AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Jeg er nå i uke 7 av svangerskapet og ble over natta kjent med konstant kvalme 24/7. I jobbhverdagen sliter jeg med lukter og at jeg er blitt treeeeig. Hjernen er som bomull og alt jeg klarer å tenke på er at jeg er dårlig. Det føles ut som en skikkelig hangover som aldri går over! Problemet er at arbeidsgiver ikke forstår. Jeg kan da umulig være så dårlig siden jeg ikke spyr? Jeg har prøvd å holde ut en stund, men merker at jeg kvier meg hver dag før jobb. Noe som naturligvis gjør alt ENDA VERRE. Jeg føler ikke jeg kan sykemelde meg, siden jeg ikke er like dårlig som andre kollegaer har vært som løp shuttletrafikk mellom møterom og do. Hvordan overlever man dette? Anonymkode: 631cb...741
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Jeg kastet ikke opp men ja, jeg var fullstendig lammet av kvalmen OG jobbet på fiskefabrikk. Jeg ble sykmeldt. Anonymkode: f362f...23d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Har du prøvd vann med kulksyre? Anonymkode: 3d612...14b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 Du kan snakke med fastlegen ang. Kvalmestillende medisin (har prøv de fleste og anbefaler Xonvea). Ville også tatt en prat med legen ang. gradert sykemelding hvis det ikke blir bedre - høres ikke ut som den mest sympatiske arbeidsgiveren 😅 Anonymkode: 88f5a...2f5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 Snakk med legen. Du kan mest sannsynlig ta Postafen, som er helt ufarlig for gravide. Jeg visste ikke om det før andre svangerskap. Ingen har nevnt noe om at man slipper ha det så jævlig. Til jeg var hos en gynekolog privat og hun bare slang ut som om det var ingenting nytt «Bare ta Postafen». Jeg pinte meg gjennom første svangerskap. Herlighet for en fantastisk oppdagelse i andre svangerskap. Tok den på kvelden, så fikk sove kjempegodt i tillegg, for den er litt nedsløvende og den tok vekk mye av kvalmen. Jeg kastet aldri opp, men jeg var så kvalm at jeg var sengeliggende. Det finnes håp! Anonymkode: 64289...18d 2
Olive_North Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 Jeg har det akkurat som deg, er i uke 8. i uke 7 kastet jeg ikke opp, men det startet nå. De siste dagene har jeg kastet opp bare av å pusse tennene. Jeg har prøvd postafen og seaband, men det har ikke fungert. Det er helt forferdelig, jeg kan ikke kjøre bil eller bevege meg for fort uten å så masse spytt i munnen… Jeg var hos lege i dag og fikk medisiner på resept, anbefaler deg å gjøre det samme🙌🏼 Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 Hang in there ❤️ I uke 31 her og ikke kvalm lengre 🙏🏼 nå er det andre plager Anonymkode: fe786...d4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå