Gå til innhold

Zopiclone - virkning hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei,

Har fått Zopiclone for å teste pga søvn, men; jeg sovna (helt topp) og våknet igjen etter 2 timer (ikke helt topp). Er det noen som har opplevd at det ikke fungerer optimalt? Jeg føler meg fremdeles døsig, men ingen søvn  

Takk! 

Anonymkode: f0215...39f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er litt sånn for meg og men et par timer er bedre enn ingenting.

Ikke ta to. Da kan du ikke kjøre.

(Hvis du har bil)

Anonymkode: 3977f...a81

Skrevet

Opplever at jeg sover mye dårligere av piller som skal hjelpe med søvn.Byttet ut piller med naturen(blader som er tørket og malt til pulver) og sover som en stein HELE natten.Hvilken blader sier du?Kratom (Mitragyna speciosa) er et eviggrønt tropisk tre med opphav i Sørøst-Asia i samme plantefamilie som kaffe (Rubiaceae). Treet kan bli opptil 25 meter høyt. Det har store grønne blader, og kan produsere blomster.

Anonymkode: 05e30...bbe

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hei hei,

Har fått Zopiclone for å teste pga søvn, men; jeg sovna (helt topp) og våknet igjen etter 2 timer (ikke helt topp). Er det noen som har opplevd at det ikke fungerer optimalt? Jeg føler meg fremdeles døsig, men ingen søvn  

Takk! 

Jeg har tatt en halv 5 mg og vokner etter 2 timer. Hva tar du? 

Anonymkode: 61745...d6b

Skrevet

Zopiclone er en innsovningstablett, virker kun til å hjelpe deg med å sovne. Så da har den virket om du sovnet. Det virker derimot som du også har et oppvåkningsproblem (sliter med sammenhengende søvn), da fungerer ikke en innsovningstablett optimalt.

Anonymkode: d2b83...283

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei hei,

Takk! 

Zopiklone/Imovane er en innsovningstablett med kort halveringstid. Den virker på det beste i toppen 2-3 timer, så helt normalt å oppleve som deg, at du våkner lys våken etter 2 timer. Så om søvnproblemene dine både handler om innsovning OG det å holde på søvnen så er ikke Zopiklone noen god medisin for det. Mange påstår Zopiklone holder bedre på søvnen også. Heldigen dem. Men antagelig handler det mest om at de har et greit sovehjerte i utgangspunktet. At det først og fremst er innsovningen de sliter med.

Selv sliter jeg med begge deler. Tar Remeron fast som både letter innsovning og holder på søvnen. Mye hangover følelse første uken, men det forsvinner etterhvert. Noen ganger våkner jeg likevel for tidlig på Remeron, feks kl 04-05. Da er Zopiklone perfekt for å få sovet de siste 2-3 timene før jobb kl 08-09 (tar buss til jobb med fleksitid:)

Anonymkode: cabbf...da4

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet med ingen søvn på grunn av angst og stress... 

Fikk zopiklone, som riktig nok fikk meg i søvn, men kun i 2-4 timer. 

Har gjort noe med angst/stress og har fått god hjelp til å sove nå av 2 mg melatonin fra lege. Nå sover 6-8 timer. 

Zopiklone må være den verste medisinen jeg vet om. Følte meg helt dopa dagen etter fæl smak i munnen. Tok etterhvert bare halv tablett hadde samme effekt på meg. 

Tar bare zopiklone hvis det er helt nødvendig. Håper det aldri igjen blir behov. 

Anonymkode: 22ae1...9a4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg må ta de på 7,5mg. Ved sporadisk bruk virker de fjell på meg. Sover som regel minst 5 timer. 

5 har ingen virkning på meg 

Anonymkode: 18357...d95

Skrevet

Takk for svar dere! Det var godt å bare få bekreftet at det var ikke noe galt «med meg». De sa den ville hjelpe meg med å sovne, samt holde på søvnen, så jeg ville få god søvn hele natta. Men jeg er bare sjeleglad for om bare litt søvn; så da har pillene gjort jobben sin! Den helt jævlige beske smaken i munnen kunne jeg klart meg uten :ler:

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar dere! Det var godt å bare få bekreftet at det var ikke noe galt «med meg». De sa den ville hjelpe meg med å sovne, samt holde på søvnen, så jeg ville få god søvn hele natta. Men jeg er bare sjeleglad for om bare litt søvn; så da har pillene gjort jobben sin! Den helt jævlige beske smaken i munnen kunne jeg klart meg uten :ler:

Jeg er heller våken hele natten enn å leve med den smaken. Saltpastiller hjalp meg litt, men nå bruker jeg Stilnoct istedenfor, ingen bivirkninger.

Anonymkode: 772f3...5f6

Skrevet

Jeg tar 7,5mg for å sovne, også tar jeg 5-10mg Vival i tillegg for at jeg ikke skal våkne etter 3-4 timer. 

Anonymkode: b1cb9...045

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er heller våken hele natten enn å leve med den smaken. Saltpastiller hjalp meg litt, men nå bruker jeg Stilnoct istedenfor, ingen bivirkninger.

Jeg får voldsomme bivirkninger av Stilnoct, ikke noe ubehagelig bare morsomt. Kan sitte i sengen og prate i vei med en annen person jeg ser i rommet, men i virkligheten er jeg alene😅. Har også tatt på meg klær og gått på tur, husker bare brokker av det, ellers er alt blankt. Det jeg har funnet ut er at jeg må legge med i sengen for natten før jeg tar Stilnoct, altså ikke vente med å ta de før jeg pusser tennene, for de virker raskt. 

Anonymkode: 1bb13...b08

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Opplever at jeg sover mye dårligere av piller som skal hjelpe med søvn.Byttet ut piller med naturen(blader som er tørket og malt til pulver) og sover som en stein HELE natten.Hvilken blader sier du?Kratom (Mitragyna speciosa) er et eviggrønt tropisk tre med opphav i Sørøst-Asia i samme plantefamilie som kaffe (Rubiaceae). Treet kan bli opptil 25 meter høyt. Det har store grønne blader, og kan produsere blomster.

Anonymkode: 05e30...bbe

Dette har jeg aldri hørt om før, kan du fortelle mer? 

Anonymkode: 33e50...b6d

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg visste ikke om den bivirkningen; før jeg skulle drikke en slurk med vann og tenkte: hva i alle….!? Helt jævlig!

Om noe, så ble jeg ganske i ørska og døsig, så jeg fant roen til å sovne igjen i et par timer etterhvert, og jeg fikk sovet på formiddagen også en dupp fordi jeg følte meg så hangover og sliten - så noe positivt kom ut av det!

Fra å gå fra kun 15 minutter her og der i noen uker, kun om natta, til 2 timer i flere runder, kan sies å være magisk. Da er lista lav :ler:

Men da skal jeg undersøke videre med legen angående mer sammenhengende søvn! Takk for tips :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...