AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Skjønner ikke hva skjer med hundeeiere om vinteren? Hvert år er det samme dritt igjen og igjen: hvorfor synes folk at folkeskikk og forsøplingsreglene ikke gjelder i vinterperioden? Hundeeier er pliktig til å fjerne ekskrementer til sin hund. Snø gjør det enda mer synlig, og når snøen smelter og det var lag på lag med bæsj inni så er jo hundebæsj overalt hvor man ferdes. Det er forferdelig!!! Det siste dråpe var imorges - jeg har opplevd det samme i fjor, hvor jeg funnet et fint eksempel nesten på terrassen min - jeg bor i 1.etasje og alle leiligheter vender ut mot felles plen med lekeplass. Hva er det i hodene til folka når de lufter hund ved siden av folks terrasser og ha hunden bæsje der uten at de rydder opp, og bare gå videre og late som ingenting??? Det er så ekkelt, føles som om den har bæsjet i stuen min. Det er masse barn som leker her og folk som ferdes og ønsker å nyte fellesområder uten å måtte hoppe over 💩💩 hver halvt meter. Hilsen, Hundeeier Anonymkode: 4e1b2...986 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Flott for unga som leker å rulle seg der ja… Anonymkode: 66b8e...b93
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Det er blant annet derfor hund burde vært forbudt i tettbygde strøk. Anonymkode: b0e21...ada 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 Og hver vinter er det noen som må ta bilde av hundebæsj og legge det ut….. Tror du helt ærlig at det vil bli mindre hundebæsj i nabolaget ditt av at du publiserer bilder av det her inne? Anonymkode: e3858...1c8 7 1
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke hva skjer med hundeeiere om vinteren? Hvert år er det samme dritt igjen og igjen: hvorfor synes folk at folkeskikk og forsøplingsreglene ikke gjelder i vinterperioden? Hundeeier er pliktig til å fjerne ekskrementer til sin hund. Snø gjør det enda mer synlig, og når snøen smelter og det var lag på lag med bæsj inni så er jo hundebæsj overalt hvor man ferdes. Det er forferdelig!!! Det siste dråpe var imorges - jeg har opplevd det samme i fjor, hvor jeg funnet et fint eksempel nesten på terrassen min - jeg bor i 1.etasje og alle leiligheter vender ut mot felles plen med lekeplass. Hva er det i hodene til folka når de lufter hund ved siden av folks terrasser og ha hunden bæsje der uten at de rydder opp, og bare gå videre og late som ingenting??? Det er så ekkelt, føles som om den har bæsjet i stuen min. Det er masse barn som leker her og folk som ferdes og ønsker å nyte fellesområder uten å måtte hoppe over 💩💩 hver halvt meter. Hilsen, Hundeeier Anonymkode: 4e1b2...986 Det er alltid hundebæsj overalt. Du bare legger mer merke til det om vinteren pga snøen. Jeg tror at folk er til og med bedre på å plukke bæsj om vinteren enn sommeren akkurat fordi alle merker det.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 De fleste hundeeiere plukker opp. Er jo bare å gå utenfor. Anonymkode: 40f35...d92 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 Gruer meg til å gå tur nå når snøen er smeltet. Hundebæsjer hver meter langs fortauet, hundeeiere er noen svin. Hund i byer bør forbys, dyr hører ikke hjemme i en by. Anonymkode: f351d...d08 3
kaarebjarne Skrevet 24. januar 2024 #8 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De fleste hundeeiere plukker opp. Er jo bare å gå utenfor. Anonymkode: 40f35...d92 Nei, det er ikke "bare å gå utenfor". Ikke har du hund, og ikke har du barn. Det hjelper ikke at de fleste gjør det. Det er fortsatt masse hundebæsj ute! Jeg har selv hund, og sist gang rullen min med bæsjeposer hadde falt ut av lommen min, så fant jeg blader og fikk kastet bæsjen inn i et buskas langt fra gangveien. Folk er bare late jævler. Ikke få dere hund om dere ikke kan plukke opp. 7 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #9 Skrevet 24. januar 2024 tidsfordriv2023 skrev (2 minutter siden): Det er alltid hundebæsj overalt. Du bare legger mer merke til det om vinteren pga snøen. Jeg tror at folk er til og med bedre på å plukke bæsj om vinteren enn sommeren akkurat fordi alle merker det. Tenk at det er mulig å ta så feil. Om sommeren er hundeeiere flinke faktisk, ikke flinke nok, for alt skal opp, men de fleste er flinke. Om vinteren derimot, NOT!!! De tror hundebæsj forsvinner i snøen. Eller ønsker............ Anonymkode: f351d...d08 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #10 Skrevet 24. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Og hver vinter er det noen som må ta bilde av hundebæsj og legge det ut….. Tror du helt ærlig at det vil bli mindre hundebæsj i nabolaget ditt av at du publiserer bilder av det her inne? Anonymkode: e3858...1c8 Problematikken er delt via relevante kanaler videre. Her ønsker jeg bare å dele min frustrasjon. 😉 Ts Anonymkode: 4e1b2...986
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #11 Skrevet 24. januar 2024 4 minutter siden, tidsfordriv2023 said: Det er alltid hundebæsj overalt. Du bare legger mer merke til det om vinteren pga snøen. Jeg tror at folk er til og med bedre på å plukke bæsj om vinteren enn sommeren akkurat fordi alle merker det. Stemmer ikke for mitt nabolag rett og slett, det er ellers ganske nydelig rundt her. Ts Anonymkode: 4e1b2...986
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #12 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gruer meg til å gå tur nå når snøen er smeltet. Hundebæsjer hver meter langs fortauet, hundeeiere er noen svin. Hund i byer bør forbys, dyr hører ikke hjemme i en by. Anonymkode: f351d...d08 Si det til dyra som har byen som hjem og hadde det lenge før noen av dine inngrodde forfedre engang ante hva et språk var. Fugler, smågnagere, rovdyr og hjortedyr er mer naturlig i Oslo enn hva Oslo er. Anonymkode: 424be...501
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #13 Skrevet 24. januar 2024 1 minutt siden, kaarebjarne said: Nei, det er ikke "bare å gå utenfor". Ikke har du hund, og ikke har du barn. Det hjelper ikke at de fleste gjør det. Det er fortsatt masse hundebæsj ute! Jeg har selv hund, og sist gang rullen min med bæsjeposer hadde falt ut av lommen min, så fant jeg blader og fikk kastet bæsjen inn i et buskas langt fra gangveien. Folk er bare late jævler. Ikke få dere hund om dere ikke kan plukke opp. Helt enig, har 2 hunder selv, men noen må som alltid ødelegge alt for alle. Ts Anonymkode: 4e1b2...986 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #14 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gruer meg til å gå tur nå når snøen er smeltet. Hundebæsjer hver meter langs fortauet, hundeeiere er noen svin. Hund i byer bør forbys, dyr hører ikke hjemme i en by. Anonymkode: f351d...d08 Derfor jeg dropper å gå tur der det er mørkt (ingen gatelys) og jeg vet det er folk som lufter bikkja si der. Blir som å gå blind gjennom et minefelt av hundebæsj. Anonymkode: 66b8e...b93 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #15 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Si det til dyra som har byen som hjem og hadde det lenge før noen av dine inngrodde forfedre engang ante hva et språk var. Fugler, smågnagere, rovdyr og hjortedyr er mer naturlig i Oslo enn hva Oslo er. Anonymkode: 424be...501 Det er tullete. Har du luktet på bæsj fra fugler og hjortedyr før? Det lukter fioler sammenlignet med hundebæsj. Hunder spiser alt mulig dritt og bæsjen lukter deretter. Anonymkode: 66b8e...b93 1 1
kaarebjarne Skrevet 24. januar 2024 #16 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt enig, har 2 hunder selv, men noen må som alltid ødelegge alt for alle. Ts Anonymkode: 4e1b2...986 Har hund jeg også, jeg har faktisk ropt etter andre hundeeiere at de "glemte" å plukke opp. Man kan kjenne igjen den "jeg ser rundt meg etter vitner"-dansen på laaaang avstand. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #17 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Si det til dyra som har byen som hjem og hadde det lenge før noen av dine inngrodde forfedre engang ante hva et språk var. Fugler, smågnagere, rovdyr og hjortedyr er mer naturlig i Oslo enn hva Oslo er. Anonymkode: 424be...501 Haha, noe får meg til å tro at du ønsker deg tilbake i tid. Du kan finne deg et revehi og integrere deg der. Eller ulvekvinne er kanskje mer relevant. Anonymkode: f351d...d08
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #18 Skrevet 24. januar 2024 Når det er sagt, legger også en del ansvar på foreldrene som ikke lærer opp barna hvordan de skal passe på hunden sin og at plukking av bæsj er en MÅ-ting. Jeg ser noen nye hunder i sameiet hvert år etter jul, og barn fra ca 10 års- til tenåringsalder som 'ufrivillig' lufter dem. Det er tydelig at de har fått valper/hunder i julegave men sliter med å forstå ansvaret denne gaven medbringer. Ts Anonymkode: 4e1b2...986
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #19 Skrevet 24. januar 2024 Alle disse dyrene vi bruker som kosedyr er en miljøtrussel. Dyr bør finne maten sin selv, da er de en del av et naturlig kretsløp i naturen. Dyr skal ikke ha en egen reol med matvarer i butikken. Anonymkode: f351d...d08 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #20 Skrevet 24. januar 2024 kaarebjarne skrev (19 minutter siden): Nei, det er ikke "bare å gå utenfor". Ikke har du hund, og ikke har du barn. Det hjelper ikke at de fleste gjør det. Det er fortsatt masse hundebæsj ute! Jeg har selv hund, og sist gang rullen min med bæsjeposer hadde falt ut av lommen min, så fant jeg blader og fikk kastet bæsjen inn i et buskas langt fra gangveien. Folk er bare late jævler. Ikke få dere hund om dere ikke kan plukke opp. Så du velger bevisst å tråkke i hundebæsj? Er det ikke bare å plukke opp å kaste det du ser? Hvorfor ikke dusje/ bade hunden når du kommer inn? De fleste finner løsninger på problemer de har. Å klage hjelper fint lite. Anonymkode: 40f35...d92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå