Gå til innhold

Hvor lenge var dere med på fritidsaktiviteter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke cuper, dugnader, forestillinger osv som foreldre selvsagt må stille opp, men hvor gammelt var barnet når det ble greit at foreldre begynte å fase ut at dere var med på alle treninger, møter, øvelser osv.? 

Anonymkode: 8aa7f...7cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Være med på treninger? Har stort sett aldri vært med (kanskje da eldste gikk på turn da hun var rundt 4år og vi måtte sitte i garderoben). 

Begge begynte på håndball og fotball i 1.klasse og der har vi foreldrene aldri vært med. Hender jeg stikker innom og ser siste minuttene om jeg har kommet litt tidlig for å hente da. 

Anonymkode: 99cad...77a

• Liker 2
Skrevet

Alltid vært med til barnet sluttet som 13 åring 

Anonymkode: 0e57a...aad

Skrevet

Så lenge barna trenger skyss/følge. Eldste går nå i tredjeklasse og vi er fortsatt med på treninger. Til våren regner jeg med at vi begynner å øve på å sykle til og fra selv. 

Anonymkode: 24692...09c

Skrevet

Ikke vært med etter første klasse. De klarer fint å gå/sykle selv. Vi henter av og til, men går aldri inn.

Anonymkode: 28318...4e6

Skrevet

Har en trettenåring som går på en aktivitet på motsatt side av byen, så kjører henne og venninnen dit. Er ikke mulig for dem å rekke aktiviteten etter skolen dersom de hadde tatt bussen. Derfor ser jeg ofte på, er en type aktivitet jeg selv liker, så det er egentlig bare fin underholdning for meg😊

Anonymkode: 92d56...e64

Skrevet

Vi var trener og lagleder, så begge var med til han ble 16 og byttet til et annet lag. Her må de fleste kjøres på trening og kamp, så veldig vanlig at en forelder er med. På kamper trengs man jo som heiagjeng. Mens de trente (ute), så kunne jo foreldre ta seg en joggetur el.l i området. Det var veldig sosialt og hyggelig å følge opp disse barna, så har mange gode minner.

Anonymkode: 8add7...e3a

Skrevet

6 år. De fleste foreldre gidder ikke å sitte og se på hele treningen. Jeg sitter der en del men kan gå på butikken eller rusle meg en tur og komme tilbake uten problemer. Har fotballsko med borrelås. 

Anonymkode: 7c90d...8ac

Skrevet

Var vel bare de første 5 treningene, eller noe sånt. Så ca 7 år.

Han må fortsatt (13 år) ha skyss til og fra pga avstand, men jeg gidder jo ikke å være med inn eller stå og se på. Gjør noe annet (går på butikk/går en tur/trener selv) eller drar hjem i mellomtiden.

Hadde det vært mulig å ta buss til og fra, eller sykle selv, måtte han ha gjort det.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri vært med på dette, bortsett fra da de spilte minifiolin i kulturskolen fra fireårsalder, og foreldrene MÅTTE være med.

Vi bringer til treninger/øvelser som er langt hjemmefra, og drar på butikken eller noe imens. Tror det ville vært veldig kleint hvis mamma ble med på treninga, tror også det er best at trenerne har gutta for seg selv, vi foreldrene blander oss nok inn (dvs. heier osv) når det er kamp.

Men når det er kamper, konserter og annet, står vi og heier/sitter på første rad :)

Anonymkode: 299f2...ba8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker ikke cuper, dugnader, forestillinger osv som foreldre selvsagt må stille opp, men hvor gammelt var barnet når det ble greit at foreldre begynte å fase ut at dere var med på alle treninger, møter, øvelser osv.? 

Anonymkode: 8aa7f...7cd

Tror vi slutta 1. klasse med turn og dans. 

Har en som går på fotball og der er det trenerne som sier vi skal være der så da er vi det (1.klasse). 

Anonymkode: 4aa3e...cac

Skrevet

Er sjåfør og heiagjeng på alt av skirenn og fotballkamper. Men har aldri vært med på treninger, eneste var vel allidrett da de gikk i barnehagen. Da satt foreldre og så på. 

Anonymkode: 3cd6e...b9a

Skrevet

Er med på treningene til 10åringen ennå men det er pga eg e trener for laget. 

Anonymkode: 86af9...d99

Skrevet

Var trener for yngste 1-4. Nå trener hun langt borte og må kjøres så ser gjerne på mens heg venter. Eldste var jeg lagleder for til 4-7 trinn i en idrett mens min mann trente eldste i annen idrett 2-7 trinn. Han må fortsatt kjøres (16 år) , men drar hjemom og venter

Anonymkode: e402a...c61

Skrevet

Rundt 2 klasse begynte jeg å kunne gå tur, handle, osv. av og til mens barna trente. 
Likevel ser fortsatt på kanskje hver 3.-4. trening for 10-åringen (I den idretten jeg ikke er trener. Der jeg er trener er jeg naturlig nok med hver gang)

Dette fordi jeg liker å følge opp, se hva han gjør, se utviklingen, observere samspillet, hvordan han og vennene oppfører seg osv.
Og barna liker faktisk veldig godt at foreldrene viser interesse og følger med! Det må vel være litt sårt for barna til dere som sier at dere aldri blir med inn?!

Anonymkode: 83b58...1f7

• Liker 1
Skrevet

Håper dere som ikke følger ungene deres har veloppdragne unger. 

Det er ufattelig slitsomt å skulle trene en haug med unger SAMTIDIG som man skal oppdra halvparten av dem. All gråting, sutring, sparking, klatring i målene, boikotting ++ forventer jeg at foreldrene tar seg av så jeg kan konsentrere meg om de som vil trene. 

• Nyttig 2
Skrevet

Da jeg var trener 1-4 trinn hadde vi perioder hvor vi stengte treningen for foreldre.  Andre perioder så takket vi ja til alle som kom som vi kunne få til å hjelp til å flytte utstyr.

Anonymkode: e402a...c61

Skrevet

Pappaen min var med på hver bidige trening til jeg mistet interessen da jeg var 15.

da var jeg lei meg for at jeg ikke fikk ha privatliv nok til å være på håndballtrening i fred.

dette er ikke mer enn 9 år siden, og i dag vet jeg at det aldri handla om mitt privatliv. Han gjorde det ene og alene fordi han ville se utviklingen min i sporten, og støttet meg med oppmøte. Og jeg er ekstremt takknemlig for det i dag❤️

Anonymkode: 60896...011

Skrevet

Mitt barn er nå 8, og jeg er med på fritidsaktiviteter ca 30-50 % av gangene, med unntak av kor - det gidder jeg ikke. 

Hyggelig å vite hvem de andre barna og foreldrene er på lagidrettene, og på ridning er det greit fordi det tross alt blir noen fall innimellom så der er vi to familier som deler så de alltid har med seg en trygg voksen. 

Kommer nok til å fortsette slik et par år til. 

Anonymkode: 28daa...3fa

Skrevet

Er tilstede på alle treninger til 3-klassingen, etter barnets eget ønske. Jeg studerer, så jeg leser ofte mens jeg er der, må utnytte hvert sekund! 🥲 

Anonymkode: 156f3...180

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...