Gå til innhold

Hvilke emner/ studier har du tatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg tatt ett semester i utlandet, et årsstudium, ett semester av en bachelorgrad, en bachelorgrad og nå noen emner for å kvalifiseres for ny mastergrad som likevel er relevant for bachelorgraden min.

Hva med deg? 

Jeg føler meg så alene i å ha "surret" med studier. Opplever meg selv som mislykket. Samtidig har "surringen" gitt meg større forståelse for karriereløpet videre, men jeg er jo selvsagt redd for å gjøre feil igjen. Dessuten er jeg redd det påvirker meg i jobbsøkingen. Tips? Egne erfaringer? 

Anonymkode: 348fd...755

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har studert mye, men ikke surret. Jeg har studert fordi jeg elsker å lære, men så er jeg lærer selv da. Kan jo ha noe med det å gjøre. Dessuten liker jeg å ha mange ben å stå på. ;) 

Anyway. Har lærerutdanning (bachelor), bachelor og master i kultur og språk (engelsk), årsstudium i bedriftsøkonomi og historie, tilleggsutdanning innen religion, IT og matematikk. 

Ellers begynte jeg på magistergrad innen risikoanalyse og mastergrad innen informatikk, får se om jeg får tatt det ferdig. Har hatt så mye å gjøre at det ikke har blitt tid. Tenker muligens å gjøre meg ferdig med informatikken og deretter satse mer innen spesialpedagogikken, da jeg liker å jobbe med barn med spesielle behov. :) 

Skrevet

Jeg har surret litt. Noen år fagskole for mange år siden innen kunst/design, samt nesten fullført BA i samme felt.

Mange år senere har jeg studert nordisk, har BA og snart MA. Har også årsstudium historie, og en del emner i filologi.

Videre er planen PPU siden jeg allerede har jobbet i skole en stund, og muligheter det gir for videreutdanning/ MA, for eksempel spesialpedagog/logoped.

Anonymkode: 5be71...36a

Skrevet

Jeg har også surret mye, dvs tatt mange forskjellige fag. Har til slutt fått to mastergrader (jobber med noe helt annet jeg ikke hadde trengt noen form for utdanning til 😅). Men jeg synes det er morsomt å studere. Har begynt på en ny bachelorgrad nå. Får innimellom dårlig samvittighet for at skattebetalerne skal betale for at jeg skal kose meg med studier, men går som regel fort over.

Skrevet

Statsvitenskap, menneskerettigheter, strafferett, religionsvitenskap osv. Har bare bachelor da.

Anonymkode: cde73...1a4

Skrevet

Har et fagbrev, en bachelor og snart ferdig med master- om jeg kommer i mål😅

Har ellers gått et år på folkehøyskole.

Skal studere videre for å bygge på masteren. Trenger spesialkompetanse for å jobbe med det jeg ønsker å jobbe med.

Anonymkode: a62cd...b89

Skrevet

TS her.

Takk for svar. 

Hvor gamle er dere? Hvordan har det vært å for eksempel studere ved siden av jobb?
Andre erfaringer dere vil dele? 

Selv skal jeg studere to emner (tilsvarende et helt semester) ved siden av jobb (for å til slutt ende opp med master) og en praksisjobb. Jeg håper det skal føre meg inn på riktig vei, men ingenting er jo sikkert. Selv er jeg i slutten av 20-årene. 

Skrevet

Jeg har gått på fem forskjellige skoler der jeg har tatt enkeltemner samlet i en bachelorgrad, tatt i en periode på 10år😅 Var endel surr da jeg ikke visste hva jeg skulle bli.  Har tatt to mastergrader der den ene mastergraden ikke førte til jobb, men den siste mastergraden gav meg jobb. Ble vel 35 da jeg fikk min første faste jobb relevant til siste master, jobbet deltid I butikk alle årene ellers. 

Er nok normalt å surre når man ikke helt vet hva man vil, spesielt når man er ung og finner ut at det finnes andre type yrker senere i livet. 

Anonymkode: 55aca...e03

Skrevet (endret)

Først ett år på en statsvitenskapelig bachelor - strøk i halvparten av emnene og bestemte meg for å droppe ut
Deretter to år på et femårig studie, før jeg droppet ut og tok et friår
Deretter begynte jeg på den første bacheloren igjen, og det gikk mye bedre, fullførte denne, var også på utveksling ett semester

Nå tar jeg en master i statsvitenskap

Man kommer vel alltid i mål til slutt, på et vis 👍

Endret av gobbledigook
Skrevet

Jeg har bachelor i politi og master i rettsvitenskap.

Anonymkode: 274ef...113

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS her.

Takk for svar. 

Hvor gamle er dere? Hvordan har det vært å for eksempel studere ved siden av jobb?
Andre erfaringer dere vil dele? 

Selv skal jeg studere to emner (tilsvarende et helt semester) ved siden av jobb (for å til slutt ende opp med master) og en praksisjobb. Jeg håper det skal føre meg inn på riktig vei, men ingenting er jo sikkert. Selv er jeg i slutten av 20-årene. 

Jeg er ca 40, har jobbet en del som vikar mens jeg har studert. Synes ikke det er morsomt å gjøre det ved siden av full jobb, med mindre det er veldig lette fag.  Har vært innom fast fulltid der jeg har fått brukt utdanningen, men likte det ikke så godt. Har det heldigvis godt økonomisk, så jeg synes det er fint å jobbe mindre når ungene bor hjemme. 

Skrevet

Jeg er 39 og tar 30 studiepoeng ved siden av jobb dette semesteret og planlegger 20 stp til høsten. Da ender jeg opp med en bachelor i ledelse, innovasjon og marked når jeg kombinerer ulike fag jeg har fra tidligere. Har startet på statsvitenskap, øk/adm ledelse og bachelor i politikk og ledelse uten å ha fullført noen av de.

Anonymkode: 57e8a...ec5

Skrevet

Årsstudium + en integrert master. Totalt har jeg studert i snart 4 år. Men "skammer" meg (i mangel på bedre ord) på en måte litt for at jeg tok 1. året to ganger. 

Anonymkode: 404ce...4e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...