Gå til innhold

Skin tags

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått en del skintags på huden som hekter seg i klærne og er skjemmende. Hvordan får jeg de bort?

Finner få private hudleger som har listet det opp som en mulighet i oversikt over pris og behandling. Hos de fleste står det kun om vorter, føflekker etc. Er det vanlig å fjerne skin tags på egenhånd? 

Anonymkode: 16382...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skar vekk en selv, ikke vondt, men den var seig 😬

Fastlegen din gjør det helt sikkert for deg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det selv.

Anbefaler Emblakrem, en ny skalpell og plaster.

Anonymkode: f8b87...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vortemiddel av gynekolog (hadde det i lysken). Står igjen en liten stump. 

Anonymkode: 0cc55...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min fjernet mine. Tok 20-30 sekunder pr stk. Skulle få vurdering av en som jeg trodde var føflekk, det var skin tag, og når hun var i gang så tok hun like greit alle jeg ønsket.

Anonymkode: 3def0...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp de bort selv og de største tar fastlegen din

Anonymkode: 75aa8...2b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fastlege tar dem, men du kan også knytte en bomullstråd stramt rundt de største, da faller de av etter noen få dager.

Det kan fort bli litt blod og gris om du gjør det selv med skapell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min mente dette var et kosmetisk problem som hun ikke ville gjøre noe med. Dersom det plaget meg anbefalte hun at jeg tok kontakt med en privat hudlege.

Jeg er ganske plaget. Fikk masse skintags i ansiktet (rundt øynene) og hele halsen/nakke/brystkasse under andre svangerskap.

De henger seg fast i klær, begynner å blø og ser stygge ut.

Anonymkode: 1b5e0...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Fastlegen min mente dette var et kosmetisk problem som hun ikke ville gjøre noe med. Dersom det plaget meg anbefalte hun at jeg tok kontakt med en privat hudlege.

Jeg er ganske plaget. Fikk masse skintags i ansiktet (rundt øynene) og hele halsen/nakke/brystkasse under andre svangerskap.

De henger seg fast i klær, begynner å blø og ser stygge ut.

Anonymkode: 1b5e0...cdc

Da ville jeg seriøst vurdert bytte fastlege.

Anonymkode: 3def0...054

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er små pirker jeg bare på de til de faller av. Har de litt størrelse kan jeg pirke og vri og irritere til de blør litt og til slutt skrumper inn og faller av. Men jeg har noen store, gamle som jeg ikke gjør noe med (fordi jeg ikke tør), så de må jeg nok til legen og skjære bort (de er alltid dekket av klær).

Anonymkode: 79865...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudlege er det beste. Jeg hadde det på øyelokkene og fjernet dem hos privat hudlege. 

Anonymkode: 98d97...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fungerte det? Hvor lang tid tok det?

Anonymkode: 30d66...f87

Funka gullegodt. Plutselig en dag var de borte. Ikke noe smerte eller noe. Det tok noen dager, men mindre enn en uke.

Anonymkode: 3008c...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Funka gullegodt. Plutselig en dag var de borte. Ikke noe smerte eller noe. Det tok noen dager, men mindre enn en uke.

Anonymkode: 3008c...a05

Takk for svar! Da skal jeg forsøke.

Anonymkode: 30d66...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et sett på apoteket, det funket. Man rett og slett frøys de bort selv. På en lang en måtte jeg gjøre det i to omganger. 

Anonymkode: 1fc42...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en på innsida av ene låret. Fjernet med laser på hudklinikk. Det var raskt og smertefritt. Tok samtidig en stor føflekk under ene armen. Kom på rundt tusenlappen. Ingen stygge arr.

Anonymkode: fbdad...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjærer vekk mine. Hater de men de dukker stadig opp. Alle på min mors side har dem. 

Legen min ville heller ikke gjøre noe. 

Har også fryst vekk selv men da fikk jeg arr. 

Anonymkode: c1c1e...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...