AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Har vært sykemeldt i 3 uker. Er nå utslått med angst og hver morgen våkner jeg etter 2-3 timer søvn kvalm og med angst for jobben. Jeg gruer meg hver eneste dag… bør jeg fortsette å være sykemeldt? Anonymkode: 1fde8...a84 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 Hva mener legen din? Hva gjør du for deg selv for å bedre situasjonen? Har du planer om noe slags behandling? Er det arbeidsplassen som gjør deg syk? Anonymkode: 67d3d...3ac 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener legen din? Hva gjør du for deg selv for å bedre situasjonen? Har du planer om noe slags behandling? Er det arbeidsplassen som gjør deg syk? Anonymkode: 67d3d...3ac Legen har ingen problem med å sykemelde meg. Har lang historikk og har bipolar og blandet personlighetsforstyrrelse. I perioder har jeg syns/ hørselshallusinasjoner, angst, depresjon… så jobben alene gjør det ikke, men er med å trigge angsten… Anonymkode: 1fde8...a84 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legen har ingen problem med å sykemelde meg. Har lang historikk og har bipolar og blandet personlighetsforstyrrelse. I perioder har jeg syns/ hørselshallusinasjoner, angst, depresjon… så jobben alene gjør det ikke, men er med å trigge angsten… Anonymkode: 1fde8...a84 Så lite som 2-3 timer søvn bidrar også til å øke angst. For lite søvn kan vel utløse bipolare episoder også. Høres ut som du trenger litt mer tid. Anonymkode: 67d3d...3ac 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 Det er mye helbredelse i arbeid/aktivitet. Anonymkode: 289a6...d12 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er mye helbredelse i arbeid/aktivitet. Anonymkode: 289a6...d12 Men ikke når jobben er en utløsende faktor. Anonymkode: 0dc2f...35a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har vært sykemeldt i 3 uker. Er nå utslått med angst og hver morgen våkner jeg etter 2-3 timer søvn kvalm og med angst for jobben. Jeg gruer meg hver eneste dag… bør jeg fortsette å være sykemeldt? Anonymkode: 1fde8...a84 Ja du bør være sykemeldt til du får sortert ut hva med jobben som gjør deg dårlig. Om deg er noe jobben kan hjelpen deg med mtp tilrettelegging feks Anonymkode: 93e3b...15e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja du bør være sykemeldt til du får sortert ut hva med jobben som gjør deg dårlig. Om deg er noe jobben kan hjelpen deg med mtp tilrettelegging feks Anonymkode: 93e3b...15e Liksom bare all angsten kommer og ødelegger for meg.. ikke noe jobben får gjort.. det er jo mim greie liksom… masse tanker og planer om å ja… Anonymkode: 1fde8...a84 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #9 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Liksom bare all angsten kommer og ødelegger for meg.. ikke noe jobben får gjort.. det er jo mim greie liksom… masse tanker og planer om å ja… Anonymkode: 1fde8...a84 Går du i behandling da? Gjør du noe for å bli kvitt angsten? Anonymkode: a0caa...08c 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #10 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Liksom bare all angsten kommer og ødelegger for meg.. ikke noe jobben får gjort.. det er jo mim greie liksom… masse tanker og planer om å ja… Anonymkode: 1fde8...a84 Dialog med arbeidsplassen din kan være med å senke angstnivået ditt. Avklare forventinger, at du i sykemeldingen bare kan komme innom eller jobbe 1 time i uka feks å trakte kaffe liksom. Vi snakker tilrettelegging på det nivået. Anonymkode: 93e3b...15e 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #11 Skrevet 24. januar 2024 Du kan sikkert få sykemelding litt til, men etterhvert vil NAV kreve at du gjør noe. Så hvilke tiltak gjør du nå? Går du i behandling? Anonymkode: f32bb...246 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #12 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er mye helbredelse i arbeid/aktivitet. Anonymkode: 289a6...d12 Helbredelse faktisk… Anonymkode: b5111...853
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #13 Skrevet 24. januar 2024 Ja, du bør være sykmeldt litt til, og mens du er sykmeldt, må du (og legen) finne ut hva som skal til for at kommer tilbake i jobb. Og så trosser du angsten, drar du ut i skogen og overnatter én natt alene. Du sover uansett bare 2-3 timer om natta, og det blir ikke verre i skogen. Trapp forsiktig ned på sykmeldingen. Kanskje bør du være 80% sykmeldt et par uker. Kjenne at du klarer å jobbe, og at du kommer deg etterpå. Deretter jobbe en dag til i uka osv. Anonymkode: 5a1c7...fdd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #14 Skrevet 24. januar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, du bør være sykmeldt litt til, og mens du er sykmeldt, må du (og legen) finne ut hva som skal til for at kommer tilbake i jobb. Og så trosser du angsten, drar du ut i skogen og overnatter én natt alene. Du sover uansett bare 2-3 timer om natta, og det blir ikke verre i skogen. Trapp forsiktig ned på sykmeldingen. Kanskje bør du være 80% sykmeldt et par uker. Kjenne at du klarer å jobbe, og at du kommer deg etterpå. Deretter jobbe en dag til i uka osv. Anonymkode: 5a1c7...fdd Skjønner ikke hva det skulle være godt for. TS, du må gå til psykolog/psykiater. Be fastlege om henvisning. Anonymkode: b2872...818
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #15 Skrevet 24. januar 2024 Hvis jobben din trigger angst, bør du kanskje ha dialog med sjefen på hvordan det kan bli mest mulig for deg. Hva er det som trigger angsten? Bør du jobbe med noe annet hvis du blir dårlig av å gå på jobb? Anonymkode: dfe4a...73b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #16 Skrevet 24. januar 2024 Trigger jobben symptomer når du er i jobb og? Eller er det verst nå når du gruer deg til å gå tilbake? Du svarer ikke på om du går i behandling. Det er lurt å ha en plan for aktiviserende/behandling så du har noe å fokusere på og som tilfredsstiller nav sine krav. Anonymkode: e42ce...7dc
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #17 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 16.52): Trigger jobben symptomer når du er i jobb og? Eller er det verst nå når du gruer deg til å gå tilbake? Du svarer ikke på om du går i behandling. Det er lurt å ha en plan for aktiviserende/behandling så du har noe å fokusere på og som tilfredsstiller nav sine krav. Anonymkode: e42ce...7dc Eneste tiden jeg ikke er plaget er den tiden jeg sover og for å sove trenger jeg sovemedisin. Ellers er tanker og følelser kaotiske, svarte og uhåndterlige. Jeg går ikke i behandling nå. Har gjort det tidligere. Har vært på jobb etter sykemeldingen gikk ut, må bare stå i det…. Anonymkode: 1fde8...a84
Lill3My Skrevet 25. januar 2024 #18 Skrevet 25. januar 2024 Her må det jo en endring til dersom jobben er en utløsende og/eller vedlikeholdende faktor; ellers vil det jo bare fortsette med hyppige sykmeldinger. Kan det tilrettelegges på jobb på noen måte? Kan du bytte jobb? Begynne i behandling for angsten? Enten må du endre omgivelsene (jobb) eller lære mestringsstrategier for å tåle den
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #19 Skrevet 25. januar 2024 On 1/24/2024 at 7:21 AM, AnonymBruker said: Har vært sykemeldt i 3 uker. Er nå utslått med angst og hver morgen våkner jeg etter 2-3 timer søvn kvalm og med angst for jobben. Jeg gruer meg hver eneste dag… bør jeg fortsette å være sykemeldt? Anonymkode: 1fde8...a84 Jeg bare lurer: hvordan klarer dere bestemme hvor lenge dere skal være sykmeldt? Sist jeg var sykmeldt så måtte jeg tilbake på jobb straks jeg var frisk nok. Litt pga arbeidsstolthet men mest fordi legen sa jeg var frisk nok og burde dra meg på jobb. Anonymkode: 3589c...4a1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #20 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg bare lurer: hvordan klarer dere bestemme hvor lenge dere skal være sykmeldt? Sist jeg var sykmeldt så måtte jeg tilbake på jobb straks jeg var frisk nok. Litt pga arbeidsstolthet men mest fordi legen sa jeg var frisk nok og burde dra meg på jobb. Anonymkode: 3589c...4a1 Det er vanlig å gå tilbake til jobb når man blir frisk nok. Jeg (jeg er ikke TS) gjorde og det, men jeg var syk i 7 måneder før jeg klarte å jobbe 100% igjen. Alle er forskjellig og har ulik forløp av sykdommen sin. Anonymkode: e42ce...7dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå