Gå til innhold

Redd barnet mitt ikke skal få det like bra på skolen som i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt elsker barnehagen, og har fått flere tette venner der.

Vi bor på et tettsted, der barnehagene ligger samlet i "midten", mens barneskolene er mer spredd. Alle skolene ligger i 15 minutters gåavstand fra hverandre, men barna blir delt inn etter hvilken skole som er nærmest.

Vi bor i et område der det bor mange eldre, mens de fleste i barnehagen hennes bor i et område der det er nyere boligfelt. Så den skolen vi hører til har mye mindre elever og bare en klasse per trinn. Vet bare om et par stykker som hører til samme klasse, og de er ikke jenter, men er nok flere på de andre barnehagene da🙈

Kjenner jeg er så redd for at hun ikke skal finne noen gode venner, slik hun har i barnehagen. Hun er så sosial og elsker å leke🤗 Har vurdert å søke henne til en annen skole, men hører rykter om at man må ha veldig god begrunnelse.

Noen med lignende erfaring? Hvordan gikk det evt?😊

Anonymkode: b317d...63c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er jo en problemstilling som gjelder så å si alle førsteklassinger hvert eneste år - her finnes et utall forskjellige erfaringer og ingen kan si noe som helst om hvordan dette blir for akkurat ditt barn. Å gå på en litt større skole eller kjenne noen flere barn ved oppstart er ingen garanti for noe som helst - kanskje viser det seg at hennes kommende hjertevenninne har gått i en annen barnehage. Overganger er alltid spennende og fulle av muligheter og det er svært lite du kan gjøre for å påvirke det, annet enn å være positiv og oppmuntrende og ta det som det kommer. Den viktigste oppgaven for en god forelder er ikke å fjerne alle potensielle humper i veien, men å lære barnet å håndtere dem.

Anonymkode: 49461...8f7

• Liker 4
Skrevet

Det tar to dager, så har de nye bestevenner. 

Anonymkode: 399a2...8a2

• Liker 1
Skrevet

Min begynte på turning forrige lørdag..hun har fått 4 venner alt he he..tror det går bra. Du er nok ikke alene om p være litt en bekymret for slikt..men barn er ofte veldig flink til å skaffe nye venner 

Skrevet

Foreldre må jo være et snev av bevisste på hvor de bosetter seg. Flytt ut fra pensjonistboligen og inn i et ungt boligfelt om du bekymrer deg så mye 

Anonymkode: 047ee...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...