Gå til innhold

Varmepumpe som er merkelig plassert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg overtok nylig et litt eldre hus. Varmepumpa i stua er nokså by, men den er plassert nokså merkelig. Jeg har aldri hatt varmepumpe så er litt usikker her. 
Den er plassert like over vedovnen, opp under tak, og utedelen er riktignok bygd inn i et varmepumpehus, men er 1 meter unna et soverom, jeg har mitt soverom bortforklare der igjen og hører pumpa på natta. 

Det gir liksom ikke mening å plassere den over vedovnen. Varmen fordeles jo ikke da når jeg fyrer? Og det er helt i en ende av både stue og kjøkken. Ingen andre varmekilder enn de to. 
Og utedelen så nært soverom? 

Hva skal jeg gjøre her? Flytte den? Kun utedelen? Må bruke fagfolk? 

Anonymkode: ddee2...775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt skrivefeil, men får ikke redigert HI

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg overtok nylig et litt eldre hus. Varmepumpa i stua er nokså by, men den er plassert nokså merkelig. Jeg har aldri hatt varmepumpe så er litt usikker her. 
Den er plassert like over vedovnen, opp under tak, og utedelen er riktignok bygd inn i et varmepumpehus, men er 1 meter unna et soverom, jeg har mitt soverom bortforklare der igjen og hører pumpa på natta. 

Det gir liksom ikke mening å plassere den over vedovnen. Varmen fordeles jo ikke da når jeg fyrer? Og det er helt i en ende av både stue og kjøkken. Ingen andre varmekilder enn de to. 
Og utedelen så nært soverom? 

Hva skal jeg gjøre her? Flytte den? Kun utedelen? Må bruke fagfolk? 

Du må bruke fagfolk. Det er gass i varmepumpa og for å flytte den må gassen håndteres. Send en mail med skisse av hus til noen som driver med varmepumpeinnstallasjon og hør med de om anbefalinger og tiltak. 

Anonymkode: 3fc5c...b02

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du må bruke fagfolk. Det er gass i varmepumpa og for å flytte den må gassen håndteres. Send en mail med skisse av hus til noen som driver med varmepumpeinnstallasjon og hør med de om anbefalinger og tiltak. 

Anonymkode: 3fc5c...b02

Takk for råd. Jeg skal ringe nummeret som står på pumpa for å høre om når service ble utført og. Kanskje de kan forklare plassering og evt anbefaling og kostnader for flytting av den. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...