Gå til innhold

Smerter høyre side som kommer og går

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg fått smerter på høyre side av magen. Nesten som anfall, men hvor smerten letter når jeg legger meg ned. Det har vært virkelig smertefullt. I går slet jeg med å stå oppreist og skjule smerten da jeg var på valpekurs og ikke kunne legge meg. Nå ligger jeg i sofaen og kjenner bare det murrer litt. 

Noen som har vet hva det kan være? Det er ikke trykkømt akkurat nå i hvert fall. 

Skal tilfeldigvis til legen om litt over en uke. Er det innenfor å vente med å ta det opp da? Kanskje det også går over av seg selv. 

Anonymkode: ad37f...dc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gallestein?

Anonymkode: 9ab5d...003

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gallestein?

Anonymkode: 9ab5d...003

Jeg har vært innom tanken. Men vil smerten bli lettere av å legge seg ned da? 

Skrevet

Nederst i magen kan være blindtarmbetennelse. Og det bør helst ikke vente. Ta en telefon til legevakta, du.

Anonymkode: 73a5e...4c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nederst i magen kan være blindtarmbetennelse. Og det bør helst ikke vente. Ta en telefon til legevakta, du.

Men hadde det kommet og gått da? Jeg hadde smerter i 30 min ca i går kl 1930 og nå kjenner jeg bare lett murring. For to-tre dager siden hadde jeg også smerter. 

Smerten er på linje med navlen ca. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hadde det kommet og gått da? Jeg hadde smerter i 30 min ca i går kl 1930 og nå kjenner jeg bare lett murring. For to-tre dager siden hadde jeg også smerter. 

Smerten er på linje med navlen ca. 

Vet om andre som har trodd det var ufarlig til blindtarmen sprakk. Og da er det plutselig ganske farlig. Bare få det sjekka. Det er så mye bedre med en ekstra tur til legen enn en tur for lite.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har vært innom tanken. Men vil smerten bli lettere av å legge seg ned da? 

Hvis gallesteinen ikke er så stor og er plassert på "riktig" plass, kan smerter og murringer komme og gå.
Jeg har aldri hatt sterke smerter ala ordentlige galleanfall, men har til tider murrende, svake smerter i høyresiden, rett under ribbeina. Jeg gikk til lege med dette og fikk tatt ultralyd. Jeg hadde en lite gallestein og fikk beskjed om at dersom jeg ble plaget eller fikk skikkelig anfall, skulle de sette meg opp til operasjon. Jeg har så langt bare hatt murringer av og til.

Dersom smertene vedvarer eller blir verre, er det nok lurt å snakke med lege og få det sjekket ut.

Anonymkode: 62a12...736

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...