Gå til innhold

Samboer skaffet seg hund uten min vilje

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om du ikke vil ha hunden, selv om du er forbanna på samboer, så kan du faktisk ikke sitte å se på at en hund i ditt hjem neglisjeres på den måten. Hunden må få sine elementere behov dekket. Hvor lenge har du lukket øynene for at hunden neglisjeres? Du kan skylde så mye du vil på smaboeren din, men du sitter også der å ser på denne behandlingen av en valp.

Her skulle du tatt grep allerede første uka gubben ikke giddet oppfylle hundens mest elementære behov. Man sitter ikke å ser på at en hund behandles på en så grusom måte, og i hvertfall ikke ett dyr som ikke engang er ett år!

Men når man ser bort i fra dyrevelferd: hvor lenge hadde du tenkt å la hunden ødelegge leiligheten din? Det er bra det er din/deres leilighet, for hadde dere leid hadde det vært veldig stor risiko for at dere måtte ha erstattet gulvet.

Anonymkode: fe503...6b1

Dette!

Du skulle kontaktet oppdretter etter noen uker når du så dette ikke gikk. Og ikke etter 1 år. 

Gratulerer, dere har faktisk ødelagt valpetiden/ungdomstiden til denne hunden. Ikke sikkert skadene dere har gjort lar seg reparere. Er helt og holdent din samboers ansvar, men du skulle tatt affære mye tidligere. Makan.

• Liker 2
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tipaa skrev (2 minutter siden):

Dette!

Du skulle kontaktet oppdretter etter noen uker når du så dette ikke gikk. Og ikke etter 1 år. 

Gratulerer, dere har faktisk ødelagt valpetiden/ungdomstiden til denne hunden. Ikke sikkert skadene dere har gjort lar seg reparere. Er helt og holdent din samboers ansvar, men du skulle tatt affære mye tidligere. Makan.

Ok...det fikk jeg ikke med meg..har dette pågått 1 år 😳😳😳 dette blir en hund som kommer til FOD snart...og blir vanskelig å omplassere. Spørs om oppdrettere vil han tilbake en 1 år gammel hund med problemer 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei! Jeg og samboeren min har bodd sammen i ca fem år. Dette har gått veldig bra så langt. Da vi flyttet sammen hadde han en hund som begynte å dra på årene, jeg hadde en katt fra før. Dyrene kom godt utav det med hverandre, til og med katten tok det fint. Så ble hunden syk grunnet alderdom og måtte forlate oss, noe sam var veldig trist. Jeg er egentlig ikke spesielt glad i hunder, men blir så klart glad i dem som individer. Samboer pådro seg en ryggskade for ett år siden og er nå hjemmeværende. Så fikk han den ideen uken etter vi måtte avlive hunden at han skulle skaffe seg en valp. Jeg var blankt i mot dette og sa tydelig at jeg ikke er interessert i ny hund. Så reiser jeg til hjembyen min for en to ukers sommerferie. På denne tiden har han faen meg kjøpt en ny hund. Jeg ble rasende og sa at dette kommer ikke til å bli mitt ansvar på noe som helst vis. Han forsikret meg at han kom til å møte alle hundens behov. Vel.. det gjør han altså ikke. Etter han pådro seg skaden ligger han i sengen til langt på dag så hunden som nå snart er ett år er enda ikke stueren. Han er destruktiv, ødelegger møbler, klær, doruller og alt annet han får tak i. Huden får ikke det den trenger av tur og stimuli. Jeg jobber natt tre dager i uken å er ikke interessert i å gå tur med den når jeg kommer hjem fra jobb klokken ni om morgenen. Hunden er heller ikke kosete og viser ikke spesielt interesse ovenfor oss. Han skaffet seg hund uten å sette seg inn i rasens behov eller egenskaper. For å si det sånn, det er ikke en rase man har i en liten leilighet midt i byen. Jeg er så lei denne huden da den bare krever og krever. Jeg er forbanna på samboeren og vurderer nå sterkt å pakke sakene, ta med meg katten og flytte for meg selv. Jeg er lei av å komme hjem/våkne til en rasert leilighet full av urin og avføring mens han ligger i sengen til klokken 12-13. Jeg har gjort det tydelig at dette ikke går og at han enten tar seg sammen og begynner å trene hunden, stå opp om morgenen slik at den får rutiner eller så får han omplassere den. For ikke snakke om adferd. Den glefser og biter, jukker på oss konstant og ødelegger alt den får tak i. Dette er ikke hundens feil, bare samboers. Men jeg er så forbanna lei nå og har satt hardt mot hardt. For dette går ikke lengre. Jeg har virkelig prøvd å bli glad i hunden, men den viser null interesse av oss utenom jukking og rive i klærne våre. Den er tydelig understimulert og mangler fullstendig grenser. Kan legge til at han heller ikke har økonomi til verken dyrlege eller kvalitetsfor. 

Anonymkode: 00eef...824

Hadde vært game over for min del. Har selv ( voksne ) barn med hund , å sier til dem at en hund er som en test på hvordan de vil bli som foreldre etterhvert . Å det mener jeg faktisk . En hund er et familie-medlem , og må få omsorg , mat og stimuli etter aller beste evne . Flytt , han der bør du ikke stifte familie med . 

• Hjerte 6
Skrevet
ti10 skrev (1 time siden):

Du lar være å gripe inn selv om du vet at hunden ikke får det den trenger.

Det jeg skrev var at jeg ikke går ut med hunden når jeg jobber natt. Da burde han greie å gå ut med hunden før jeg drar og når jeg kommer hjem. For han våknet når jeg legger meg etter nattskift. Det er jeg som legger ut for vaksiner, det er jeg som tar den med på lengre turer de dagene jeg ikke jobber. Jeg bestiller kvalitetsfor til han samtidig som jeg bestiller til katten. Det eneste er at jeg tør ikke leke med han fordi han er voldsom og stor hund (jeg er litt redd større hunder). Men jeg har ikke vokst opp med hund. Jeg aner ikke hvordan oppdra en hund. Det var han som skaffet seg en krevende rase da jeg var bortreist.

• Hjerte 9
Skrevet

Kjempebra at du har skrevet mail til oppdretter! 

Syns du skal sørge for å få omplassert hunden i første omgang, og så revurdere forholdet. At han tar en sånn beslutning når du ikke er enig er ikke noe å satse på spør du meg. Sånn gjør man ikke om man skal være partnere.

• Liker 3
Skrevet

Man kan da ikke bare omplassere annen manns hund. Går ut fra at hunden er registrert på denne typen. 

Skrevet

Men sambuaren din har jo ødelagt ryggen sin etter at han fekk hunden, ikkje sant? Han planla nok ikkje å bli sjuk...

Her synst eg du bør steppe opp! 

Anonymkode: 56516...8e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men sambuaren din har jo ødelagt ryggen sin etter at han fekk hunden, ikkje sant? Han planla nok ikkje å bli sjuk...

Her synst eg du bør steppe opp! 

Anonymkode: 56516...8e8

Feil. Han skaffet en aktiv jakthund etter ryggskaden. 

Anonymkode: 39ba2...890

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! Jeg og samboeren min har bodd sammen i ca fem år. Dette har gått veldig bra så langt. Da vi flyttet sammen hadde han en hund som begynte å dra på årene, jeg hadde en katt fra før. Dyrene kom godt utav det med hverandre, til og med katten tok det fint. Så ble hunden syk grunnet alderdom og måtte forlate oss, noe sam var veldig trist. Jeg er egentlig ikke spesielt glad i hunder, men blir så klart glad i dem som individer. Samboer pådro seg en ryggskade for ett år siden og er nå hjemmeværende. Så fikk han den ideen uken etter vi måtte avlive hunden at han skulle skaffe seg en valp. Jeg var blankt i mot dette og sa tydelig at jeg ikke er interessert i ny hund. Så reiser jeg til hjembyen min for en to ukers sommerferie. På denne tiden har han faen meg kjøpt en ny hund. Jeg ble rasende og sa at dette kommer ikke til å bli mitt ansvar på noe som helst vis. Han forsikret meg at han kom til å møte alle hundens behov. Vel.. det gjør han altså ikke. Etter han pådro seg skaden ligger han i sengen til langt på dag så hunden som nå snart er ett år er enda ikke stueren. Han er destruktiv, ødelegger møbler, klær, doruller og alt annet han får tak i. Huden får ikke det den trenger av tur og stimuli. Jeg jobber natt tre dager i uken å er ikke interessert i å gå tur med den når jeg kommer hjem fra jobb klokken ni om morgenen. Hunden er heller ikke kosete og viser ikke spesielt interesse ovenfor oss. Han skaffet seg hund uten å sette seg inn i rasens behov eller egenskaper. For å si det sånn, det er ikke en rase man har i en liten leilighet midt i byen. Jeg er så lei denne huden da den bare krever og krever. Jeg er forbanna på samboeren og vurderer nå sterkt å pakke sakene, ta med meg katten og flytte for meg selv. Jeg er lei av å komme hjem/våkne til en rasert leilighet full av urin og avføring mens han ligger i sengen til klokken 12-13. Jeg har gjort det tydelig at dette ikke går og at han enten tar seg sammen og begynner å trene hunden, stå opp om morgenen slik at den får rutiner eller så får han omplassere den. For ikke snakke om adferd. Den glefser og biter, jukker på oss konstant og ødelegger alt den får tak i. Dette er ikke hundens feil, bare samboers. Men jeg er så forbanna lei nå og har satt hardt mot hardt. For dette går ikke lengre. Jeg har virkelig prøvd å bli glad i hunden, men den viser null interesse av oss utenom jukking og rive i klærne våre. Den er tydelig understimulert og mangler fullstendig grenser. Kan legge til at han heller ikke har økonomi til verken dyrlege eller kvalitetsfor. 

Denne hunden må omplasseres så fort som mulig. Slik atferd er ikke normalt. Min valp ble stueren på tre uker, men jeg fulgte den tett og hadde fri fra jobb en måned. 

Anonymkode: 88454...b4f

Skrevet

Tror ikke jeg hadde klart å være sammen med en sånn mann. Kjører på med sine egne ønsker. Overser samboerens ønsker/behov. Lover å følge opp hunden. Gjør ikke det. Tar heller ikke affære når han ser det ikke går. Lar hunden lide. Lar samboeren lide. Æsj altså for en fyr. Men om du mener det er håp for forholdet hadde jeg gitt han en uke. Er ikke hunden omplassert og ute av leiligheten innen neste torsdag, så flytter du. Så gjør du det. Samtidig melder du selvsagt fra til Mattilsynet, så den hunden kan berges ut av leiligheten. 

Anonymkode: 34ea3...7c3

• Liker 4
Skrevet

Hadde hverken orket en sånn samboer eller en sånn hund. Jeg hadde flyttet for meg selv.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan går det, Ts? Har du fått kontakt med oppdretter? 

• Liker 4
Skrevet

Det her klarer jeg nesten ikke å tro på. Du har levd i dette dritet i nesten et år? Hvordan klarer du å ha et samliv med en slik mann? Være intim med en dyremishandler? Jeg blir så sjokkert av alle forholdene på kvinneguiden og alt folk finner seg i bare for å være i et forhold. Det eksisterer faktisk normale, høflige, ansvarsfulle menn som setter familiens behov først og som ikke mishandler dyr. Hvorfor i alle dager har du akseptert dette? Jeg hadde klikket totalt dersom jeg kom hjem fra jobb EN ENESTE GANG og mannen hadde oversett vår hunds behov. En mann som ignorerer et hjelpesløst dyr vil aldri bli en god ektemann, og må absolutt aldri bli en far. Selv om du får omplassert denne stakkars hunden TS må du også komme deg LANGT bort selv. Du bor jo med en slem og egoistisk mann som absolutt ikke elsker deg eller bryr deg om hvordan du har det. Ikke godta slikt i forhold, eller i noen relasjoner i livet. 

Anonymkode: 7a1a6...b51

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Bare jeg som føler dette er en husky? Enten må du oppdra hunden eller slå opp med mannen. Hunden er sånn fordi den ikke får dekket sine behov

• Liker 1
Skrevet

Oppdatering om situasjonen! Oppdretter er villig til å gå til sak mot han om han ikke omplasserer eller gir hunden tilbake. Så nå er det shit show i hjemmet😂 han har dratt til sine foreldre og jeg ba han legge igjen nøklene da han dro. Han tok heller ikke med seg hunden så den er nå hjemme hos meg. Heldigvis har jeg en onkel som er en aktiv friluftsmann som har lang erfaring med aktive hunderaser. Han har sagt ja til å ha hunden hos seg inntil vi finner en egnet eier. Så nå har sambo anmeldt meg til politiet for at jeg har «stjålet» hunden hans😂 så fikk en telefon her om dagen der jeg fortalte situasjonen og at jeg kunne vise til hva oppdretter har skrevet til meg. Så jeg må faktisk bare le. Uansett så har vi nå full kontroll på at hunden får det den trenger av aktivitet, både fysisk og mentalt. Jeg kommer aldri i verden til å gi den tilbake til et stort barn som det han er. 

• Liker 9
  • Hjerte 14
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så nå har sambo anmeldt meg til politiet for at jeg har «stjålet» hunden hans😂 s

X-samboer, mener du vel? ;)

Anonymkode: ca129...d36

• Liker 6
Skrevet

Råder deg til å ikke ta sambo tilbake, uansett hvordan det går med hunden eller ei.

Anonymkode: 105ba...011

• Liker 2
Skrevet

Hvordan har du stjålet hunden om han deo fra huset og la igjen nøklene og ikke tok med seg hunden?

For en egoistisk tulling denne mannen er, håper for din egen del at du aldri tar han tilbake.

Anonymkode: 749af...706

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Oppdatering om situasjonen! Oppdretter er villig til å gå til sak mot han om han ikke omplasserer eller gir hunden tilbake. Så nå er det shit show i hjemmet😂 han har dratt til sine foreldre og jeg ba han legge igjen nøklene da han dro. Han tok heller ikke med seg hunden så den er nå hjemme hos meg. Heldigvis har jeg en onkel som er en aktiv friluftsmann som har lang erfaring med aktive hunderaser. Han har sagt ja til å ha hunden hos seg inntil vi finner en egnet eier. Så nå har sambo anmeldt meg til politiet for at jeg har «stjålet» hunden hans😂 så fikk en telefon her om dagen der jeg fortalte situasjonen og at jeg kunne vise til hva oppdretter har skrevet til meg. Så jeg må faktisk bare le. Uansett så har vi nå full kontroll på at hunden får det den trenger av aktivitet, både fysisk og mentalt. Jeg kommer aldri i verden til å gi den tilbake til et stort barn som det han er. 

Så flott at oppdretter engasjerer seg! Legg press på at han må føre eierskapet over til deg, onkelen din eller oppdretter så dere får omplassert den videre. 

Godt jobba, Ts. Forhåpentligvis blir det ordentlig hund av den når den endelig får brukt seg. Og du har blitt kvitt en mannebaby i samme slengen

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...