Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjønn virkelig noe å si? Og best for hvem egentlig?

Jeg har to gutter og er strålende fornøyd med det. Har aldri tenkt at jeg har savnet jente og har aldri fått idiotiske kommentarer om at det er synd at vi ikke har en jente. Som mange dessverre får.

Anonymkode: 0a7c8...01e

• Liker 1
Skrevet

Vi har 3 av ett kjønn, og jeg syntes at det er helt topp. Alt av klær kan brukes opp igjen, og de liker mye av de samme tingene. Leker godt i lag(hvertfall de to eldste, tredjemann er enda baby). 

men det har vært myyye kommentarer om  at vi må prøve på nr4 slik at vi kan få det andre kjønneg også…

Anonymkode: 66593...348

• Liker 1
Skrevet

Har 2 gutter og 1 jente. Kjønn spiller ingen rolle for meg, er like glad i alle. 

2 av samme kjønn er praktisk i forhold til arving av klær, leker ol. Samtidig krangler guttene mer om de samme lekene og konkurrerer mer seg i mellom. Ender ofte opp med å kjøpe 2 like leker, selv om eldste egentlig er for stor for mange av lekene. Jenta har andre interesser og det oppstår ikke like mange konflikter mellom henne og guttene . 2 år mellom hvert av barna. 

Anonymkode: 91923...f6d

• Liker 1
Skrevet

Kjønn hadde ingenting å si, men jeg ser for meg at barna kanskje får et annet forhold til søsken av samme kjønn etterhvert som de vokser til. Uten at det er slik for alle selvfølgelig. 

Jeg har en gutt og en jente, det er jo fint å kunne få oppleve begge deler som mamma. Jeg følger både guttens interesser og jentas med like stor iver fordi de er barna mine. 

Anonymkode: 91811...d2c

• Hjerte 1
Skrevet

Folk blir ikke fornøyd uansett 😛 hvis du har to av samme kjønn lurer folk på når dere skal prøve på å få nummer tre, og hvor mye du ønsker at det skal være motsatt kjønn. Mens jeg som har en av hver opplever at folk ikke ser vitsen i at jeg skal få flere barn, for jeg har jo allerede en gutt og en jente? Når jeg sier at jeg ønsker meg tre barn får jeg beskjed om at jeg trenger ikke noen flere, tydeligvis🙈 bra samfunnet sitter med fasiten, si😅

Anonymkode: 2207f...8a2

Skrevet

Har kun hørt den «en av hver er best»-kommentaren én gang, og det var fra moren til samboer som kom med et av sine sedvanlige stikk til meg (jeg hadde to barn fra før av samme kjønn med inn i forholdet) 😂

Men, det har aldri vært noe ønske etter «en av hver» for min del, jeg elsker ungene mine, to fantastiske og vidt forskjellige personligheter 😍 

Skrevet

Jeg fikk to gutter og er veldig glad for det. De er brødre og bestevenner. 🩵🩵

Anonymkode: 08188...616

Skrevet (endret)

Jeg fikk en jente og en gutt. Kjønnet spiller ingen rolle. Barna er mine barn uavhengig av kjønn. 

Endret av Eloise12345
Skrevet

For oss spilte det ingen rolle. Like før jeg ble gravid med nr to måtte broren og svigerinnen min avbryte et svangerskap halvveis grunnet fosteravvik uforenlig med liv utenfor magen. 

Vi har en av hver. De er ungdommer nå, veldig gode venner og har samme hobby/interesse. De koser seg sammen både med og uten oss foreldre.
Jeg og min søster som er halvannet år yngre enn meg har ikke noe forhold, annet enn en melding i ny og ne og middag hjemme hos mamma - vi har alltid vært som natt og dag. Så de som ønsker seg samme kjønn fordi at de vil ha en nærere forhold- de kan nok få seg en knekk i den romantiske forestillingen.

Anonymkode: 755f7...ccf

Skrevet

Jeg hadde ønsket meg en av hver hvis jeg fikk to, men det er fordi jeg ser det som  fint å få oppleve begge deler. Ulike kjønn byr på litt ulike fasetter, men barna er jo uansett unike mennesker, og kan være langt utenfor kjønnsstereotypiene.

Dette er ikke et dyptfølt behov, jeg hadde blitt like glad for å samme kjønn en gang til.

Skrevet

Jeg tenker at for foreldre er det egentlig enklest med alle barn av samme kjønn (lettere å arve klær og leker, lettere å finne felles interesser). Men at for barn er det veldig viktig å omgås med barn av begge kjønn og lære at alle er individer og ikke bare "gutter" eller "jenter", og for de litt mer sosialt utfordrede blant oss (introverte etc) så er dette noe som er MYE enklere å få til dersom det er barn av motsatt kjønn og i nær alder i familien, så for at barna en dag skal bli fungerende partnere så tenker jeg at søsken av motsatt kjønn er en stor hjelp. Det samme er omsorgspersoner  av begge kjønn. Foreldre, besteforeldre, lærere, etc. 

Anonymkode: 4f9a2...d82

Skrevet

Folk er rare. Du elsker barna du får, uansett kjønn. 

Skrevet

Vi har 2 gutter og 1 jente. Brødrene er veldig ulike og har ikke et særlig tett bånd enda i alle fall. Her er det lillebror og lillesøster som leker best sammen. De deler også rom 

Anonymkode: 39bef...d45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...