Gå til innhold

Mirtazapin har en magisk effekt på kroppen? (fedme)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå nådd fedmenivået på BMI-skalaen,
da jeg er 168cm og 82kg. Og ikke ser det pent ut heller.
Men jeg tror jeg vet hva som kan være en stor forklaring på dette: Mirtazapine (Remeron).

Denne har jeg gått på i 4 år nå. Og nå skal jeg etter avtale med lege, redusere og avslutte pga vekten.
Men der er èn ting jeg lurer på, og som kanskje de av dere som har brukt medisinen,
kan svare på.....

Jeg vet at Remeron kan føre til vektøkning og økt appetitt.
Men her er greia. Jeg spurte ChatGPT om det er mulig at noen folk går opp i vekt
som et resultat av at medisinen for dem til å spise selv om de IKKE føler sultfølelse.
ChatGPT sa at dette stemmer, og at folk har rapportert at medisinen kan gjør at de
bare spiser fordi de "kjeder" seg. Uten at de egentlig føler sult

Er dette virkelig sant?! Det er creepy som faen

Anonymkode: 13742...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La på med 4 kg på 2 uker etter å ha brukt Remeron.  Følte ulvehunger konstant og spiste mer.  Du legger på deg fordi du spiser mer.  Det er få medisiner som setter ned forbrenning.  Økt matlyst er da også en kjent bivirkning. 

Anonymkode: f580c...1b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lagt på meg noe av Remeron, gått på det i mange år. Bmi på 19,5. 

Anonymkode: 3751b...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bedre matlyst og syns mat smaker bedre, men legger ikke på meg. Men jeg tenderer nok til å underspise til vanlig da.

Anonymkode: 03133...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig. Vust om det i 10 år minst. Man legger på seg fordi man  spiser mer. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 79749...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo. Og som klart skrevet er jeg klar over det.

Spørsmålet mitt var om medisinen gjør at du spiser selv om du IKKE føler sult. På "magisk" vis liksom

Anonymkode: 13742...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du peker på noe veldig viktig, og er såååå nærme en dyp innsikt som nesten ingen har, eller bryr seg om. Så vær så snill å ikke ta dette som pirk/flisespikking. Dette er en presisering:

Mennesker i dag får ofte en trang til å spise fordi vi kjeder oss, eller fordi vi blir fristet, av lukt, syn, snakk, assosiasjoner. Dette er ikke noe "magisk". Det som hadde vært "magisk", var om noe annet enn oss selv fikk oss til å spise

Mange, både brukere av div. medisin, og folk som ikke går på medisiner, spiser for mye selv om de ikke føler økt sult. Jeg vil anta at det gjelder de fleste som spiser for mye. Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at det gjelder nesten alle som spiser for mye, og at det som er creepy, er hvordan forestillingen om at folk spiser for mye fordi de er sultne, har fått så solid fotfeste.

Anonymkode: 28929...514

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...