AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Hei! Jeg sliter psykisk og har en samtalepartner som sier jeg virker veldig lukka. Jeg er veldig enig i det, fordi det er akkurat som om noe i meg stopper. Jeg vet ikke hva det er. Jeg snakker mye om det som plager meg, men jeg klarer ikke å ta med følelsene i det. Og jeg har bestemt meg for å finne ut årsak og jobbe med det. For jeg stoler egentlig veldig på denne personen. (jeg kunne ikke hatt en bedre samtalepartner) Jeg er lukka foran andre også, jeg skjuler følelsene mine selv for familie og venner. Har faktisk opplevd at ei jeg kjenner kom bort til meg for ikke så lenge siden, som satte ord på akkurat det jeg følte fordi hun hadde sett at jeg hadde trukket meg unna vennene, og merket at ting er utfordrende for tiden, og da klarte jeg å få frem følelsene. Jeg skulle bare ønske at jeg klarte å gjøre det mens jeg satt med de som faktisk er der for å hjelpe meg. Det ville vært så enklere for oss begge. Så spørsmålet er egentlig hvordan kan jeg gå inn i følelsene mine når det skjennes ut som en sperre? Hvordan kan jeg trene opp dette? Anonymkode: b279a...37d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Jeg gjorde det ved hjelp av en terapeut som var god på de tingene. Stoppet opp og lot meg ikke snakke om ting uten følelse. Koble på kroppen. "når vi snakker om dette hva føler du i kroppen din da?" "hva kommer opp for deg nå?" "jeg legger merke til at du ble litt blank i øynene". Jeg hadde affektfobi, nå kan jeg gråte og kommunisere om mine følelser til mine nærmeste. Greier det fremdeles ikke til fremmede. Anonymkode: 99d19...bf0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå