Amalie678 Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Hei, jeg skal selge boligen min for første gang alene og aner ikke hvordan prosessen er. Hva skal jeg si når jeg ringer megler? Skal jeg spørre om de har tid til å ta boligen min eller tar de alle oppdrag de får? Er det noe spesielt jeg skal si eller spørre om? Aner ikke hvordan det fungerer og er litt stresset for å ringe i tillegg... Hilsen en litt usikker sjel
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Jeg har solgt noen boliger. Det kan være lurt å spørre litt rundt, det er stor forskjell på kvaliteten på meglerne. Hvis du vet om noen som har solgt i det siste i nærheten spør om de var fornøyd, og hva de betalte. Finn boligannonser fra ditt område og se om det er noen meglere som brukes oftere enn andre, og om annonsene ser bra ut. Ta så kontakt med 2-3 meglere (vet ikke hvor mange som finnes rundt der du bor) og be om verdivurdering og tilbud på oddraget. Pris er en ting, men på så store salg er magefølelsen også viktig, du skal føle deg trygg på at megleren vil gjøre en god jobb. Jeg har en jeg har brukt to ganger tidligere, og kommer til å bruke igjen på neste salg om han er tilgengelig. God selger som gjør det lille ekstra for å få mest mulig for boligen. Anonymkode: a93b1...b6e 1
Shavasa Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Har personlig ikke troa på meglere. Har kjøpt 2 leiligheter i mitt liv, de var solgt via megler og jeg fikk begge leilighetene til under takst. solgte begge leilighetene selv gjennom Propr.no. Ene etter 2 år og den andre etter 3. første fikk jeg over takst på og den andre fikk jeg takst. eneste jeg måtte ordne selv var å ha selve visningene. Men heller for at det står en megler som må sjekke prospekt ved alle spørsmål så kjenner jo du leiligheten og området. Sparer deg mye penger på å bare ordne det selv.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 Vi har solgt noen ganger og da plukker vi ut de tre meglerne som er mest aktive i vårt nabolag, og så ber vi om et tilbud. Da får vi både verdivurdering og pris på oppdraget. Og så velger vi den megleren som gir oss best magefølelse. Da får du jo også en pekepinn på hvor «på» de er ig om de svarer på henvendelser innen rimelig tid osv… Anonymkode: da1c3...82e 2
newman01 Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 Kan være lurt å be om tilbud fra flere meglere. Prisspennet kan være ganske stort. Og ikke signer noen papirer om oppdraget før du føler deg 100% sikker på at du vil benytte deg av akkurat denne megleren. Signerer du har du ikke god mulighet til å ombestemme deg. Og noen meglere kan føles litt pågående akkurat på dette området. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 Shavasa skrev (1 time siden): Har personlig ikke troa på meglere. Har kjøpt 2 leiligheter i mitt liv, de var solgt via megler og jeg fikk begge leilighetene til under takst. solgte begge leilighetene selv gjennom Propr.no. Ene etter 2 år og den andre etter 3. første fikk jeg over takst på og den andre fikk jeg takst. eneste jeg måtte ordne selv var å ha selve visningene. Men heller for at det står en megler som må sjekke prospekt ved alle spørsmål så kjenner jo du leiligheten og området. Sparer deg mye penger på å bare ordne det selv. Under takst betyr ingenting. Takst er en sum megler og selger blir enige om. Den kan settes både høyt og lavt. Du kan fint kjøpe til under takst, men til overpris, eller motsatt. Anonymkode: 6f353...429 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå