AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Del Skrevet 24. januar 2024 Er det sånn at når man er en kombinasjon av arbeidsledig og gradert sykmeldt at man får utbetalt sykepenger av samme sats som dagpenger? Jeg er 50% gradert sykmeldt. Jeg finner ingen entydige svar på sidene til NAV, for når de lister opp eksempel på kombinasjon så står det "hva skjer om du blir først arbeidsledig, og så sykmeldt". Men min situasjon er litt annerledes. Jeg var allerede gradert sykmeldt når jeg mistet jobben min (fikk ikke forlenget kontrakt) og sykmeldingen min er en videreføring av sykmeldingen jeg hadde når jeg var i arbeid. Det er bare at nå er den sendt til NAV i stedet for arbeidsgiver og jeg har krysset av som arbeidsledig i stedet for ansatt. Anonymkode: f4782...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Del Skrevet 24. januar 2024 Tror du må søke AAP hvis du står uten arbeidsforhold. Anonymkode: 9c7d0...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tror du må søke AAP hvis du står uten arbeidsforhold. Anonymkode: 9c7d0...bb1 Nei. Jeg kontaktet NAV ang. dette før arbeidsoforholdet tok slutt og de sa at det var mulig med en kombinasjon av dagpenger og sykmelding så lenge man er 50% arbeidsfør. AAP er vel når man har brukt opp sykmeldingsperioden. Anonymkode: f4782...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Del Skrevet 24. januar 2024 29 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du må søke AAP hvis du står uten arbeidsforhold. Anonymkode: 9c7d0...bb1 Du MÅ jo ikke svare når du ikke har peiling Anonymkode: 96463...73f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå