AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Går til psykomotorisk fysio, hen ser behovet for at jeg kombinerer behandlingen med psykolog og ønsker henvise meg. Evt om jeg bruker en privat i ventetiden. Jeg har tidligere fått diagnosen ptsd med utviklingstraumer. Jeg jobber i barnehage som leder, og har egne barn, ekteskap og et a4 liv. Jeg har klart meg bra, men kjenner nå i voksen alder at jeg har dårlige perioder når ting topper seg pga mye bagasje. Det setter seg også i kroppen og har hørt til flere prolapser (uvisst om det er pga anspenthet eller annet). Trives på jobb, men kjenner at det topper seg til tider pga en del kollegaer med veldig sterk personlighet som påpeker fravær spesielt og som generelt er ustabile å forholde seg til. Vurderer å være deltids sykemeldt nå under behandling, er redd for at behandlingen ikke hjelper om jeg jobber fult. Livet krever jo mye generelt, selv om jeg har mann som er likestilt. Hva mener dere? Andre med erfaring? Kjenner jeg synes det er grusomt å måtte sykemelde meg igjen, og at jeg takler dårlig kommenterer fra kollegaer, og redd det gjør det enda verre enn å stå i det. Åpenhet med jobben eller kun tenke på meg selv? Anonymkode: c3997...d0d 1
Sinsiew Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Dette er er tema du må ta opp med legen din. Det er ikke du selv som sykemelder deg. Ingen her kan fortelle hva som er korrekt i din situasjon. Ha et møte med legen, fortell hva som skjer og diskuter hva som er riktig vei å gå.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Sinsiew skrev (Akkurat nå): Dette er er tema du må ta opp med legen din. Det er ikke du selv som sykemelder deg. Ingen her kan fortelle hva som er korrekt i din situasjon. Ha et møte med legen, fortell hva som skjer og diskuter hva som er riktig vei å gå. Nei det er jeg klar over. Det er jo et tema min behandler har tatt opp. At jeg kanskje bør ta en sykemelding over en viss tid, fordi jeg får økt symptomer etter jobb. Anonymkode: c3997...d0d
Sinsiew Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er jeg klar over. Det er jo et tema min behandler har tatt opp. At jeg kanskje bør ta en sykemelding over en viss tid, fordi jeg får økt symptomer etter jobb. Anonymkode: c3997...d0d Ta tar du det videre til legen. Ingen her inne har helt samme erfaring og samme behov som deg. Lykke til 🖤
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei det er jeg klar over. Det er jo et tema min behandler har tatt opp. At jeg kanskje bør ta en sykemelding over en viss tid, fordi jeg får økt symptomer etter jobb. Anonymkode: c3997...d0d Snakk med legen din. Jeg har selv kompleks ptsd, jeg har ikke trengt sykemelding under traumebehandling, men jeg har behandlingstimer før arbeidstid. Om du merker økt symptomtrykk er det lurt å snakke med legen. Anonymkode: c4bb6...288
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå