Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som de fleste ønsker en gutt og en jente og at dette er mest «anerkjent» av samfunnet. Har dere ønsker om bestemte kjønn på barna? Eller evt erfaringer om hvordan det er å ha en av hver, eller bare gutter/jenter?

Anonymkode: 599f7...b3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to gutter og er veldig fornøyd med det. Ønsker ikke flere barn😊

Anonymkode: b759e...7c4

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Anerkjent av samfunnet? 😅

Anonymkode: d3462...ea8

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du med best? Hvem er det liksom som bestemmer dette? Som oftest er det ganske tilfeldig hvilke kjønn du får på ungene. Og noen velger å bytte også, så man er aldri garantert noe.

Anonymkode: 521da...526

Skrevet

Jeg tror de aller fleste tenker at den beste kombinasjonen er tilfeldigvis akkurat det de selv har. Veldig pussig! 

Anonymkode: 3e25b...d40

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

For meg er det best med de to barna jeg har, de er samme kjønn. 

Anonymkode: 88d11...88e

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Anerkjent av samfunnet? 😅

Venter mitt andre barn og mange sier de håper det er motsatt kjønn av det jeg har fordi det er stas med en av hver. Visste ikke om dette fenomenet, men får høre dette både av familie, venner, på jobb og av folk i flere aldersgrupper. Og særlig menn faktisk. En mannlig venn sa at siden han har gutt og jente trenger de ikke tre barn, og at han håper det samme for oss.

• Liker 1
Skrevet

Det beste er vel friske barn, uvhengig av kjønn? Jeg har to gutter og veldig fornøyd.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Venter mitt andre barn og mange sier de håper det er motsatt kjønn av det jeg har fordi det er stas med en av hver. Visste ikke om dette fenomenet, men får høre dette både av familie, venner, på jobb og av folk i flere aldersgrupper. Og særlig menn faktisk. En mannlig venn sa at siden han har gutt og jente trenger de ikke tre barn, og at han håper det samme for oss.

Folk er så rare. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to jenter. Har alltid tenkt at jeg skulle få to jenter så derfor hadde vi to jentenavn klare. 

Aldri følt at jeg har manglet noe fordi jeg ikke har en gutt. Men så hadde jeg elsket en gutt like høyt som jeg elsker jentene mine. 

Kjønn har ikke vært så viktig. Siden jeg var så mentalt forberedt på at jeg skulle få to jenter(aner ikke hvorfor det var slik, var bare en følelse) så kan det godt hende at jeg måtte vendt meg til tanken. Men detchadde ikke spilt noen rolle. Det viktigste var to barn, helst uten tunge diagnoser. 

Skrevet

Det mest praktiske må vel være 2 av samme kjønn. Og størst sannsynlighet for at de får et godt søskenforhold også kanskje? 

Anonymkode: be20e...42e

Skrevet

Den dagen man foretrekker kjønn på barn basert på anerkjennelse av samfunnet- så bør man droppe å få barn. 

Har 4 stk. Ikke villet vite kjønnet på noen av dem før fødsel.. Viste siste fordi jordmor forsnakket seg. Kjønn spiller ingen rolle.. Sunne friske barn er 100 ganger viktigere enn om babyen er jente eller gutt.. 

Anonymkode: 5aa81...a0c

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg liker ikke å bruke ordet "best" i denne sammenheng, men jeg oppfatter at det er en forventning om at man skal ønske seg en av hvert kjønn og helst gjøre en innsats (få flere barn, opptil et visst punkt i alle fall) for å oppnå dette. Jeg ser veldig godt at de som har barn av samme kjønn i mye større grad opplever mas og spørsmål om de skal få flere barn for å prøve på det de mangler enn de som har barn av begge kjønn.

Før vi fikk barn så jeg for meg at vi skulle få barn av begge kjønn og siden vi alltid har ønsket oss tre barn regnet jeg med at det var stor sannsynlighet for at det ønsket ville oppfylles, og det ble det. Ville jeg vært mindre fornøyd om jeg fikk tre av samme kjønn? Nei, det tviler jeg sterkt på. Tanker om kjønn er sånt man har før barna er født. Når barna først har kommet så elsker man dem som de er og det er helt utenkelig at de kunne vært noen andre eller at familien kunne sett annerledes ut.  

Jeg synes generelt man godt kan tone ned pratet om kjønn når det gjelder barn. Jeg misliker sterkt alle innleggene på KG hvor brukere tilegner kjønn forskjellige karakteristikker (gutter er skitne og bråkete, jenter er roligere og mer skoleflinke, det å være mormor gjør at man får et nærere forhold til barnebarna enn det å være farmor osv). Det blir fort en skyttergravskrig hvor de som har barn av samme kjønn rett og slett snakker stygt om barn av det motsatte kjønnet. "Jeg er så glad jeg bare har gutter/jenter fordi....". Det er virkelig helt unødvendig. 

Endret av Arkana
  • Liker 2
Skrevet

Hva betyr best? Best for hvem? Hvem er de fleste? Hvilket samfunn er det mest anerkjent av? Hvem har uttalt det? Hvor har du funnet at det er mest anerkjent?  Jeg har så mange spørsmål! 

Anonymkode: 7829b...c02

• Nyttig 1
Skrevet

Best for hvem? Har gutt-jente-gutt. Det er helt perfekt for meg. Det hadde det også vært med 3 gutter eller 3 jenter 👌

Anonymkode: 79f30...8b1

Skrevet

Vi har en jente, og hvis vi ender med enda et barn, vil jeg gjerne ha en jente til. Ser for meg de kanskje kan ha mer glede av hverandre da. Og jeg har jentenavn klart 😂

Anonymkode: b9913...290

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Virker som de fleste ønsker en gutt og en jente og at dette er mest «anerkjent» av samfunnet. Har dere ønsker om bestemte kjønn på barna? Eller evt erfaringer om hvordan det er å ha en av hver, eller bare gutter/jenter?

Det blir jo jævla mange barn i 2024 da, verdt å tenkte på.

Anonymkode: 2d485...0d1

Skrevet

Hvilken relevans har kjønn? Et menneske er et menneske.

Skrevet

Ønsket oss en av hver . Skulle i ettertid kanskje ønske de var av samme kjønn heller 😆 Men tror man aldri blir helt fornøyd uansett og tenker "hva om det ble motsatt". En av grunnene er rett og slett arv av kle. Ellers er det praktisk at de ikke er så interesserte i de samme lekene så derfor mindre krangling om de. 

Flere av de som fikk vite at vi fikk en av hver, sa "det er jo perfekt! Det er det alle vil ha. Da slipper dere få flere. Så heldige dere er" osv, rett til oss. Det var litt overraskende egentlig, så støtter det ts skriver om at det er slik samfunnet mener ting skal være. 

Anonymkode: 7f72e...b0c

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, Andro said:

Hvilken relevans har kjønn? Et menneske er et menneske.

Utrolig nok er kjønn viktigere enn at det er et menneske for enkelte! 

Anonymkode: 7829b...c02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...