AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Noen som har erfaring med baby brezza eller tommee tippee for å lage flasker med mme? Hvilken kan anbefales ? Anonymkode: 9087d...bdd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen som har erfaring med baby brezza eller tommee tippee for å lage flasker med mme? Hvilken kan anbefales ? Anonymkode: 9087d...bdd Tror ingen av de blander MME pulveret i 70 grader 😬 Anonymkode: cd212...02a 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Ingen av de er anbefalt. Anonymkode: e0d86...f95 1 1
Tanuki Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 jeg har baby brezza, visste ikke at den ikke er anbefalt i Norge, siden vi bor i utlandet. Her jeg bor er den veldig populær. Vi har brukt den uten problemer, men er veldig nøye med renhold av den.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 Kjøp heller en vannkoker du kan regulere temperaturen på. Disse mme maskinene skal rengjøres ofte, for at det ikke skal være helseskadelig (særlig i kammeret og dispenserdelen til pulveret), samt de varmer ikke vannet nok. Anonymkode: 5f9a0...0f4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Kjøp heller en vannkoker du kan regulere temperaturen på. Disse mme maskinene skal rengjøres ofte, for at det ikke skal være helseskadelig (særlig i kammeret og dispenserdelen til pulveret), samt de varmer ikke vannet nok. Anonymkode: 5f9a0...0f4 Dette! Du kan bruke den til grøt senere. Du sparer egentlig svært lite tid på disse maskinene. Du må uansett vaske flasker, sterilisere flasker og gjøre alt, utenom å helle oppi kokt vann. Anonymkode: 15619...678
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 Har ikke savnet en sånn maskin en eneste dag. Ikke er de anbefalt heller fordi de ikke blander mme pulveret varmt nok. Det er ikke lenge siden et barn ble sykt av mme her, å det var NAN. lag opp feks 6 flasker, kjøl de fort ned og ha i kjøleskap i inntil 24 timer. For å ha skikkelig varmt vannbad klart så kok opp vann å ha på termos. signerer på den som nevnte vannkoker med temperaturregulering, den er gull! Anonymkode: 8c979...67a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har ikke savnet en sånn maskin en eneste dag. Ikke er de anbefalt heller fordi de ikke blander mme pulveret varmt nok. Det er ikke lenge siden et barn ble sykt av mme her, å det var NAN. lag opp feks 6 flasker, kjøl de fort ned og ha i kjøleskap i inntil 24 timer. For å ha skikkelig varmt vannbad klart så kok opp vann å ha på termos. signerer på den som nevnte vannkoker med temperaturregulering, den er gull! Anonymkode: 8c979...67a Moren mente han ble syk pga det. Mest sannsynlig var det noe annet. Anonymkode: 27884...f71 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #9 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Moren mente han ble syk pga det. Mest sannsynlig var det noe annet. Anonymkode: 27884...f71 For all del, folk må gjerne spille et sjansespill med helsa til ungen, men det er fortsatt ikke anbefalt med mme maskiner. Anonymkode: 8c979...67a 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #10 Skrevet 24. januar 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Moren mente han ble syk pga det. Mest sannsynlig var det noe annet. Anonymkode: 27884...f71 Virkelig? Du vet det er risiko for alvorlig sykdom og potensielt død pga bakterier i mme? Det er ikke for gøy de anbefaler det, for å gjøre livet vanskelig for foreldre. Det kan være bakterier i pulveret selv om pulveret er laget under rene forhold og er kontrollert av produsenten. Også ikke kun i u-land. Ellers er det opp til enhver hvor mye man vil sjanse med barnets helse. Jeg tenker et barn under 1 år er svært sårbart og ikke noe jeg ville gamblet med for 5 minutter spart i løpet av dagen. Anonymkode: 15619...678 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #11 Skrevet 24. januar 2024 Brukte brezza til min første og kommer til å bruke den nå til nr 2, den var virkelig livreddende for vår del! Spesielt på natten 😊 var nøye med renhold og kokte vannet som ble brukt i den 😊 Anonymkode: 847da...add
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #12 Skrevet 24. januar 2024 46 minutter siden, AnonymBruker said: Brukte brezza til min første og kommer til å bruke den nå til nr 2, den var virkelig livreddende for vår del! Spesielt på natten 😊 var nøye med renhold og kokte vannet som ble brukt i den 😊 Anonymkode: 847da...add Hjelper ikke å koke vannet før bruk om vannet som blandes med pulveret ikke er minst 70 grader. Det er bakteriene i pulveret som skal drepes. Anonymkode: 078c2...de3 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #13 Skrevet 25. januar 2024 Som flere andre skriver så sjekk om maskinen blander ut i minst 70 grader. Selv ser jeg ikke poenget med disse maskinene. Du må jo uansett ordne med pulver og vann etc samt en del rengjøring. Vi blandet flasker for ett døgn, hadde i kjøleskapet og varmet i micro. (Micro er heller ikke anbefalt men det er pga den kan varme melken ujevnt og gi risiko for å brenne seg. Tok høyde for det, blandet melken godt etter oppvarming) Anonymkode: 43ca5...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #14 Skrevet 25. januar 2024 Tommee tippee sin er vel tryggere enn brezza, da kommer det først en dose med vann på 70 grader først for å drepe bakteriene før den fyller på med temperert vann. Vi hadde den, og var veldig fornøyd. Men, har også vannkoker med tempmåler, og det er nesten like lettvint altså. 😊 Anonymkode: 90b77...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #15 Skrevet 25. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Tommee tippee sin er vel tryggere enn brezza, da kommer det først en dose med vann på 70 grader først for å drepe bakteriene før den fyller på med temperert vann. Vi hadde den, og var veldig fornøyd. Men, har også vannkoker med tempmåler, og det er nesten like lettvint altså. 😊 Anonymkode: 90b77...4c1 Tryggere ville jeg ikke brukt, som en anbefaling til andre. Man skal blande ut alt pulveret med riktig mengde 70 grader vann, for å følge fremgangsmåten som er anbefalt. Men det er sikkert litt bedre enn den andre maskinen. Anonymkode: 15619...678 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #16 Skrevet 25. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Tryggere ville jeg ikke brukt, som en anbefaling til andre. Man skal blande ut alt pulveret med riktig mengde 70 grader vann, for å følge fremgangsmåten som er anbefalt. Men det er sikkert litt bedre enn den andre maskinen. Anonymkode: 15619...678 Enig i det. Men om noen er fast bestemt på å bruke sånn maskin så er det bedre at de tar den som iallfall blander pulver med deler av vannet på 70 grader enn at de tar den som bare blander med lunka vann. Anonymkode: 078c2...de3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #17 Skrevet 27. januar 2024 Jeg skjønner ikke poenget med de maskinene uansett. Du må fylle på pulver på de, og koke vann å fylle på? Må da være like greit å blande MME som anbefalt i kokende vann og ha flaskene stående klar i kjøleskapet… Anonymkode: cd212...02a 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #18 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke poenget med de maskinene uansett. Du må fylle på pulver på de, og koke vann å fylle på? Må da være like greit å blande MME som anbefalt i kokende vann og ha flaskene stående klar i kjøleskapet… Anonymkode: cd212...02a Ja er faktisk ikke vanskeligere enn det Anonymkode: 8c979...67a
Nonish91 Skrevet 27. januar 2024 #19 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 5.29): Som flere andre skriver så sjekk om maskinen blander ut i minst 70 grader. Selv ser jeg ikke poenget med disse maskinene. Du må jo uansett ordne med pulver og vann etc samt en del rengjøring. Vi blandet flasker for ett døgn, hadde i kjøleskapet og varmet i micro. (Micro er heller ikke anbefalt men det er pga den kan varme melken ujevnt og gi risiko for å brenne seg. Tok høyde for det, blandet melken godt etter oppvarming) Anonymkode: 43ca5...2a9 Unnskyld meg, men du tror virkelig du gjør noe bedre ved å varme i mikroen?! Verre å varme i mikroen! Ja så ha varmt vann ved 70 mikse med pulveret også for å kjøle ned fort også legge i kjøleskapet også igjen varme den før baby får den 😅 nei da er baby breezer bedre 🤔🤔 har heldigvis kun kjøpt den man har vann oppi og ikke pulver.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #20 Skrevet 27. januar 2024 36 minutter siden, Nonish91 said: Unnskyld meg, men du tror virkelig du gjør noe bedre ved å varme i mikroen?! Verre å varme i mikroen! Ja så ha varmt vann ved 70 mikse med pulveret også for å kjøle ned fort også legge i kjøleskapet også igjen varme den før baby får den 😅 nei da er baby breezer bedre 🤔🤔 har heldigvis kun kjøpt den man har vann oppi og ikke pulver. Det er bedre med mikroen. Noen flasker er også laget for å varme i mikroen. Hva mener du er feil med det? Man sjekker før man gir melken uansett. Denne metoden dreper bakteriene. At du har kjøpt den med vann, og ikke pulver, når ingen av dem er anbefalt til bruk, er ikke bedre. Det er selvfølgelig din risiko å ta, men ikke kom hit å si det er bedre. Anonymkode: 15619...678 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå