AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Samboere i ca 15 år, har barn og hus osv sammen, men i en lengre periode har samboer foretrukket sexleketøy framfor nærhet og sex sammen. Samboer nekter for at den bruker leketøy, men jeg har gjentatte ganger både sett, hørt dette. Det brukes gjerne på soverommet mens den andre tror at jeg sover. Når jeg tar det opp blir det fryktelig dårlig stemning, og man blir anklaget for å beskylde, finne på ting, at man er syk osv. Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot verken leketøy eller egentid, men når det erstatter sexlivet føler jeg at det er lov å reagere. Eller er det andre synspunkt, tips og råd til å endre dette? Anonymkode: c80c0...f0e
Fremmed fugl Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samboere i ca 15 år, har barn og hus osv sammen, men i en lengre periode har samboer foretrukket sexleketøy framfor nærhet og sex sammen. Samboer nekter for at den bruker leketøy, men jeg har gjentatte ganger både sett, hørt dette. Det brukes gjerne på soverommet mens den andre tror at jeg sover. Når jeg tar det opp blir det fryktelig dårlig stemning, og man blir anklaget for å beskylde, finne på ting, at man er syk osv. Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot verken leketøy eller egentid, men når det erstatter sexlivet føler jeg at det er lov å reagere. Eller er det andre synspunkt, tips og råd til å endre dette? Anonymkode: c80c0...f0e Vil hjelpe hvis du vil ha fornuftige råd hvis du forteller mer om forholdet og livet deres.
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Om hun foretrekker en dildo over deg tenker at noe er grunnleggende galt i forholdet deres. Dere må jo snakke sammen. For sexlysten er jo der, men ikke mot deg. Fra mitt perspektiv. Da jeg mistet sexlyst med tidligere partnere var det fordi følelsene mine for dem døde.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 På slutten med eksen min, så slet jeg med sexlyst og orgasme. Grunnen til det, var at når han tok initiativet, så bare gikk han rett på. Null forspill, og startet med å sutre på for lite sex, hvis det hadde gått en dag uten. Hvem blir våt av klaging, liksom? Glidemiddel nektet han, og fornærmet over at jeg ikke var våt, så det var i såfall HAN det var synd på. Ikke jeg som ble sår. Jeg endte opp med å miste lysten på han, og forbinde sex med surmuling og sårhet. Orgasme faket jeg for at han ikke skulle bli fornærmet, og for å få noen timers søvn før neste arbeidsdag. Orgasme ordnet jeg selv når han var ute på noe. Anonymkode: 03675...718 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 37 minutter siden, AnonymBruker said: På slutten med eksen min, så slet jeg med sexlyst og orgasme. Grunnen til det, var at når han tok initiativet, så bare gikk han rett på. Null forspill, og startet med å sutre på for lite sex, hvis det hadde gått en dag uten. Hvem blir våt av klaging, liksom? Glidemiddel nektet han, og fornærmet over at jeg ikke var våt, så det var i såfall HAN det var synd på. Ikke jeg som ble sår. Jeg endte opp med å miste lysten på han, og forbinde sex med surmuling og sårhet. Orgasme faket jeg for at han ikke skulle bli fornærmet, og for å få noen timers søvn før neste arbeidsdag. Orgasme ordnet jeg selv når han var ute på noe. Anonymkode: 03675...718 Så fint at du har funnet forklaringen på dette. Jeg har et spørsmål til deg, hva gjorde du for å forbedre sexlivet ? Hvilke initiativer tok du ? Hva gjorde du for å få tenning ? Anonymkode: 7ee41...7aa
SPOCA Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 Jeg tenker at må kunne snakke om dette, og at jeg hadde foreslått terapi eller lignende. For meg ville et slikt forhold ikke vært liv laga i lengden. Og hvis partner er fullstendig avvisende, er det jo noe mer enn bare manglende nærhet og sexliv. Og jeg ville derfor spurt meg selv om det var den rette partneren for meg. Nærhet, sex og intimitet er svært viktige elementer i et forhold for meg, og derfor er det essensielt å faktisk snakke om.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 6 hours ago, WhisperingWind said: Om hun foretrekker en dildo over deg tenker at noe er grunnleggende galt i forholdet deres. Dere må jo snakke sammen. For sexlysten er jo der, men ikke mot deg. Fra mitt perspektiv. Da jeg mistet sexlyst med tidligere partnere var det fordi følelsene mine for dem døde. Dette er jo feil. Det er helt vanlig at man mister seksuell interesse for en partner over tid. Det er biologisk fundamentert. Og spesielt for kvinner vil så mange som 48% ikke lengre være tiltrukket av partner etter 10år. Har sin enkle forklaring i at rent seksuelt er svært få sammen med noen som er objektivt sett seksuelt attraktiv. Så når det biologiske aspektet ved parringsmekanismer og pardannelse er ferdig så er det inget grunnlag for seksuell tiltrekning. Anonymkode: c5ba1...743
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #8 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 2.31): Samboere i ca 15 år, har barn og hus osv sammen, men i en lengre periode har samboer foretrukket sexleketøy framfor nærhet og sex sammen. Samboer nekter for at den bruker leketøy, men jeg har gjentatte ganger både sett, hørt dette. Det brukes gjerne på soverommet mens den andre tror at jeg sover. Når jeg tar det opp blir det fryktelig dårlig stemning, og man blir anklaget for å beskylde, finne på ting, at man er syk osv. Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot verken leketøy eller egentid, men når det erstatter sexlivet føler jeg at det er lov å reagere. Eller er det andre synspunkt, tips og råd til å endre dette? Anonymkode: c80c0...f0e Så latterlig å skrive vagt for å skjule at det er hun som foretrekker secxleketøy, og at du, mannen, ikke liker dette. Om du skriver mer ærlig, får du nok flere svar. Anonymkode: 545e5...899 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #9 Skrevet 25. januar 2024 Stjele maskinen? Anonymkode: 0a52f...8cf
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. januar 2024 #10 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Dette er jo feil. Det er helt vanlig at man mister seksuell interesse for en partner over tid. Det er biologisk fundamentert. Og spesielt for kvinner vil så mange som 48% ikke lengre være tiltrukket av partner etter 10år. Har sin enkle forklaring i at rent seksuelt er svært få sammen med noen som er objektivt sett seksuelt attraktiv. Så når det biologiske aspektet ved parringsmekanismer og pardannelse er ferdig så er det inget grunnlag for seksuell tiltrekning. Anonymkode: c5ba1...743 Tull. Verken jeg eller kjæresten er interessert i flere barn. Vi er i 40 årene og parring er uinteressant. Vi er fremdeles insane seksuelt tiltrukket mot hverandre🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #11 Skrevet 25. januar 2024 Lystproblemer er det vanligste seksuelle problemet til kvinner. Det er bare å Google det. Det er helt vanlig at sexlivet stopper opp etter noen år, selv om det finnes noen unntak. I 20 til 25 prosent av alle ekteskap er det ingen sex, det kan du også Google. Anonymkode: 81d5e...41d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #12 Skrevet 25. januar 2024 WhisperingWind skrev (13 timer siden): Tull. Verken jeg eller kjæresten er interessert i flere barn. Vi er i 40 årene og parring er uinteressant. Vi er fremdeles insane seksuelt tiltrukket mot hverandre🤷🏻♀️ Det er ikke tull. Det finnes alltid unntak. Dere er blant de heldige. Anonymkode: 81d5e...41d 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #13 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 12.08): Så fint at du har funnet forklaringen på dette. Jeg har et spørsmål til deg, hva gjorde du for å forbedre sexlivet ? Hvilke initiativer tok du ? Hva gjorde du for å få tenning ? Anonymkode: 7ee41...7aa Jeg prøvde å få nok søvn, få overskudd til lyst. Men det er ikke lett med 3 unger og en mann som ser på tv, eller gamer, eller glor på mobilen fra han kommer fra jobb til han går og legger seg. Kjefting og klaging. Det ble forresten bra med neste samboer. Han er normal, og vet hvordan voksne folk oppfører seg mot andre. Og vet at "selv samboeren" fortjener respekt Anonymkode: 03675...718 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #14 Skrevet 25. januar 2024 13 hours ago, WhisperingWind said: Tull. Verken jeg eller kjæresten er interessert i flere barn. Vi er i 40 årene og parring er uinteressant. Vi er fremdeles insane seksuelt tiltrukket mot hverandre🤷🏻♀️ Jeg mistet sexlysten som 16 åring, min anekdote sier ingenting om andre mennesker Anonymkode: 7eb75...80c
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. januar 2024 #15 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Lystproblemer er det vanligste seksuelle problemet til kvinner. Det er bare å Google det. Det er helt vanlig at sexlivet stopper opp etter noen år, selv om det finnes noen unntak. I 20 til 25 prosent av alle ekteskap er det ingen sex, det kan du også Google. Anonymkode: 81d5e...41d I de fleste tilfeller med kvinner er det ikke manglende sexlyst, men manglende lyst på partner fordi forholdet mangler noe.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #16 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 13.41): Dette er jo feil. Det er helt vanlig at man mister seksuell interesse for en partner over tid. Det er biologisk fundamentert. Og spesielt for kvinner vil så mange som 48% ikke lengre være tiltrukket av partner etter 10år. Har sin enkle forklaring i at rent seksuelt er svært få sammen med noen som er objektivt sett seksuelt attraktiv. Så når det biologiske aspektet ved parringsmekanismer og pardannelse er ferdig så er det inget grunnlag for seksuell tiltrekning. Anonymkode: c5ba1...743 Jeg tror mer og mer på dette. Det er biologi. Anonymkode: 45326...b14
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #17 Skrevet 26. januar 2024 On 1/25/2024 at 11:08 AM, WhisperingWind said: Tull. Verken jeg eller kjæresten er interessert i flere barn. Vi er i 40 årene og parring er uinteressant. Vi er fremdeles insane seksuelt tiltrukket mot hverandre🤷🏻♀️ Det tror jeg på at dere har gjort noen kognitive saltoer på i underbevisstheten for å overbevise dere selv om. For eksempel av den grunn at man kanskje ikke har så mange andre valg. For det ville jo vært et nederlag å innse det motsatte. Enten det eller så er dere en biologisk anomali. Anonymkode: c5ba1...743
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. januar 2024 #18 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det tror jeg på at dere har gjort noen kognitive saltoer på i underbevisstheten for å overbevise dere selv om. For eksempel av den grunn at man kanskje ikke har så mange andre valg. For det ville jo vært et nederlag å innse det motsatte. Enten det eller så er dere en biologisk anomali. Anonymkode: c5ba1...743 Fordi vi tenner på hverandre? 😅 Det er mange som koser seg med sex uten intensjoner om å formere seg👀
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #19 Skrevet 26. januar 2024 WhisperingWind skrev (10 timer siden): Fordi vi tenner på hverandre? 😅 Det er mange som koser seg med sex uten intensjoner om å formere seg👀 Hvor mye er mange? Det kan betyr hva som helst. 50 par? 5000? I hvilken alder? Etter hvor mange år sammen? Det er uvanlig og unaturlig å ha lyst på hverandre etter mange år. Særlig kvinner mister lysten i langvarige forhold. Det er forsket mye på dette. Anonymkode: 81d5e...41d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #20 Skrevet 26. januar 2024 WhisperingWind skrev (15 timer siden): I de fleste tilfeller med kvinner er det ikke manglende sexlyst, men manglende lyst på partner fordi forholdet mangler noe. Kanskje for noen, og det er synd at kvinnene du snakker om ikke tar like mye ansvar for parforholdet som mennene i disse forholdene. Det dreier deg kanskje om at menn er mer lojale overfor partner og forholdet, og ikke gir opp så raskt? Anonymkode: 81d5e...41d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå