten, inkludert innbetaling, frakt osv. Jeg får ganske enkelt utbetalt penger minus avgift en gang i uken. Spørsmålet mitt, til folk her som er dreven på regnskap: Hvordan bokfører man dette skikkelig? Problemet er at Amazon ikke har noe tilgjengelig dokumentasjon/kvittering på salgene. Det nærmeste jeg kommer er "statements" for hver periode, men det er bare en liste over samlede summer og avgifter, det står ikke mitt navn eller Amazon's navn noen sted så det er ikke bevis på at det er mine salg, og dessuten står det heller ikke hvor mange av hver vare jeg har solgt. Hittil har jeg bare tatt skjermbilde av salgsoversikten min og brukt det som bilag. Der står mer informasjonen om hva som er solgt og når, og man kan se Amazon logo og mitt navn på skjermen. Men skjermbilder er vel heller ikke skikkelig dokumentasjon teknisk sett. Har heller ikke brukt reskontro siden jeg ikke vet hvem sluttkundene er uansett. Så hva skal jeg gjøre her? Anonymkode: c24b7...107
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå