AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Jeg har en Nissan Leaf 2016 mod , for to uker siden hadde jeg en ekkel opplevelde da jeg skulle stoppe på rødt lys, en dame skulle gå over, trykte bremsen helt inn bilen begynte å riste og det hørtes ut som et steinknyseverk, rattet vrengte seg og jeg fikk kjørt ut i taxu feltet, fikk rett og slett ikke stoppet. Når jeg prøvde å pumpe bremsen tre ganger funket den bedre, men er jo farlig å kjære med. Så det ble inn på verksted. De sa hoved sylinder er ødelagt. Ny hos Nissan koster 53 tusen pluss moms og for reperasjon blir prislappen på ca 75 -80 tusen . Og det er 3 mnd bestillingstid på bilen Jeg fikk sjokk. Jeg har kasko Max , den dyreste forsikring som skal dekke skader på motor og driv verk og batteri til bilen er 12 år. Og tenkte at så klart jeg får dekket det eller at jeg får utbetalt markedspris for bilen som er ca verdi 75-80 tusen. Jeg fikk svar i går at de dekker ikke skaden, da denne hoved sylinder ikke er en del av motor og driv verk. men jeg mener jo da at det er ikke en slitedel heller. Jeg skal klage , men tror ikke det går noen vei. Noen andre som vet om dette burde vært dekket? Anonymkode: fd7ee...37d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Du har rett I at det ikke er en slitedeler, men i forsikringspapirene står det nok spesifisert hva forsikringen dekker. De får forsikringen til å høres fin og flott ut så folk gladelig betaler og føler seg trygge. Desverre er listen med unntak lang. Og lovlig siden det står i papirene du får og signerer når du kjøper. Så kan det da diskuteres hva som er villedende markedsføring. Anonymkode: 30507...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har rett I at det ikke er en slitedeler, men i forsikringspapirene står det nok spesifisert hva forsikringen dekker. De får forsikringen til å høres fin og flott ut så folk gladelig betaler og føler seg trygge. Desverre er listen med unntak lang. Og lovlig siden det står i papirene du får og signerer når du kjøper. Så kan det da diskuteres hva som er villedende markedsføring. Anonymkode: 30507...2dd Egentlig ein litt merkeleg praksis. Hadde du kjørt i bergveggen på grunn av bremsesvikt så kunne blitt drept, og bilen vraket, og da hadde "plutselig" forsikringselskapet måtte punge ut. Hadde du kjørt på noen i vegkryss på rødt lys, og det skulle vise seg at teknisk svikt var årsaken så hadde su som sjåfør fått inndratt førerkortet på stedet, og det hadde vanket en klekkelig bot. "Det er sjåførens plikt å holde bilen i forskriftsmessig stand" Nyere biler har idag 2-krets bremsesystem, og at ein mister bremsekraften på alle hjul samtidig høres merkelig ut, og skjer veldi sjelden. Dersom diagnosen er riktig har du valget mot en ny eller brukt bremsesylinder til en lavere pris, og noen bilkyndige til å skifte den. Anonymkode: c5cf9...6a8
Maskinfører Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 750,- + frakt på Finndel.no https://finndel.no/delinfo.aspx?f=106&dnr=359878 https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=165501&dk=0250
Traktor Skrevet 27. januar 2024 #5 Skrevet 27. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 13.56): Jeg har en Nissan Leaf 2016 mod , for to uker siden hadde jeg en ekkel opplevelde da jeg skulle stoppe på rødt lys, en dame skulle gå over, trykte bremsen helt inn bilen begynte å riste og det hørtes ut som et steinknyseverk, rattet vrengte seg og jeg fikk kjørt ut i taxu feltet, fikk rett og slett ikke stoppet. Når jeg prøvde å pumpe bremsen tre ganger funket den bedre, men er jo farlig å kjære med. Så det ble inn på verksted. De sa hoved sylinder er ødelagt. Ny hos Nissan koster 53 tusen pluss moms og for reperasjon blir prislappen på ca 75 -80 tusen . Og det er 3 mnd bestillingstid på bilen Jeg fikk sjokk. Jeg har kasko Max , den dyreste forsikring som skal dekke skader på motor og driv verk og batteri til bilen er 12 år. Og tenkte at så klart jeg får dekket det eller at jeg får utbetalt markedspris for bilen som er ca verdi 75-80 tusen. Jeg fikk svar i går at de dekker ikke skaden, da denne hoved sylinder ikke er en del av motor og driv verk. men jeg mener jo da at det er ikke en slitedel heller. Jeg skal klage , men tror ikke det går noen vei. Noen andre som vet om dette burde vært dekket? Anonymkode: fd7ee...37d Nei, bremser er ikke en del av motor, drivverk eller batteri. Endret 27. januar 2024 av Traktor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå