AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Jeg har brent meg på flere menn i dating-prosessen, der de har lovet å kommet seg videre fra ex’n, men viser seg at følelsene enda ikke er ferdig bearbeidet. Ofte har de vært i svært langvarige forhold(10-20 år). Hvor lang tid tok det for deg å være ferdig og klar for å satse på ny? Mange jeg har møtt, tror de er klare da, de vet ikke bedre🤷 For meg er ny-singlemenn etter langvarige forhold nå svært røde flagg. De skal helst vært single en lang stund . 1-1,5 år. Tenker jeg rett? Anonymkode: 2f599...0eb 1 1
Sphere Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Jeg blir ferdig med ex’n ganske raskt. Er vi ferdige er vi ferdige. Men jeg liker å analysere forholdet, også når jeg har fått det på en armlengdes avstand. Det handler rett og slett om læring. Jeg liker å føle en utvikling i meg selv. At jeg ikke står stille. Så jeg vil ta med meg noe nytt videre. Den prosessen kan ta litt tid. I tillegg er det også deilig med den roen og friheten singellivet gir. For min del skal det da noe helt spesielt til før jeg skal begi meg inn i et forhold igjen. Så hvor lang tid det kan ta er veldig individuelt. Det kommer jo an på hvor lang tid i forveien mannen har vært ferdig med forholdet også. De som har vært ferdige med forholdet en god stund allerede vil selvsagt være klar tidligere enn en som det kom overraskende på.
Fjellmannover190 Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Jeg kommer fra langvarig forhold med en pause for noen år siden, der jeg brente meg på en rebound før jeg gikk tilbake til kona. Nå har jeg forlatt forholdet og har lært mye om meg selv. Men er veldig sikker på at mine følelser til min eks, og der er uaktuelt å komme tilbake. Tenker at du bør være skeptisk, men at dette også er individuelt. Vi kan være litt skadeskutt.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 Det finnes neppe noe bitrere enn forsmådde damer i datinglivet. Å generalisere er aldri, aldri ein god ide. Kvinner går ut av ekteskap med alt fra hjertesorg til PTSD og oppfordrast unisont av sine medsøstre til å kome seg ut i datinglivet så fort som mulig. Gjerne med en rebound eller 10. Men når menn gjer det samme, slår kritikken mot dei om hvor umodne, uklare og egoistiske de er. Men hvis du gidder å lese videre, så skal eg forsøke å gi deg et seriøst svar. For min del er svaret 0. Altså 0 dager! Eg var i en "waiting to exhale" modus veldig lenge og når først bruddet var gjennomført, var det eneste jeg klarte å føle, indre ro... Det var ein deilig dag. Men eg venta lenge, nesten eit år før eg begynte å stikke hodet ut i datingmarkedet. Først og fremst er det å "ikke være klar" ein veldig vanleg bortforklaring når kvinner avslutter med en date de ikkje har kjemi med. Menn gjer nok ofte det same... Nokre har hjertesorg. Det kan vare alt fra veker til tiår. Mange innser ikkje fullt ut kor mykje hjertesorg de har før etter ein stund. Men her spriker det også en del. Mange kan ha hjertesorg, men ønsker uavsett ikkje å gå tilbake til ex av den grunn. Nokre har ikkje hjertesorg for ex. Men de har hjertesorg for alt anna som gjekk tapt i bruddet. Familiedrøymen. Venekrets. Heimen. Økonomien. Sjølvtilliten. Det er noko heilt anna. Nokre har ikkje hjertesorg i det heile tatt. Men dei strever med å komme i balanse, får beina under seg. Bli van til å klare seg selv. Bli van til å leve med ein uviss framtid. Nokre er sikkert ok på mange måter men strever med å finne ut hva slags person dei ønsker å leve med. - Om nokre... Det er mye uvisshet som må sorterast. Mange menn kan fremstå som "ikke klare" på grunn av disse og mange andre grunner.. Ofte tolkast dei feilaktig slik at dei lengter tilbake til ex. Det er ikkje alltid sant. Men dei strever med å sortere hva som er hva akkurat slik som damer gjer i same situasjon. Det er ikkje et rødt flagg være nyskilt! Å kreve at alle menn skal være i "karantene" etter brudd, er bare sykt og ondskapsfult. Da må du som minimum kreve det samme fra kvinner. Mem det er ondskapsfult det også. Både menn og kvinner har et sundt behov for komme seg ut og treffe andre menneske. Kanskje dei finner "love of their lives" med ein gong. Kanskje det tar tid. "Klar" blir ingen, før dei har fått prøvd litt og fått erfaringer man kan bruke til å sortere tankene. Lykke til med datingen, og ikkje bli mannehatar bare fordi du har hatt enkelte dårlige opplevelse. Anonymkode: ece79...f95 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 Takk for svar. Jeg har nok truffet på de som har blitt dumpet og enda sittet fast i følelsene. Skal ikke ta alle under en kam. Bare så utrolig lei av å bli en rebound. Anonymkode: 2f599...0eb 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har brent meg på flere menn i dating-prosessen, der de har lovet å kommet seg videre fra ex’n, men viser seg at følelsene enda ikke er ferdig bearbeidet. Ofte har de vært i svært langvarige forhold(10-20 år). Hvor lang tid tok det for deg å være ferdig og klar for å satse på ny? Mange jeg har møtt, tror de er klare da, de vet ikke bedre🤷 For meg er ny-singlemenn etter langvarige forhold nå svært røde flagg. De skal helst vært single en lang stund . 1-1,5 år. Tenker jeg rett? Anonymkode: 2f599...0eb Halvparten av menn er ferdig med eksen, lenge før bruddet, uansett om hun går i 2/3 av tilfellene. Likevel er det ikke feil med å få litt tid til å lande som enslig, før et nytt forhold. Anonymkode: 1933c...edf
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 Det lengste forholdet mitt var jeg ferdig med på 14 dager. Da var alt prosessert før bruddet. Det neste (kortere) forholdet brukte jeg 2,5 år på å komme over. Det er ikke noe fasit her m40 Anonymkode: 0feec...428
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Skrevet 24. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har brent meg på flere menn i dating-prosessen, der de har lovet å kommet seg videre fra ex’n, men viser seg at følelsene enda ikke er ferdig bearbeidet. Ofte har de vært i svært langvarige forhold(10-20 år). Hvor lang tid tok det for deg å være ferdig og klar for å satse på ny? Mange jeg har møtt, tror de er klare da, de vet ikke bedre🤷 For meg er ny-singlemenn etter langvarige forhold nå svært røde flagg. De skal helst vært single en lang stund . 1-1,5 år. Tenker jeg rett? Anonymkode: 2f599...0eb Jeg gikk på date med en som, selv etter 5 år, fortsatt var opphengt i eksen og tydelig ikke over henne. Vet også om en som etter 2 år, ikke har kommet over eksen. Anonymkode: c5616...4ae
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #9 Skrevet 24. januar 2024 Jeg har desv også en del erfaringer som er lik som deg, ts. Så jeg føler med deg. Selvsagt er det ingen fasit, men jeg er enig med deg at det bør minst ha gått ett år fra forholdet er avsluttet til dating kan være aktuelt. Min erfaring er at en del menn bruker lengre tid på å komme over en eks, enn det de fleste kvinner gjør. Når det er sagt, tenk på lengden siden sist forhold, men enda viktigere er det å se de røde flaggene så tidlig som mulig: Snakker han, eller vennene hans, om eksen (uten at du har spurt), løp! Om han sammenligner deg med eksen og virker altfor på og intens i startfasen, løp også. Helst igår. Slike ting har jeg erfaring med at kommer frem tidlig i datingfasen, så da er det lettere å avslutte forhåpentligvis uten å ha fått følelser. Anonymkode: a0056...b97
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #10 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har desv også en del erfaringer som er lik som deg, ts. Så jeg føler med deg. Selvsagt er det ingen fasit, men jeg er enig med deg at det bør minst ha gått ett år fra forholdet er avsluttet til dating kan være aktuelt. Min erfaring er at en del menn bruker lengre tid på å komme over en eks, enn det de fleste kvinner gjør. Når det er sagt, tenk på lengden siden sist forhold, men enda viktigere er det å se de røde flaggene så tidlig som mulig: Snakker han, eller vennene hans, om eksen (uten at du har spurt), løp! Om han sammenligner deg med eksen og virker altfor på og intens i startfasen, løp også. Helst igår. Slike ting har jeg erfaring med at kommer frem tidlig i datingfasen, så da er det lettere å avslutte forhåpentligvis uten å ha fått følelser. Anonymkode: a0056...b97 Ja er akkurat det som er, de sammenligner meg med x’en, og har ikke opplevd å bli selvstendig på høytider som påske og julaften osv. Julepynten er ikke fordelt enda imellom dem😅 osv. Er noe med å løsrive seg og bi seg selv igjen. Tenker det tar en stund etter så mange år. Jeg er ikke sjalu, men har jo et krav at han fokuserer på meg og et nytt forhold. Er man hel inni seg er man klar å gi tilbake. Om ikke, blir relasjonen dårlig. Anonymkode: 2f599...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #11 Skrevet 24. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: selvstendig på høytider som påske og julaften osv. Julepynten er ikke fordelt enda imellom dem😅 osv 2 minutter siden, AnonymBruker said: men har jo et krav at han fokuserer på meg Kjære vene... Du virker ikkje spesielt mentalt moden... Tror du skal vente en stund med dating til du klarer å forholde deg til andre menneskers virkelighet som en vaksen person og ikkje bare sitte der som en Barbie og fokusere på ditt eget oppmerksomhetsbehov. Anonymkode: ece79...f95
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #12 Skrevet 24. januar 2024 Jeg brukte fire måneder sist. Nå har det gått fem år siden bruddet, så selvtilliten har fått seg en knekk i mangel på progresjon. Opplever at folk blir skeptiske når det har gått så lang tid igjen, så det er neimen ikke lett å fremstå akkurat passe attraktiv. Anonymkode: e3fc0...489
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #13 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjære vene... Du virker ikkje spesielt mentalt moden... Tror du skal vente en stund med dating til du klarer å forholde deg til andre menneskers virkelighet som en vaksen person og ikkje bare sitte der som en Barbie og fokusere på ditt eget oppmerksomhetsbehov. Anonymkode: ece79...f95 Det er helt normalt å ønske at en potensiell ny kjæreste skal fokusere på den de dater/er sammen med, isteden for at vedkommende har følelser for en annen person. Det kalles å ha standarder. Anonymkode: a0056...b97
Hillbill Skrevet 24. januar 2024 #14 Skrevet 24. januar 2024 Var gift i 23 år og bruddet kom som lyn fra klar himmel for min del. Kjærlighetssorg, savn og alt det der gikk over etter et par måneder. Da hadde jeg akseptert og godtatt at hun var ute av livet mitt for godt, annet enn ved sporadisk samarbeid i forhold til barna. Det tok imidlertid en god del mer tid å finne seg til rette i en tilværelse som singel. Datet litt sporadisk men gikk ikke inn i et forhold før etter 6-7 måneder. Jeg er tilbøyelig til å være enig med damene her, det er sunt å være singel en periode etter et brudd. Ikke bare for å bli ferdig med ekser, men like mye for å "finne tilbake til seg selv" i ettertid. Men nå er jo folk forskjellige da... 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #15 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det lengste forholdet mitt var jeg ferdig med på 14 dager. Da var alt prosessert før bruddet. Det neste (kortere) forholdet brukte jeg 2,5 år på å komme over. Det er ikke noe fasit her m40 Anonymkode: 0feec...428 Hva var det som gjorde at du tok 2.5 år å komme videre fra det kortere forholdet? Anonymkode: 6d11d...f21
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #16 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva var det som gjorde at du tok 2.5 år å komme videre fra det kortere forholdet? Anonymkode: 6d11d...f21 Kjærlighet. Anonymkode: 01152...b99
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #17 Skrevet 25. januar 2024 Tja, jeg er mann i femtiåra. Var gift over 25 år. Det var jeg som til slutt sa at nå tror jeg at vi skal flytte fra hverandre. Det tok meg nærmere to år før jeg følte meg klar til prøve å innlede et forhold igjen. Jeg slet med en voldsom skyldfølelse, begynte å drikke alene, og lærte mye om vennskap. Ble funnet flere ganger dødrukken, uten vilje til å leve videre. Prøvde å jobbe døgnet rundt for å slippe å dra hjem. Var tilslutt en gammel veninne som gjennomskua meg. Hun skjønte at jeg var på full fart utfor stupet. Sørget for at jeg sov, fikk i meg mat. Stilte krav til alkoholbruk, og lå med meg når det behøvdes. Jeg er evig takknemlig. Anonymkode: da8db...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå