AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Del Skrevet 24. januar 2024 Se under pkt 11.1 i Hovedtariffavtalen Anonymkode: d7c5a...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Del Skrevet 24. januar 2024 Ikke nødvendigvis. Jeg har godkjent yrkesskade men fikk avslag på erstatning. Du må ha dokumentasjon på at du har livsvarig skade forårsaket på arbeid, altså at det ikke er håp om bedring. Og du må dokumentere økonomiske utgifter som konsekvens av skaden, som utgifter til fysioterapi for eksempel. Psykologisk behandling dekkes ikke. Anonymkode: d8184...bf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Del Skrevet 24. januar 2024 Nei ikke automatisk. Jeg fikk avslag tross inntektstap og trolig livslang redusert kapasitet. Fikk ikke et øre. NAV var mye greiere å ha med og gjøre. I følge advokaten jeg hadde gjennom sykepleierforbundet gjaldt dette punktet i tariffen kun om det ble utbetalt ménerstatning fra nav, eller uføretrygd med yrkesskadefordel. Anonymkode: 85737...abc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Del Skrevet 24. januar 2024 Jeg fikk godkjent yrkesskade i 2021, men finner det ikke når jeg logger inn på siden min på NAV . snakker om dårlig side da... Anonymkode: d7c5a...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 24. januar 2024 #5 Del Skrevet 24. januar 2024 Snakker vi om erstatning eller forsikring da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Del Skrevet 24. januar 2024 Da jeg fikk yrkesskade, var det slik at for å få en erstatning fra Nav måtte varig men være satt til 15% eller mer. Men jeg fikk også erstatning fra firmaet jeg var ansatt i (forsikringsselskapet dere). Brukte advokat, noe som er helt innafor og det er arbeidsgiver som skal betale for dette. I folketrygdloven står det følgende: § 13-17.Menerstatning ved yrkesskade Et medlem som ved en yrkesskade blir påført varig og betydelig skadefølge av medisinsk art, har rett til en årlig menerstatning som løper så lenge vedkommende lever. Menerstatningen beregnes på grunnlag av skadens medisinske art og størrelse etter forskrifter og graderingsnormer som fastsettes av departementet. Høyeste årlige menerstatning skal være tre firedeler av grunnbeløpet. Dersom den skadde ønsker det, skal kapitalverdien av menerstatningen utbetales som et engangsbeløp. Engangsbeløpet fastsettes på grunnlag av grunnbeløpet på virkningstidspunktet. Anonymkode: b2332...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet 24. januar 2024 #7 Del Skrevet 24. januar 2024 Du kan jo ha rett på utbetalt forsikring selv om du ikke får erstatning. Arbeidsgiver plikter å tegne en slik forsikring for alle ansatte. Men det er en del som faller utenfor også denne ordningen, av en eller annen uforståelig grunn. https://klassekampen.no/artikkel/2023-10-30/ble-forlatt-av-forsikringsselskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå